"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
שיתוף כתבה
הציבור הציוני נאנק תחת האלונקה - והמחיר עוד ייגבה בקלפי
הימין הציוני בישראל, אין לכך מילה אחרת, נטחן • טוחנים אותו חודשיים-שלושה בשנה במילואים, פוגעים במשפחות ובילדים - תחת הוראת הממשלה, שפוטרת מהשירות הצבאי מגזר שלם • וכשלא טוב לציבור, הוא מצביע אחרת
ח"כ מאיר פורוש מיהדות התורה מעיין בחוברת המתווה - "המסבירון" של ביסמוט לח"כים| צילום: אורן בן חקון

הציבור הציוני נאנק תחת האלונקה - והמחיר עוד ייגבה בקלפי

הימין הציוני בישראל, אין לכך מילה אחרת, נטחן • טוחנים אותו חודשיים-שלושה בשנה במילואים, פוגעים במשפחות ובילדים - תחת הוראת הממשלה, שפוטרת מהשירות הצבאי מגזר שלם • וכשלא טוב לציבור, הוא מצביע אחרת

,עודכן
0השמעה

האם טוב פה, בישראל 2025, או רע? זו לא שאלה טריוויאלית. ישראל ממוקמת גבוה במדד האושר העולמי. מנגד, סקרי INSS מנובמבר האחרון מראים כי 29% מהציבור בלבד חושבים שמצבה הביטחוני של ישראל טוב. אז האם הישראלים מרוצים? מתברר שזו שאלה פוליטית.

ערוץ 14, למשל, הפך עצמו מזוהה עם מילות הלהיט של הזמר אלייצור: "עוד יותר טוב ועוד יותר טוב". לעומת זאת, איש השמאל רשף שי תיאר את הבחירות הקרובות ככאלה שישפיעו רבות על מספר האזרחים הפורטוגלים. לפחות על פי הקלישאה, זו מסורת בישראל: ימנים מרוצים, שמאלנים חמוצים.

צרות של עשירים

ובכל זאת, קשה לקבל את המחשבה הזאת. איך תומכי הממשלה יכולים לספר לעצמם שטוב בישראל ב־2025? הם לא רואים את חמאס קם על הרגליים? הם לא מודעים לזינוק בהרוגים בכבישים, למספר הנרצחים הפליליים שהתפוצץ בשנות הממשלה? לא אכפת להם שכבר כמה חודשים קשה למצוא במדינת הסטארט־אפ הישראלית קרטון חלב במכולת?

ובכן, כן. זה לא כל כך אכפת. הימין בישראל, בעיקר הימין העמוק, נבדל מהותית מהשמאל בהסתכלות על מצבה של ישראל. השמאל מרוכז מאוד באיכות החיים. הימין מרוכז במה שהוא תופס כעצם החיים: מאבקנו על הארץ. איכות חיים? אלה צרות של עשירים. לכן המחאה החברתית ב־2011 היתה מחאת שמאל. לכן סבלם של החטופים היה עליון יותר בסדר העדיפויות השמאלי, למול הימני שהעדיף את הניצחון והביטחון.

עבור נציג הציבור הימני, לאיכות החיים חשיבות אלקטורלית מזערית, אם בכלל. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא ההישגים שבהם מתגאים השרים סמוטריץ' ובן גביר: התיישבות ביו"ש ותנאי כליאה של אסירים ביטחוניים. לא מדיניות האוצר של ישראל. לא היקף גניבת הרכבים או רצח נשים. ימנים לא מצביעים על איכות חיים.

כך ניכר שחושבים גם בועז ביסמוט וחבריו לימין, שמאמינים שנטל המילואים הקשה והלא שוויוני, בצירוף חקיקה המאפשרת את הימשכו, לא יזיזו את הבוחר הימני ולא את חבר הקואליציה. האחרונים יצביעו בעד והראשונים ימשיכו להצביע ימין. למה? כי גיוס זה איכות חיים וימין זו המלחמה על החיים עצמם.

הטעות של ביסמוט

מצב הרוח הימני־אידיאולוגי מושפע עמוקות, מסורתית, משלושת הפ': פיגועים, פינויים, פגיעה בזהות היהודית. מבג"ץ, דרך עזה ועד ועדת הכספים - לכך נתון עיקר המאמץ הימני. ופה טמון המפנה שחוק ביסמוט מחולל בימין.

לציבור הימני, בדגש על הציונות הדתית והימין האידיאולוגי, לא טוב. כבר לא טוב לו. אף על פי שהפיגועים פחתו בשנה האחרונה, למרות ההתיישבות הנרחבת והתקציבים הרבים לזהות היהודית. אפילו ההתקפות ההרואיות על חיזבאללה ועל איראן מוגבלות ביכולתן לשנות את מצב הרוח. הימין הציוני בישראל, אין לכך מילה אחרת, נטחן.

טוחנים אותו חודשיים-שלושה בשנה במילואים. עוצרים את חייו. פוגעים עמוקות במשפחות ובילדים. והכל תחת הוראתה הישירה של הממשלה, בשמה ותוך כדי שהיא פוטרת בהינף יד של ביטול מגזר שלם אחר מהשירות הצבאי. זו נקודת עיוורון קשה של חלק מהפוליטיקאים בימין העמוק: הם לא רואים שלא טוב לציבור שלהם. כמו נעה ירון, שסיפרה בהתרגשות בתוכנית "המטבח המנצח" על החיילים המאושרים ששרים "עוד יותר טוב", וזכתה לקיתונות של ביקורת ולדרישה להתחבר למציאות.

לא טוב לציבור משרתי המילואים. ומרגע שזה כך, הזחיחות וקלות הראש שבהן מטילים עליו עוד מאות ימי מילואים כבר לא רק מפספסות אותו, אלא מוציאות ממנו זעם. וכשלא טוב לציבור, הוא מצביע אחרת. יש שהבינו את זה בימין, כמו אופיר סופר, משה סעדה ואחרים. ויש שיגלו את המציאות בשטח, כמו לפניי שנתיים, מאוחר מדי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו