שר הדתות המיועד כהנא לח"כ גפני: "מתי אתה ודרעי התפללתם לאלוקים לפני שיצאתם לקרב?!"

חבר מפלגת ימינה תקף בחריפות את הסיעות החרדיות בנאומו לפני השבעת הממשלה: "מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על קידוש השם?"

צילום: ערוץ הכנסת

"מתי ח"כ גפני, אתה ודרעי, התפללתם לאלוקים לפני שיצאתם לקרב? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על קידוש השם?!", כך אמר היום (ראשון) שר הדתות המיועד, ח"כ מתן כהנא, במתקפה חריפה נגד הסיעות החרדיות. 

"השבוע הותקפנו בצורה קשה על ידי מספר חברי כנסת מהסיעות החרדיות ולא כולם, אני יודע שיש כאלה שהסתייגו מהדברים. הם אמרו שזאת ממשלת שמד. הם צעקו לנו 'תורידו את הכיפות'", אמר כהנא במהלך נאומו לקראת השבעת ממשלת בנט-לפיד.

"אני שואל אותך ח"כ גפני, מתי אתה שכבת במארב בגשם, בקור אימים והתפללת תפילת שמונה עשרה בשכיבה? זה קרה לך פעם? מתי אתה כבוד ח"כ גפני, נטלת ידיים לפני שאכלת לחם, לא בנטלן שנמצא ליד חדר אוכל, אלא היית צריך להתאמץ בשביל זה? עשית את זה פעם? מתי לבשת ציצית באימונים מפרכים כשזה היה הדבר הכי לא נוח בעולם? עשית את זה פעם, אתה והחברים שלך? מתי פעם אחרונה אכלת במשך שנים אוכל קר בכלים חד פעמיים כדי לשמור כשרות?"

בשבוע שעבר תקפו ראשי יהדות התורה, ח"כ גפני והשר ליצמן, את ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט וקראו לו להוריד את הכיפה. 

באותה ישיבה של הסיעות החרדיות גם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, תקף את בנט ואמר כי "המדינה היהודית בסכנה, מדובר פה על עקירת הדת". לדבריו, "הממשלה בראשות בנט תחריב את השבת הקדושה, את הגיור, את הרבנות הראשית והכשרות והכי חמור יקרע לחתיכות את עם ישראל, שיאלץ לחזור לחיות כמו בגלות לפי קהילות וספרי יוחסין".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר