כדי לא להתסיס את השטח: שב"כ ביקש לעכב את פירוק העמותה של רע"מ

ברשות התאגידים הוחלט כבר לפני שבועיים לפתוח בהליכי הפירוק של "סיוע 48" בגלל חשש למעורבות בהעברת כספים לארגוני טרור • אך בשב"כ ביקשו: תכריזו על כך רק אחרי רמדאן - מסיבות ביטחוניות • רע"מ: "קמפיין ימין ארסי נגדנו על גבה של עמותת סיוע הומניטרית"

ח"כ מנסור עבאס בראיון לכנס המשילות והביטחון האישי בישראל

פרשת עמותת "סיוע 48" של רע"מ: בשב"כ ביקשו מרשות התאגידים לעכב את ההודעה על ההחלטה לנקוט הליכים לפירוק העמותה עד לאחר רמדאן, מחשש שהמהלך יתסיס את השטח - כך נודע ל"ישראל היום" על פי מקורות המעורים בפרטים.

ברשות התאגידים הודיעו אתמול כי הם פותחים בהליכי פירוק נגד עמותת "סיוע 48", המזוהה עם מפלגת רע"מ. הסיבות לכך הן "חשש שהעמותות העבירו כספים או שיתפו פעולה עם ארגונים מחוץ לישראל שהוכרזו כארגוני טרור, חשש לשימוש בנכסים שלא לקידום מטרות העמותה, ועוד", כך לשון הודעת רשות התאגידים.

צ'ק מטעם עמותת סיוע 48, צילום: ללא

ל"ישראל היום" נודע כי ראש רשות התאגידים, עו"ד שולי אבני־שוהם, קיבלה כבר לפני כשבועיים את ההחלטה לפתוח בהליכי פירוק נגד העמותה אשר מזוהה עם מפלגת רע"מ, אך דרגי מקצוע בשב"כ העבירו לה את המסר - לא באמצעות בקשה רשמית - כי יש לחכות עם ההכרזה על ההחלטה עד לאחר הרמדאן, מחשש כי המהלך יתסיס את השטח.

מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ, צילום: אורן בן חקון

"העמותה תוכיח שפעלה כחוק"

לאחר החלטת רשות התאגידים טענו במפלגת רע"מ כי מדובר ברדיפה פוליטית, ומסרו כי "אותם גורמים שתדלקו ביודעין את חמאס במזוודות דולרים, והפקירו את ביטחונם של כלל אזרחי ישראל - יהודים וערבים - טופלים עכשיו האשמות ושקרים כדי לברוח מאחריותם לאסון ובגלל אינטרסים פוליטיים ציניים".

לדברי אנשי המפלגה, "מאז החל המשא ומתן על כניסה אפשרית של רע"מ לקואליציה, מתנהל נגדנו קמפיין מתמשך וארסי מצד גורמי ימין קיצוני במטרה לסכל כל סיכוי להשתלבות הפוליטית של האזרחים הערבים במדינה.

מתפללים בהר הבית (ארכיון). בשב"כ חוששים מהתסס השטח ברמדאן, צילום: אי.אפ.פי

"הדבר נעשה על גבה של עמותת סיוע הומניטרית, אשר פועלת תוך יידוע ושיתוף פעולה עם כל הגורמים המוסמכים במדינה. אין לנו ספק כי העמותה תוכיח שפעלה כחוק".

במענה לפניית "ישראל היום" נמסר מטעם השב"כ כי "שב"כ אינו מתייחס לשיח השוטף שמתקיים עם נציגים מטעם משרדי הממשלה השונים".

מרשות התאגידים נמסר בתגובה לדברים: "רשות התאגידים אינה מוסרת מידע על אופן הטיפול בהליכי פיקוח".

ארגון "עד כאן" אשר חשף את פעילות עמותת סיוע 48 וקשריה עם מפלגת רע"מ מסר בעקבות מניעת הליכי פירוק עמותת סיוע 48 בגלל הרמאדן כפי שנחשף "בישראל היום": "הקשר בין ארגוני הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית שמפלגת רע"מ היא נציגתו בכנסת, לבין ארגוני טרור, צריך להטריד כל אזרח במדינת ישראל, ובמיוחד את רשויות החוק. אנחנו קוראים לחברי הכנסת לנתק כל שיתוף פעולה עם מפלגת רע"מ, שמנכ"ל העמותה שהסתובב בעזה ופגש בכירים בחמאס, אחראי על מינוי חברי הכנסת לרשימת המפלגה, וגם התמודד בה בעצמו.

על משטרת ישראל לעצור את מי שניהלו את הקשרים עם ארגוני הטרור ולתפוס את כספי העמותות, שעשרות מיליונים מהם עדיין מוחזקים בחשבונות הבנק. ארגון "עד כאן" ימשיך לפעול נגד ארגוני הטרור ונגד מקורות המימון האזרחיים שלהם, כולל כאלו ששמים מסיכות של סיוע לנזקקים, או זכויות אדם. את עמותת "סיוע 48" יש לפרק עכשיו".

מיו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעוז נמסר בתגובה: "נראה שבשב"כ יש מי שעדיין תקועים בקונספציה, כאילו זה שב"כ שיש לו מדינה, ולא מדינה שיש לה שב"כ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר