"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
מנסור עבאס: "אף אחד לא מכר את הנגב לרע"מ"
יו"ר רע"מ הסביר את כניסתו לקואליציית בנט-לפיד: "האלימות והפשיעה פוגעות בחיינו, איך לא נתייחס להחזרת האדמות המופקעות? זה מעשה לאומי" • "מערכת הבנייה תנצח את מערכת ההרס"
יו"ר רע"מ מנסור עבאס | צילום: אורן בן חקון

מנסור עבאס: "אף אחד לא מכר את הנגב לרע"מ"

יו"ר רע"מ הסביר את כניסתו לקואליציית בנט-לפיד: "האלימות והפשיעה פוגעות בחיינו, איך לא נתייחס להחזרת האדמות המופקעות? זה מעשה לאומי" • "מערכת הבנייה תנצח את מערכת ההרס"

שחר קליימן
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

"אף אחד לא מכר את הנגב לרע"מ. הנגב עדיין נשאר בתוך מדינת ישראל. תושבי הנגב הם אזרחי מדינת ישראל. יש סכסוך על הבעלות על הקרקעות, זה קורה בכל מדינה מודרנית", כך הצהיר היום (ראשון) יו"ר רע"מ מנסור עבאס בנאומולקראת השבעת ממשלת בנט-לפיד.

את רוב נאומו נשא עבאס בערבית ובו אמר כי "זאת הפעם הראשונה שבה עומד חבר כנסת ערבי, ראש רע"מ, כדי לדבר ולהסביר למה תומכת הרשימה בהקמת הממשלה הזאת והיא שותפה בקואליציה אפילו שהיא איננה חלק מהממשלה באופן מעשי". לדבריו, הרבה שנים המפלגה ניסתה להשפיע בכנסת ובהפגנות על החלטות הממשלה, אך זו הייתה מוגבלת מאוד. עם זאת, עבאס הזכיר כי "ב-2005 היה לקול של רע"מ תפקיד מכריע בהעברת החלטת הנסיגה מרצועת עזה ופינוי ההתנחלויות".

בהמשך דבריו הסביר עבאס את כניסתו לקואליציה: "היום רע"מ מתכוננת להיות המפלגה הפוליטית הלוחמת במשמעות האזרחית עבור החברה הערבית שלנו ועמנו הפלשתיני. מה שנבצע הוא קורבן גדול למען בני עמנו, בני החברה שלנו ועתידנו. אנחנו יודעים שהצעד הזה מסוכן מאוד. ויש בו קשיים, אבל לפנינוההזדמנות גדולהלמען שינוי המשוואות ומאזן הכוח בכנסת ובממשלה הבאה. רע"מ הייתה, עדיין ותישאר מחויבת לכל יסודותינו הדתיים והלאומיים והחברתיים. לא נוותר עליהם".

מנגד הבהיר כי "בחרנו ברע"מ לשים בראש סדר העדיפויות שלנו את החברה הערבית: האלימות והפשיעה, צפיפות המגורים, הכפרים הלא מוכרים בנגב, הדוחק בפרנסה וכך גם החינוך והתרבות. האלימות והפשיעה פוגעות בחיינו, איך לא נשמור על בני המולדת שלנו? איך לא נתייחס ברצינות להחזרת האדמות המופקעות? איך לא נתייחס להכרה בכפרים בנגב ונקים כפרים מפותחים בנגב? איך לא נתייחס לכך כמעשה לאומי?"

"הבנייה תנצח את ההרס"

לאחר מכן התגאה עבאס בהישגי רע"מ בהסכם הקואליציוני: "אנחנו מדברים על תוכנית כלכלית של 30 מיליארד שקל לכל החברה הערבית. עשרים מיליארד שקל כתוכנית לעשר שנים לכל התשתיות בערים הערביות, תוכנית למאבק באלימות והפשיעה - 2.5 מיליארד שקל. כן, מערכת הבנייה תנצח את מערכת ההרס".

לקראת סיום דבריו עבר עבאס לעברית ואמר: "אנחנו שייכים לעמים שונים ולדתות שונות ולמגזרים שונים. יש דבר אחד שמחבר בין כל אזרחי המדינה וזאת האזרחות.ניהלנו שיח סובלניוהתעקשנו לו לחרוג מהנורמות המקובלות. אנחנו עדיין אוחזים בגישה הזאת ורוצים שכל סיעות הבית יתחילו לחשוב אחרת".

"גיליתי שבסופו של דבר, בעיות של אזרחים, מעלים אותם כסוגיות לאומיות, ואז לכאורה צריך לפתור את כל המשברים, לתת פתרון לסכסוך עקוב מדם של מעל למאה שנה כדי לתת פתרון למצוקות החיים של אזרחי המדינה: חינוך, חברה, תעסוקה, הסדרה של יישובים, שיקבלו מעמד מוניציפאלי", הסביר עבאס, "לכן אני מקווה שהשותפות שאנחנו מנסים לקדם, השותפות האזרחית, תגשר על הפערים ברמה הלאומית וברמה הדתית, שתביא אותנו לדיאלוג ולדו שיח. זה לא רק המבחן של הקואליציה שקמה היום אלא גם המבחן של האופוזיציה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...