רגב תקפה: "למה הצבא יצא להדממה"; הרמטכ"ל: "לא ראוי בכלל שאענה לך"

שרת התחבורה תקפה את צה"ל על רקע מכתבי האזהרה שנשלחו לנתניהו על ידי אמ"ן - לפני המתקפה • הרמטכ"ל השיב לה: "כל ענייני ההתרעה על שבעה באוקטובר מטופלים בתחקירים" • הציטוטים מישיבת הקבינט הסוערת

מירי רגב. צילום: אורן בן חקון

דיון סוער נרשם אמש (חמישי) בקבינט המורחב כאשר שרת התחבורה מירי רגב תקפה את הרמטכ"ל הרצי הלוי על רקע מכתבי האזהרה שנשלחו על ידי אמ"ן לראש הממשלה לפני מתקפת שבעה באוקטובר. 

רגב תקפה את גורמי הביטחון בדיון: "אני רואה שלאמ"ן היה חשוב לענות על בקשת חופש המידע בעניין המסמכים שנשלחו לראש הממשלה. אם אמ"ן היה כל כך מוטרד, למה יצאתם להדממה באקוטובר, למה אישרתם את הנובה? למה לא עשיתם יותר"? כמו כן תקפה את גורמי הצבא על כך שלא התייחסו לאזהרות התצפיתניות.

הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

בתגובה הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי השיב לרגב: "כל ענייני ההתרעה על שבעה באוקטובר מטופלים בתחקירים. אם כיוונת בשאלתך לזה שאנחנו ידענו והתעלמנו או שרצינו שדבר כזה יקרה - זה לא ראוי בכלל שאענה לך".

כאמור, בדובר צה"ל אישרו אתמול (חמישי) כי אמ"ן התריע בפני רה"מ בכמה הזדמנויות על הסיכונים הנובעים מהקרע בחברה ועל כך ש"אויבנו רואים את הפגיעה בלכידות בארץ". זאת בעקבות עתירה לבקשת חופש מידע שהוגשה לבית המשפט על ידי עמותת "הצלחה". 

 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר