בעקבות האיומים: קצין הכנסת החליט להצמיד אבטחה לח"כ ניר אורבך

חברי הכנסת מימינה נתונים תחת לחץ כבד, בגלל הניסיונות להניא אותם משיתוף פעולה עם ממשלת לפיד-בנט • יו"ר ימינה כינס את סיעתו ברעננה ובימים אלו מנסה בכל כוחו לשמור על לכידות המפלגה - ובעיקר לוודא שכולם יצביעו בעד הממשלה • ב-17:00 ייפגשו גם ראשי מפלגות ממשלת השמאל המסתמנת

נפתלי בנט וחברי מפלגת ימינה

פרסום ראשון: בעקבות האיומים, קצין הכנסת החליט להצמיד אבטחה לח"כ ניר אורבך. בנוסף, גם לח"כ סילמן הוצמדה אבטחה מאותם הטעמים. לאחר החתימה על ההסכמים הקואליציוניים, הלחץ על חברי הכנסת מימינה גובר כדי שיצטרפו לח"כ עמיחי שיקלי ויצביעו נגד הקמת ממשלת לפיד-בנט. הלחץ עלה שלב ואף הגיע לכדי איומים, ולכן הוחלט על אבטחה צמודה.

בעלה של ח"כ עדית סילמן הגיע לפגישת הסיעה של ימינה,

יו"ר ימינה נפתלי בנט כינס במשרדו ברעננה את סיעתו לפגישה במטרה לגבש את הצעדים לקראת הימים שנותרו עד להשבעת הממשלה. בהמשך היום (ראשון), בשעה 17:00 ייפגשו ראשי המפלגות: יש עתיד, ימינה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, תקווה חדשה ורע״מ - במסגרת גיבוש חברי ממשלת השמאל.

בנט במקום הפגישה,

ביום שישי גם כן כינס בנט את סיעתו לפגישה. הוא פירט בפני חברי מפלגתו את ההישגים מהמשא ומתן והדגיש שלא התפשר בשום נושא אידיאולוגי. כבר כעת ברור כי אף אחד מחברי הכנסת של ימינה לא מתכוון לצאת נגד הממשלה. גם ח"כ ניר אורבך, אשר מקורביו מספרים כי אמר להם שהוא מתלבט קשות בנוגע לצעדיו, לא צפוי להצביע נגד הממשלה, אלא לכל היותר להתפטר ולפנות את מקומו לשירלי פינטו, הבאה אחריו ברשימה, שתומכת במהלך.

לטענת ח"כ עידית סילמן, זו המכונית שעקבה אחריה, ללא קרדיט

בנוגע למספר 2 במפלגה, אמרו גורמים בימינה: "איילת שקד שינתה דיסקט - היה לה קשה אבל היא השלימה עם המהלך באופן מלא. למעשה, בזכותה הממשלה הזאת תצא לפועל. ביום רביעי בערב, שעות ספורות לפני החתימה, היא זיהתה את ההתלבטות של אורבך, שישב עם חברים ששכנעו אותו לצאת נגד הממשלה. היא התיישבה איתו ודחקה בו לא 'ללכת על הראש של בנט' ולא לעשות מעשה שיקלי".

שני הצעירים שהיו ברכב שלטענת ח"כ סילמן עקב אחריה, ללא קרדיט

בתוך כך, תאריך השבעת הממשלה עדיין נמצא בסימן שאלה, ובפני יו"ר הכנסת יריב לוין עומדות שתי אפשרויות מרכזיות: השבעה ביום רביעי הקרוב, או ביום שני בשבוע הבא. הערכה היא שאם בליכוד יבינו שיש מתנגד לממשלה החדשה מתוכה, הם ירצו להקדים את ההשבעה כדי שלא יתחרט. אם אין מתנגד כזה, סביר להניח שיעדיפו לדחות ככל שניתן את ההשבעה במטרה להמשיך ולהפעיל לחץ על חברי הימין בממשלת בנט-לפיד.

בליכוד ממשיכים בינתיים בנסיונות לשכנע את אורבך להצביע נגד ממשלת האחדות, ובימים הקרובים צפוי הלחץ עליו להתגבר. בסוף השבוע גם נערכו הפגנות של אנשי ימין מול ביתו. שרת התחבורה, מירי רגב, הודיעה בשבת כי "נמשיך להביע את המחאה על גניבת קולות הימין באופן דמוקרטי ומכובד, ללא אלימות. אין מקום לסתימת פיות ופגיעה בזכות המחאה, תוך צביעת המחנה הימני כאלים ומסוכן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר