לפיד תקף את החוק הנורבגי לפני שנה - הממשלה שלו ושל בנט תרחיב אותו

רק לפני שנה רה"מ החליפי המיועד תקף את החוק של ממשלת נתניהו-גנץ: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג׳ובים הנורבגי" • הערב נחשף כי הממשלה החדשה צפויה להגדיל אותו על חשבון משלם המיסים

לפיד ובנט, צילום: נועם מושקוביץ - דוברות הכנסת

בהסכמים הקואליציוניים שהציגו המפלגות הערב (שני), עולה סעיף מפתיע ביותר. תיקון החוק הנורווגי, שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד רק בשנה שעברה כינה אותו "חוק ג'ובים".

זה מה שחשב לפיד לפני שנה על החוק הנורבגי

לפי ההסכמים חוק יסוד: הכנסת - יתוקן כך שיורחב החוק הנורבגי בהקצאה אחת נוספת לכל מדרג.

כלומר: בסיעה המונה שישה ח"כים יוכלו להתפטר שלושה מהם, בסיעה המונה 7-9 ח"כים יוכלו להתפטר ארבעה מהם ובסיעה המונה תשעה ח"כים ומעלה יוכלו להתפטר חמישה מהם. החוק יחול על שרים וסגני שרים. כך יוכלו להיכנס כ-30 חברי כנסת שלא הושבעו.

בהודעה שנמסרה מטעת המפלגות, הובלטו המילים "אחת נוספת" ונראה כי משמעותן הייתה להצטדק על הגדלת ההקצאות וניסיון להקטינו על ידי הבלטת הניסוח שמדבר על הקצאה בודדת.

עם זאת, המשמעות של אותה הרחבה היא רבה שכן היא למעשה מגדילה את האפשרות לכמות התפטרות שרים מהכנסת ותאפשר הכנסת חברי כנסת לרשימה עצמה.

כלומר, הממשלה הנוכחית תכלול יותר שרים מחוץ לכנסת שכאמור יאפשרו כניסה של חברי רשימות נוספות לכהן בתפקידי חברי כנסת.

רק ביוני אשתקד צייץ לפיד כי "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הממשלה את החוק הנורווגי. 110 מיליון שקלים לכיסאות ולמקורבים. מבזבזים את כספי הציבור על ג'ובים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר