ראש הממשלה בנט: "סרבני החיסונים מסתובבים עם מקלע ויורים על כולם נגיפי דלתא"

על רקע מצב התחלואה והאפשרות להחמרת ההגבלות, רה"מ קיים משדר לייב: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים" • על היעדרויות השרים לפיד וליברמן מקבינט הקורונה אמר בנט: "זו הממשלה הכי יעילה שהייתי בה, מתואם עם שרי החוץ והאוצר בצורה מלאה"

בנט: מי שלא מתחסנים - כאילו מסתובבים עם מקלע ויורים על כולם נגיפי דלתא // מתוך עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

"אם אתה רוצה שהחגים יתנהלו בצורה נעימה ופתוחה - צריך להתחסן": ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (חמישי) משדר לייב בפייסבוק שבו השיב לשאלות הגולשים והעיתונאים, והמשיך בקמפיין עידוד ההתחסנות בקרב הציבור.

על רקע העלייה בתחלואה והביקורת על תפקוד הממשלה אמר בנט: "הממשלה עובדת בצורה מאוד אפקטיבית, יעילה ועניינית. אני 10 שנים נמצא בממשלות וקבינטים - זו הממשלה הכי יעילה שהייתה".

בנט התייחס להיעדרויות השרים לפיד וליברמן מישיבות קבינט הקורונה: "דיוני הקורונה מתנהלים בצורה סדורה ואפקטיבית. שר החוץ, שר האוצר ואני מתואמים בצורה מלאה. אנחנו מתייחסים ברצינות רבה לקורונה, כמו כל מנהיגי העולם. העסק מנוהל בצורה חדה וברורה וכך זה יימשך".

על האפשרות לסגר השיב בנט: "עתיד החגים תלוי בכמות המתחסנים. אם אתה רוצה שהחגים יתנהלו בצורה נעימה ופתוחה - צריך להתחסן. אבל גם החיסון הוא לא שכפ"צ, הוא נחלש בכל חודש, כמו סוללה של אייפון שנחלשת. כשאתה מנהל מגפה אתה מנהל אותה בצורה אדוקה אך גמישה - דברים משתנים מיום ליום. יש חיסונים והם לא מושלמים. אנחנו רוצים להרחיק סגר ככל האפשר. אנחנו רוצים להרחיב את הקיבולת בבתי החולים שיוכלו לקלוט כמה שיותר מטופלים". 

ליברמן ולפיד (ארכיון), מירי צחי

לגבי מטרת הסגר, אם וכאשר, אמר בנט: "המטרה היא לקנות לנו זמן כדי להספיק לחסן עוד אנשים, אנחנו יודעים מה תקרת הספיקה של בתי החולים ואנחנו מותחים אותה ואנחנו יודעים מתי לעצור. זו ממש תחרות. העולם רוצה לראות איפה אנחנו עומדים כי אנחנו הראשונים. לכן לכו להתחסן. מערכת הבריאות עובדת קשה מאוד- וכל מה שאתה צריכים לעשות זה להתחסן".

בנט הוסיף: "מי שהתחסן פעמיים ועוד לא הספיק את החיסון השלישי יש לו פי שישה רמת סיכון ממני שהתחסן במנה שלישית . יש בערך מיליון אנשים מגיל 12 ועד 60 שעוד לא יצאו להתחסן. רובם לא מתנגדי חיסונים אלא פשוט עוד לא הגיעו לזה. לכן אני ממש מבקש מכם לצאת להתחסן. אם לא מתחסנים - כאילו מסתובבים עם מקלע ויורים על כולם נגיפי דלתא.

"הדלתא מתרבה בקצב מאד מהיר. מי שיש לו כעת את הווירוס בעצם יש לו פי 1,000 נגיפים ממי שהיה חולה בקורונה בחילת המגפה. יותר ריחוק חברתי, עטיית מסכות תמיד במקומות סגורים, שמירה על סבא וסבתא. כבר חיסנו למעלה מרבע מיליון מבוגרים בישראל במנה שלישית. בערך 80 אלף מחוסנים ביום.

"תופעות הלוואי של החיסון הן זניחות. בכל העולם התחסנו כבר מיליארד אנשים. אם היו תופעות לוואי משמעותיות כבר היינו יודעים את זה. החיסון של אי התחסנות הוא איום ונורא. אגב גם לצעירים. יש תופעה שלא מדברים עליה גם בצעירים, שארבעה חודשים אחר כך או שנה אחר כך, אתה סובל מעייפות כרונות, דיכאון, חולשה".

"אנחנו הראשונים שנדע מה אפקט החיסונים מול הדלתא. חד-משמעית - ככל שיותר אנשים יתחסנו, ככל שנעטה יותר מסכות - הצורך בהגבלות יהיה קטן יותר. אנחנו רוצים לאפשר לכלכלה לפעול ככל האפשר, בלי לפגוע. כל הקיץ הזה התנהל בצורה די שוטפת, ההנחיות שהבאנו לא פוגעות בעסקים ובכלכלהף כי הכלכלה באמת ספגה מכה חזקה בשל הקורונה. הוצאנו 200 מיליארד שקלים על הסגרים. זה אומר 105 אלף שקלים למשפחה בישראל!".

בנט הוסיף: "אנחנו צריכים עוד שבוע או 10 ימים כדאי לראות את ההבדלים בין מי שהתחסן במנת חיסון שלישית ובין מי שלא. ולראות את האחוזים". 

על האפשרות לחסן בני 40 ומעלה אמר ראש הממשלה: "ההחלטה לחסן בני 60 ומעלה הייתה אמיצה. הייתה שאלה של ניהול סיכון. הקדמנו את ה-FDA. החיסון השלישי באופן כמעט מלא בטוח. אין לנו עדויות לתופעות לוואי רחבות. אני מניח שננוע ל-50 פלוס ולגילים יותר צעירים ככל שצריך".

בנט העביר ביקורת מרומזת על הממשלה הקודמת: "וריאנט הדלתא נחת בארץ בסוף מרץ תחילת אפריל, בצורה משמעותית באפריל ובמאי". כזכור, ממשלת בנט-לפיד הושבעה ב-13 ביוני.

בנט ואמו מירנה, בעת קבלת החיסון השלישי, קובי גדעון, לע"מ

"כשאנחנו נכנסו הפעלנו מערך בדיקות הרמטי ומלא. אנחנו יודעים להגביל אנשים מלעלות על מטוס למדינות אדומות", אמר בנט. "אנחנו יודעים שמגיפות הן מנת חלקנו בעידן המודרני, ואנחנו מחפשים את הדרך הנכונה לאזן בן הדברים. אנחנו הראשונים בעולם שנותנים חיסון משלים למבוגרים, אנחנו היחידים בעולם, זו מתנה אדירה. סבא וסבתא אם הם עוד לא התחסנו בחיסון המשלים, הם בסיכון גדול. עד שהם מתחסנים, שיבודדו את עצמם".

בנט נדרש לסוגיית הכניסה לתוקף של חובת הבדיקות לילדים עד גיל 12 רק ב-25 באוגוסט: "אם לא הייינו עושים את זה היינו סוגרים את ענף התרבות, אנחנו מחפשים איזונים, הילדים לא יכולים להישאר בבית לבד. אנחנו לא יכולים להסתכל על ניהול מדינה רק דרך הקורונה. צריך חינוך, צריך עסקים שמשלמים את המיסים המרכזיים של מדינת ישראל. זה אירוע רב-מערכתי לא רק בריאותי". 

על האפשרות להחזרת התו הסגול אמר בנט: "הכל על הפרק, לא מסיר מהשולחן למה? כי הכל פתוח. אם נראה צלילה במספר הקשים אנחנו נשנה הכל".

התו הסגול, גדעון מרקוביץ'

על השאלה מדוע ישראל לא אומרת כמה חיסוני קורונה יש ברשותה השיב: "זה נוגד את ההסכמים עם פייזר, אני יכול להגיד שאנחנו ברמה יומיות מטפלים בזה. אבל רואים שאפשר להתחסן, וזה נכס יקר ערך. במדינות אחרות משוויים לדבר הזה וזה עובד בסך הכל טוב". הדברים נאמרו על רקע ההתרעה של קופות החולים מוקדם יותר על האטה בקצב קביעת התורים להתחסן, בשל מיעוט יחסי של חיסונים, אולם הבעיה נפתרה והתורים נקבעים בקצב רגיל כעת שוב. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר