פעיל השמאל חיים שדמי: "תנו לנו רשות להפעיל נשק, נעשה את העבודה עבור הפלשתינים"

עימות בכנס "עוצרים את אלימות המתנחלים" בכנסת • שדמי עורר פרובוקציה כשביקש נשק ואמר: "אם אתם לא מסוגלים לעשות את העבודה - אנחנו נשמור על חיי האדם" • בן גביר התפרץ לדיון והתייחס לפיגוע בעיר העתיקה: "מדוע מדברים על אלימות ולא מזכירים את הרצח אתמול?"

צילום: ערוץ הכנסת

הסתה בכנסת ישראל: פעיל השמאל חיים שדמי קרא בכנס "עוצרים את אלימות המתנחלים" לנציגי הקואליציה לתת לו נשק כדי שיוכל להפעילו. "תנו לנו רשות להפעיל נשק, אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלשתינים", אמר בדיון בכנסת, "לא נפגע באף אחד, אם אתם לא מסוגלים לעשות את העבודה - אנחנו נשמור על חיי האדם".

בעקבות כך, פנה יו״ר מועצת יש״ע דוד אלחייני למפכ״ל המשטרה בבקשה לעכב לחקירה את שדמי בגין איומים והסתה לרצח. "נחצה היום קו אדום - אדם קיבל את הרשות להסית לטרור נגד יהודים בכנסת ישראל", אמר אלחייני. "אנחנו קוראים לחברי הכנסת ולשרים לגנות את האירוע ולהבטיח שכנסים מסוג אלו לא יקבלו יותר במה בכנסת ישראל". מועצת יש״ע תפנה לאלוף הפיקוד בבקשה להוציא צו הרחקה מנהלי נגד שדמי.

בנוסף, לאחר שהציונות הדתית לא הצליחו לבטל את האירוע שאורגן מטעם מרצ, ח"כ איתמר בן גביר התפרץ לאירוע בכנסת והתייחס לפיגוע בעיר העתיקה: "מדוע מדברים על אלימות ולא מזכירים את הרצח אתמול? לא מזכירים אלימות נגד מתיישבים, חיילים, שוטרים". בן גביר הציע למתכנסים לעמוד דקת דומיה לזכר הנרצח, ובמקום פרצה מהומה. אוסמה סעדי ומוסי רז התעמתו עם בן גביר.

כאמור, במפלגת הציונות הדתית פנו ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי בבקשה לבטל את "כנס הההסתה והשנאה״. מנכ"ל המפלגה יהודה ולד כתב ללוי: "בעוד דם יהודים נשפך כמים ברחובות העיר העתיקה ליד שריד בית מקדשנו, מתוכנן להתקיים בכנסת כנס בהובלת השמאל הקיצוני בממשלה שיעסוק בשאלה כיצד לעצור את אלימות המתנחלים".

ח"כ איתמר בן גביר, צילום: אורן בן חקון

"רגעים אלו הם זמן לאחד את המחנה הלאומי ואת עם ישראל ולא ליצור פילוגים והסתה בשליחות תומכי טרור וגורמים קיצוניים", כתב ולד וקרא ליו"ר הכנסת לבטל את האירוע באופן מיידי. "אי אפשר לנתק את האווירה בכנסת ישראל לבין הטרור המשתולל ברחובות כשבממשלת ישראל יושבים תומכי טרור, כשמועברים מיליארדים לתנועה האיסלאמית וכשגורמי שמאל מחזירים את התקווה הלאומנית הערבית.

לאחר הדיון, מנכ"ל "בצלמו" שי גליק הגיש תלונה למשטרה נגד שדמי שבה נכתב: "דבריו של שדמי הינם הסתה ברורה לאלימות וסיכון חיי אדם. אין ספק שככל שיהיה נשק בידי שדמי וחבריו יתכן מאוד פגיעה ממשית בחיי תושבי האזור יהודים וערבים כאחד. כבר למדנו כולנו שמילים יכולות להרוג". גליק דרש מיידית לעצור את שדמי  אחרי שכבר נחקר בעבר על הסתה לאלימות כנגד משפחת רה"מ לשעבר אך ממשיך בדרכו. "מילים יכולים לרצוח. ראינו את זה כמה פעמים אסור לנו לחכות לרצח הפוליטי הבא. בכוונתנו לפעול מול כלל גורמי הביטחון למיצוי הדין עם שדמי או כל מי שמסית נגד אזרחי ישראל", אמר.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דרש לעצור את פעיל השמאל ואמר: "נחשף פרצופו האמיתי של השמאל הקיצוני. זו האמת על אנשים שרוממות אחוות העמים הדו קיום והשלום בלשונם - אך שנאה ושטנה שאין כמותה בפיהם ובמעשיהם. אם חיים שדמי היה איש ימין הוא כבר היה עצור".

ח"כ מוסי רז מסר: "אני אבל על מותו של ההרוג הבוקר בעיר העתיקה בפיגוע הטרור הנפשע, ושולח איחולי החלמה מהירה ושלמה לפצועים. הטרור, הירי וההרג אינם מצדיקים אלימות של מתנחלים כלפי תושבים. על מנת להבטיח עתיד יציב ובר קיימא באזור אנחנו חייבים לא רק להלחם באלימות מחוץ, אלא גם להיישיר מבט, לטפל ולמגר את האלימות היוצאת מתוך החברה היהודית ישראלית".

מארגני כנס "עוצרים את אלימות המתנחלים" בכנסת מסרו בתגובה: "שמחנו לראות את כל חברי וחברות הכנסת, השרים, הארגונים והפעילים שהשתתפו היום בכנס נגד אלימות המתנחלים המשתוללת תוך התעלמות גורמי אכיפת החוק. הדברים שנאמרו בסיום הכנס על ידי חיים שדמי אינם מייצגים את עמדתנו התומכת במאבק לא אלים וקוראת לסיים את הכיבוש בדרכי שלום. הלוואי ואלו שממהרים עכשיו להזדעק על דבריו היו עושים זאת גם אל מול האלימות הקשה שנקטו מתנחלים כלפי פלסטינים וישראלים בשבועות האחרונים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר