עסקנים, שמחות ובחירות מקומיות: יומנו של השר פרוש נחשף

ימים ספורים לאחר שעלה לכותרות בשל אישורי הכניסה למירון שהשיג למשפחתו, נחשף עד כמה השר לענייני ירושלים באמת עוסק בענייניו המקצועיים • מטעם פרוש נמסר בתגובה: "השר מקיים עשרות פגישות עם אין ספור גורמים בכדי לקדם את ענייני משרדו"

מאות חרדים מפגינים מחוץ לביתו של השר פרוש בעקבות האלימות שהפעילו השוטרים במירון

ימים ספורים לאחר שעלה לכותרות בשל כך שסידר לשני בניו בתו ורעייתו כניסה למירון על אף ההגבלות שעלו מיליונים, יומנו של השר לענייני ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש, חושף עד כמה הוא באמת עוסק בענייני המשרד.

יומן השר שהתפרסם לפני כיממה מגלה כי תחומי עניינו של פורוש וסדר יומו מתרכזים בעיקר באנשי שלומו, ומי שיחפש עשייה מקצועית הקשורה לתושבי ירושלים יתקשה למצוא. מעיון ביומן חודש מרץ 2024 שפורסם בעקבות בקשה של עמותת "הצלחה", ניתן למצוא אירועים רבים של שמחות בחצרות החסידים, פגישות אצל אדמו"רים, טישים, תפילות וניחומי אבלים של משפחות חסידים. 

בעוד עם פרוץ המלחמה ועד לסוף חודש נובמבר, הישראלים נאבקו כמעט חודשיים שלמים, כ-40% מהאזכורים ביומן הם אירועי שמחות אצל גורמים בעולם החרדי ובפוליטיקה. 

יומני השר פורוש נחשפים, צילום: אורן בן חקון

גם האירועים המקצועיים בהם השתתף השר קשורים במרבית מן המקרים לאוכלוסיה החרדית בירושלים. כמו למשל חנוכת בית בארגון "בלב אחד", פגישות הקשורות לבחירות המוניציפליות במגזר החרדי ועוד.

חודש פברואר נפתח בקופת חולים "עוז והדר", לאחר מכן נפגש עם עם ראש עיריית ביתר הנמנה על החסידות שלו, כדי לחזקו במסע הבחירות שלו וכן עם חנוך זייברט ראש עיריית בני ברק שגם הוא היה במסע בחירות משל עצמו. 

חסידים במהלך ההדלקה במירון, צילום: דוד כהן-ג׳יני

ביומן ניתן למצוא שורה אחר שורה שמות כמו "מודזיץ", "סדיגורא", "ניחום אבלים אצל הגר", "פארשפיל" - אירועים שהקשר בינם לבין עבודת המשרד מקרי בהחלט. עוד נפגש עם יו"ר דגל התורה בבני ברק שהיה במסע בחירות מוניציפאלי סוער.

חלק מיומנו של השר מאיר פרוש, צילום: צילום מסך

היומן ממשיך בשורות שנראו כי נלקחו מתוך יומן של עסקן מצוי: "פגישה עם 14 נציגים של חסידויות"  "חנוכת בית כנסת צאנז"  "אצל האדמור מבאבוב" "אצל האדמור מליקווד" "ווארט לנכד לייבי עליאס". "עם מוישי בבני ברק" "עם יעקב אשר בבני ברק", "עם יוסי גייטש אצל הרב יוסל רבינוביץ", "כינוס ברסלב", "עם מרדכי מנדל על גרינברג" (המועמד לראשות עיריית בית שמש).

לקריאת היומנים המלאים של השר

"מספר שמחות נמוך ביחס לאיש ציבור חרדי" 

מטעם השר נמסר בתגובה: "השר מאיר פרוש, מקדיש את כל סדר יומו לעיסוק בצרכי הכלל, כשר וכנציג ציבור. מתוקף כך הוא עובד בממוצע 18 שעות ביממה, בהם הוא מנהל את המשרד ועוסק בעניינים הנוגעים ליתר תפקידיו הציבוריים".

"בתקופה המדוברת השר עסק רבות בהיערכות להילולת רשב"י במירון עליה הוא אחראי מתוקף המלצות ועדת החקירה הממלכתית והחלטות ממשלה. כמו כן, התמקד רבות בתקופה זו בהשלמת גיבוש תוכנית החומש של אגן העיר העתיקה ד' שיוצא בימים אלו לדרך. במהלך חודש ינואר השתתף ב-3 חתונות ועוד 10 שמחות. בחודש מרץ היו עוד 9 חתונות ו-10 שמחות. ביחס לאיש ציבור חרדי, מדובר במספר מאוד מקובל ואפילו נמוך. כפי שניתן לראות ביומן, יש עוד עשרות שמחות וחתונות אליהן הוזמן ובהם לא השתתף. השר פרוש הוא יו"ר מפגלת שלומי אמונים, שרצה לבחירות במספר רב של רשויות מקומיות, ואך טבעי שיעסוק בנושא במהלך חודש בחירות.

"לא ברורה הקביעה כי השר עוסק מעט מאוד בתחום ירושלים ומסורת, בו בזמן שזה עיקר עיסוקו במהלך כל שעות היממה. יעידו כל הפגישות בסדר יומו, דוגמת פ"ע מנכ"ל שבועי, פ"ע ירושלים דו שבועי, סטטוס מסורת אחת לשבוע, סטטוס מירון פעמיים בשבוע, במהלכן הוא מקדם ומנחה את גורמי המקצוע בכל הנוגע לקידום תוכניות עבודה במשרד ובזרועות הביצוע.

"זה לא פסול שהשר מקדיש כנציג ציבור חרדי זמן בסדר יומו לקדם נושאים חרדים, אבל זה בוודאי לא הנושא היחיד והמרכזי בסדר יומו, בטח לא בכל הנוגע למשרד ירושלים. מטבע הדברים כאיש ציבור חרדי וכשר ירושלים יש יותר גופים חרדים שמבקשים את השתתפותו באירועים מטעמם, וככל והדבר מתאפשר ורלוונטי הוא משתדל להשתתף. השר לא השיק אף קופת חולים חרדית, אלא השתתף במהלך הקדנציה בחונכת קופ"ח אחת, בשכונת הר חומה, שאותה הקים בימיו כסגן שר השיכון במעמד שר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר