סמוטריץ' מגיב לחשיפת ישראל היום: "עמדתו של גופמן אינה בניגוד לעמדת הממשלה"

שר האוצר הגיב לפרסום כי המזכיר הצבאי לרה"מ הנכנס המליץ שצה"ל ימשיך לשלוט ברצועה גם לאחר המלחמה • "חייבים מטכ"ל חדש שיהיה התקפי", אמר •

נתניהו: "דרושה שליטה ביטחונית על כל השטח מערבית לירדן, כולל רצועת עזה"// רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

"זה לא בניגוד לעמדת הממשלה": שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיב הבוקר (חמישי) למסמך העמדה של תא"ל רונן גופמן שנחשף ב"ישראל היום" לפיו יש לשלוט ברצועת עזה ובאוכלוסיה הפלשתינית ב"יום שאחרי". 

השר בצלאל סמוטריץ' (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

סמוטריץ' תמך בדבריו של המזכיר הצבאי הנכנס של ראש הממשלה נתניהו, על אף שהם מובאים בניגוד לעמדת הדרג המדיני והצבאי, לפחות על פני השטח. "חייבים מטכ"ל חדש שיהיה התקפי, יצירתי ובלי אחידות מחשבתית", אמר. 

מנכ״ל תנועת הביטחוניסטים תא״ל במיל׳ אמיר אביבי, אמר כי ‏״תא״ל גופמן צודק במאה אחוז, ביום שאחרי הפלת חמאס צבאית אין מנוס מממשל צבאי זמני שיפיל את חמאס גם כגוף אזרחי". אביב הוסיף כי "אי אפשר למצוא חלופה לחמאס בלי להפיל אותו קודם אזרחית וצבאית. בעניין זה צה״ל עמוק בקונספציה ונוהג בניגוד מוחלט לכל עקרון מלחמתי ידוע בהיסטוריה האנושית״.

הצעתו של גופמן מנוגדת לעמדה הרשמית של ממשלת ישראל ושל צה"ל. מאז ראשית המערכה, התחייבה ישראל מפורשות כי לא תישאר לשלוט בעזה או באוכלוסייה הפלשתינית, וכי בסיום המלחמה תפנה את השטח ותעביר את השליטה לגורם אחר (שלא נקבע).

תא"ל רומן גופמן, צילום: אייך מרגולין, ג'יני

גורמים במערכת הביטחון סברו תחילה כי גופמן כתב את המסמך בתיאום עם לשכת ראש הממשלה או לבקשתה, אולם הוא הכחיש זאת וטען כי כתב את הדברים על דעתו הפרטית.

עם זאת, העובדה שמי שעתיד להיכנס בימים הקרובים לתפקיד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה מביע עמדה כזאת – שכאמור מנוגדת לעמדתה הרשמית של ישראל – עלולה לכל הפחות להוביל לחשדנות כלפי המניעים האמיתיים של ממשלת ישראל ושל העומד בראשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר