"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
"מערבת את הצבא בשיח הפוליטי": שר הביטחון קבע מועד לסגירת גלי צה"ל
כ"ץ הפיץ את טיוטת החלטת הממשלה לסגירת התחנה עד מרץ 2026 והחזרת התדרים למשרד התקשורת • "הפעלת תחנת רדיו על ידי הצבא היא אנומליה שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות" • על פי הטיוטה, תחנת גלגלצ תמשיך לשדר, וצוות יישום יבחן את עתידה
גלי צה"ל. צילום: גדעון מרקוביץ

"מערבת את הצבא בשיח הפוליטי": שר הביטחון קבע מועד לסגירת גלי צה"ל

כ"ץ הפיץ את טיוטת החלטת הממשלה לסגירת התחנה עד מרץ 2026 והחזרת התדרים למשרד התקשורת • "הפעלת תחנת רדיו על ידי הצבא היא אנומליה שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות" • על פי הטיוטה, תחנת גלגלצ תמשיך לשדר, וצוות יישום יבחן את עתידה

ביני אשכנזי
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

שר הביטחון ישראל כ"ץ הפיץ היום (חמישי) את טיוטת החלטת הממשלה לסגירת תחנת השידור הצבאית גלי צה"ל. על פי ההצעה, שידורי התחנה יופסקו לכל המאוחר עד ליום 1 במרץ 2026, ותדריה יושבו למשרד התקשורת. ההחלטה מבוססת על המלצות ועדה מייעצת שמונתה לבחון את הנושא, ובראשה עמדה ד"ר דליה זליקוביץ.

מתוך שידורי גלי צה"ל

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי שר הביטחון בחן את הצורך הצבאי בקיומה של התחנה, שיקולי ממלכתיות וא-פוליטיות בפעילות יחידות הצבא, הקצאת המשאבים של מערכת הביטחון והמשמעויות על שוק התקשורת, זאת אל מול שיקולי חופש הביטוי והעיתונות וזכות הציבור לדעת. על פי ההצעה, הפעלת תחנת רדיו המיועדת לכלל אזרחי המדינה על ידי הצבא היא "תופעה ייחודית שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות, והיא בבחינת אנומליה".

במסמך צוין כי "הקושי המהותי שפעילותה של התחנה מסבה לצה"ל נובע מעירוב צה"ל, בעל כורחו, בשיח הפוליטי. התחנה עוסקת באופן משמעותי בתכנים חדשותיים ופוליטיים, באופן הפוגע בצבא ההגנה לישראל, בחייליו ובאחדותו. קושי זה עולה משמעותית על התועלת הגלומה בהמשך פעילותה של התחנה".

במסגרת ההחלטה מוצע להקים צוות מקצועי במשרד הביטחון שיפעל ליישום הסגירה ויעסוק בכלל ההיבטים הנוגעים לסיום פעילותה של התחנה. הצוות יפעל, בין היתר, לסייע בידי עובדי התחנה לסיום העסקתם בהסדרים ראויים ככל הניתן.

"תופעה ייחודית שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות". תחנת גלי צה"ל (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

עם זאת, יש לציין כי סביר להניח שהחלטת ממשלה לא תספיק ויש צורך בחקיקה מפורשת שתסדיר את הנושא, הן בשל הפגיעה בחופש הביטוי והעיתונות והן בשל הפיטורים הצפויים לעובדי התחנה.

גל"צ הוקמה ב-1950 בהחלטת ממשלה לשנת ניסיון אחת, אך מעולם לא נערכה בחינה של תוצאות הקמתה או החלטה בדבר המשך פעילותה. במרוצת השנים עמדה התחנה בלב הסערה, ושורה של שרי ביטחון ורמטכ"לים העלו ספקות משמעותיים לגבי ההצדקה להמשך פעולתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...