לפיד מגיב לביקורת: "12 מיליון שקלים לחתולים? לא מספיק"

שר החוץ ציין שהטיפול בחתולי הרחוב יהיה משמעותי גם לבני אדם • לפיד תקף: "כל מי שחושב שזה מצחיק מוכיח שמי ששונא בעלי חיים - שונא גם אנשים" • אגודת צער בעלי חיים: ""איננו מאמינים בפיזור מיליוני שקלים לשווא"

יאיר לפיד יצא להגנת חברתו למפלגה // צילום: אורן בן חקון

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אמש (שלישי) את העברת הכספים הקואליציוניים, כאשר 12 מיליון שקלים מתוכם הוקצו לטיפול בחתולי רחוב. המימון עורר סערה תקשורתית והיום שר החוץ לפיד הגיב לביקורת: "הטיפול בחתולים הוא משמעותי לבני אדם, לסביבה ולמרחב אורבני נקי וידידותי".

שר החוץ לפיד ציין שאת התקצוב יזמה ח"כ יסמין סאקס פרידמן הצעה ואמר: "הרשת מיד התמלאה לעג ורעל על 'ממשלה שדואגת לחתולים', אז החלטתי גם להגיד משהו על הכסף הזה: זה מעט מדי".

"12 מיליון שקל זה פחות 0.003% מתקציב המדינה", ציין השר. "זה כל מה שהצלחנו הפעם להקציב לטיפול בבעלי חיים. כל מי שאוהב בעלי חיים יודע שזה לא מספיק. טיפול בחתולי רחוב למשל הוא משמעותי גם לבני אדם. לזיהום הסביבה, למניעת התפשטות של עכברים ועכברושים, ליצירה של מרחב אורבני נקי וידידותי".

"אז הכי קל לצחוק, והכי קל לזלזל, אבל קשה להקדיש את החיים למשהו. יסמין הקדישה את רוב חייה לבעלי חיים, למניעת התעללות בהם, למניעת סבל. כל מי שחושב שזה מצחיק רק מוכיח את העיקרון העתיק שמי ששונא בעלי חיים שונא גם אנשים", סיכם לפיד.  

אגודת צער בעלי חיים: "הבטחות של מיליוני שקלים - יחסי ציבור ותו לא"

מאגודת צער בעלי חיים בישראל נמסר בתגובה להחלטת הממשלה לממן טיפול בחתולי רחוב: "איננו מאמינים בפיזור מיליוני שקלים לשווא ללא כל תוכנית מבצעית אמיתית שמכסה את כל הטיפול הדרוש, לחמש השנים הבאות לפחות. המיליונים שמבטיחים בכירי הממשל ופקידי משרד החקלאות הם עבור סתימת פיות של פעילים לרווחת בעלי חיים, ורק מנציחים את הישארותם של החתולים ברחובות. הבטחות של מיליוני שקלים רגע לפני אישור תקציב הן מבחינתנו רק יחסי ציבור ותו לא".

באגודת צער בעלי חיים הוסיפו: "מקומם של חתולים הוא לא ברחוב, מצב זה מהווה עבורם ועבורנו אסון. לצערנו לא נראה שכל המיליונים שנשפכו בשנים האחרונות הועילו לחתולים ומספרם ברחובות רק הולך וגדל. מי שמרוויח מכל התקציבים שנשפכים הם הווטרינרים שמשתתפים במכרזים ולוכדי בע"ח. עד היום אף משרד ממשלתי לא טרח לשבת עם הארגונים ולבנות תוכנית מקצועית אמיתית ומקיפה".

"החתולים ברחובות נפגעים השכם והערב ממכוניות חולפות, מתים מרעב, מצמא, מתקיפות של כלבים, ממלכודות שונות ועוד סכנות רבות שאורבות להם. לצערנו אנו קולטים חתולים במצבים קשים מהרחובות כשהם מסומנים כמעוקרים, מה חושבים העוסקים במלאכה שאם מעקרים ומסרסים ומחזירים אל הרחוב אז חיי החתול הופכים להיות טובים יותר ונעימים יותר? ממש לא כך הדבר, ההיפך הוא הנכון. מלבד הפגיעה בחתולים עצמם, הפגיעה של החתולים בטבע שמסביבם היא רבה כל כך. אלפי ציפורים, מכרסמים, לטאות וזוחלים ניצודים על ידי החתולים והפגיעה בהם היא פגיעה במערכת האקולוגית שכולנו יודעים שעוד תביא עלינו אסון סביבתי. החתולים חסרי הבית במדינת ישראל הם אות קלון למדיניות הממשלה לאורך כל השנים", סיכמו באגודה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר