תחקיר: הקשרים בין העמותה המקורבת לרע"מ לבין ארגונים תומכי טרור

מנסור עבאס. מחרים את הפגישה (ארכיון) | צילום: מתוך יוטיוב

"סיוע 48", הזרוע החברתית של מפלגת רע"מ, מעבירה תרומות לפלשתינים בעזה וביו"ש, אך מכחישה כל קשר לארגוני טרור • אבל תחקיר "בוחרים בחיים" חושף: סחורה וציוד מהעמותה מועברים לשורת ארגונים בעזה וביו"ש שהוצאו מחוץ לחוק ושנמצאים ברשימת המטה ללוחמה כלכלית בטרור • עו"ד יהודה שפר, יועץ למאבק בכספי טרור: "יש פה לכאורה חשדות לעבירות פליליות"

"אנחנו לא עובדים בעזה עם שום עמותה. יש לנו סניפים שם ואנחנו מעבירים ישירות לספקים. אף עמותה שם לא מקבלת מאיתנו כסף. אין מצב", אומר בשיחה מוקלטת ראזי עיסא, מנכ"ל עמותת "סיוע 48" או בשמה המלא: "העמותה האסלאמית למען יתומים ונזקקים", אך תכף נחשוף כאן עובדות מעט אחרות.

עמותת "סיוע 48" היא למעשה הזרוע החברתית של הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית, שהזרוע השנייה שלו - הפוליטית - היא מפלגת רע"מ, זו שהפכה ללשון מאזניים בין מחנה "רק לא ביבי" למחנה "רק ביבי".

עד כמה החיבור בין "סיוע 48" לרע"מ הדוק? רבים מבכירי העמותה הם אנשי רע"מ והיו, או עדיין, חברים ברשימתה לכנסת. בהזדמנוית שונות אמר מנסור עבאס, שמלבד היותו יו"ר רע"מ משמש בפועל סגן יו"ר התנועה האסלאמית, כי "פרויקט הרשימה המאוחדת בכנסת אינו הפרויקט החשוב ביותר של התנועה האסלאמית, אלא השלישי או הרביעי, לאחר עמותת אל־אקצא ועמותת הסיוע למען יתומים".

צ'ק מטעם סיוע 48 בשיתוף עמותת אל וויאם, צילום: ללא

גם בכיר רע"מ ח"כ ווליד טאהא, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, התגאה בעבודת העמותה: "אנו גאים בתנועה האסלאמית שלנו, המבורכת במוסדות הנתינה שלה, ובראשם עמותת הסיוע האסלאמית, בעלת הזרוע הארוכה של הנתינה, אימוץ היתומים ועזרת הנזקקים... במיוחד אני רוצה להזכיר את אחי היקר, המנהל החזק החבר ראזי עיסא אבו סלאח, ישמור אותו האל..."

במהלך שנת 2021 גייסה העמותה 63 מיליון שקלים מכספי תרומות והשקיעה, כך על פי הדו"חות שהגישה לרשם העמותות, 58 מיליון מתוכם ב"עזרה ליתומים ונזקקים". את תקציבי הענק האלה גייסו בין היתר חברי הכנסת של רע"מ בכינוסים בשטח ובפרסומים ברשתות החברתיות. מנסור עבאס עצמו השתתף באירוע גיוס של העמותה, כפי שהובא בכתבה של אילה חסון.

אלא שעמותת "סיוע 48" אינה תמימה כפי שבכירי רע"מ מנסים לשווק אותה לציבור הישראלי. על פי חומרי גלם ודו"ח של פורום "בוחרים בחיים" שהגיעו לידי "ישראל השבוע", יש לה, לכאורה, שיתופי פעולה וקשרים עם המשרד לפיתוח חברתי של חמאס, והיא מעבירה סחורה בשווי מיליונים לעמותות שהוצאו מחוץ לחוק והוגדרו כתומכות טרור ביהודה ושומרון ובעזה.

ראזי עיסא הוא לא רק מנכ"ל עמותה, אלא גם חבר ב"מועצת השורא" של התנועה האסלאמית, יו"ר הוועידה הכלכלית של רע"מ ומקום 15 ברשימתה לכנסת ה־24. הוא גיבור תחקירה של אילה חסון בחדשות 13 מאוקטובר 2021, שנעשה גם הוא בעזרת חומרים שנאספו על ידי פורום "בוחרים בחיים". מצד אחד מצולם ראזי בכפר המכביה עם בנט, לפיד ועבאס, בחתימה על הקמת הקואליציה, מצד שני הוא יושב בעזה בטקס חניכת סניף עמותת "סיוע 48" לצד ראזי חמד, בכיר חמאס וראש המשרד לפיתוח חברתי של הארגון. בשתי הזדמנויות שונות הילל ראזי חמד את "סיוע 48" והודה לה על פועלה. הפרסום עורר רעש רב ומאמץ אינטנסיבי להסוות את הקשרים עם חמאס ברצועה. תחילה נמחק מאתר העמותה המשפט "העמותה פועלת בצעדים נמרצים להגיע אל מאות מבניה השאהידים, העצורים והאלמנות".

בראיונות לכלי תקשורת טען ח"כ מנסור עבאס שוב ושוב שהכסף שהם מעבירים לרצועה מגיע ישירות לחשבון הבנק של הנזקקים, בלי שום מתווכים. "אנחנו יכולים לתת דין וחשבון לגורמי המקצוע על כל שקל. אנחנו לא מעבירים במזוודות ולא מעבירים לעמותות. זה ישירות לחשבון של היתומים. נקודה"'.

"ח"כ עבאס, אתה משתמש בביטוי יתומים ואלמנות. אלה יתומים ואלמנות של 'שאהידים'?", שאל גולן יוכפז. "יתום הוא כל אדם שאיבד את אבא ואמא, לא חשוב איך...", השיב עבאס.
העיתונאי רביב דרוקר בתוכנית "המקור" התגייס כדי לגמד את תחקירה של חסון. דרוקר הגיע חמוש במצלמה למשרדי העמותה בכפר קאסם, הציץ במחשבים שלה וראיין את ראזי עיסא, שהסביר שמנגנון העברת הכסף ל־11 אלף אלמנות בעזה וביהודה ושומרון הוא ישירות לחשבון הבנק, ולא דרך עמותות.

מאז הפרסומים עבדה עמותת "בוחרים בחיים" קשה וליקטה עדויות חדשות, שמראות כי בכירי רע"מ לא מדייקים. על פי תחקיר "בוחרים בחיים", חלק מהסיוע עובר גם דרך עמותה שהוצאה מחוץ לחוק.

קשרים מעזה ועד חברון

מפרסומים שונים בפייסבוק ומכתובת באתרי אינטרנט בערבית באפריל 16', בנובמבר 16' ובפברואר 17', עולה לכאורה שעמותת "סיוע 48" מעבירה לעמותת "אל־וויאם" הפועלת בעזה מעטפות שבהן המחאות בסך מאות אלפי שקלים וסחורות בשווי מוערך של מאות אלפי שקלים. באחד הדיווחים התראיין ראש עמותת "אל־וויאם" וסיפר על כך שבזכות תמיכת "האחים בחברה האסלאמית להקלה על היתומים והנזקקים בפלשתין הכבושה בשנת 1948" חולק סיוע ל־960 יתומים בשווי כולל של 208,000 שקלים. עוד הדגיש כי הצורך נוצר "במיוחד לאחר המלחמה האחרונה".

חבילות סיוע שהועברו לארגון נוסיראת,

במקרה שני דווח על סיוע בשווי כולל של 258,000 שקלים. בדיווח אחר מתואר ש"אל־וויאם" חילקה בשיתוף "סיוע 48" שקי קמח. בצילומים המלווים את הדיווחים ניתן לראות, למשל, צ'ק משנת 2016 על סך 620 שקלים, שעליו מוטבע סמל "סיוע 48" לצד סמל עמותת "אל־וויאם". ליד נקודת חלוקת הצ'קים מופיע השלט "מימון: האגודה האסלאמית למען יתומים ונזקקים. ביצוע: עמותת הצדקה 'אל־וויאם'".

"אל־וויאם" מתפקדת כזרוע ביצוע עבור שלל ארגוני ה"צדקה" של חמאס. הראיות מצביעות על זיקה הדוקה בין העמותה לבין חמאס. על פי עמוד הפייסבוק של העמותה, היא נוסדה ב־2006 ופועלת ברישיון משלטון חמאס.

באתר העמותה מצוינים 12 שותפים שלה, ובהם עמותת "סיוע 48" וארגונים נוספים. בחינה של שמות השותפים מעלה צבר מדאיג של ארגוני טרור: אגודת "אל־רחמה", אגודת הצדקה הקטארית וארגון היומן אפיל, שהוכרזו כארגוני טרור מאז שנת 2008; ארגון "מוסלם עיד", שהוצא בשנת 2008 מחוץ לחוק והוכרז כהתאחדות בלתי מותרת; ארגון IHH, שהוכרז כארגון טרור ומממן באופן ישיר את הזרוע הצבאית של חמאס; וארגון אינטרפאל, שהוכרז כארגון טרור ב־1998.

האם עמותת "סיוע 48" ממשיכה להעביר סיוע דרך "אל־וויאם"? אם כן, כמה? הצגנו לראזי עיסא וליועץ התקשורת של העמותה את התמונות, ושאלנו אותם אם הם מכירים את "אגודת הצדקה האסלאמית" בנוסיראת שבג'בליה. הם טענו שלא. אבל משום מה נראה שאגודת הצדקה האסלאמית בנוסיראת דווקא מכירה אותם היטב. בפוסט שפרסמה האגודה בפברואר 21', נכתב "האגודה האסלאמית בנוסיראת חילקה חבילות מזון למשפחות עניות בתרומה נדיבה של עמותת סיוע 48", לצד תמונת ארגזי המזון. בפוסט נוסף מחודש אוקטובר 21', בזמן שרע"מ כבר עמוק בתוך הקואליציה, פרסמה אגודת הצדקה האסלאמית בנוסיארת פוסט נוסף, שוב תמונה בליווי טקסט, על חלוקת תמיכה ומזון במימון עמותת "סיוע 48". אגודת הצדקה האסלאמית בנוסיראת היא אחד מהסניפים הרבים של "אגודת הצדקה האסלאמית ברצועת עזה" שהוקמה על ידי האחים המוסלמים מייסדי חמאס, ובהם השייח' אחמד יאסין. בשנת 2002 הכריז עליה שר הביטחון בנימין בן־אליעזר כ"התאחדות בלתי מותרת", ונכון להיום היא נמצאת בתוך רשימה של המט"ל (המטה ללוחמה כלכלית בטרור) במשרד הביטחון ומוגדרת כארגון מעטפת של ארגון הטרור חמאס.

זרועות התמנון של עמותת "סיוע 48" מגיעות גם ליו"ש באמצעות הסניפים שהקימה שם ובעזרת עמותות שונות שחלקן הוצאו מחוץ לחוק. כך, למשל, ב־17 ביוני 2017 דווח על פעילות משותפת בין "סיוע 48" לאגודת הצדקה האסלאמית בחברון. הפעילות כללה יום כיף ליתומים, במימון עמותת "סיוע 48". ראשי הארגונים, חאתם אל־באכרי - ראש אגודת הצדקה האסלאמית בחברון, עלי כתנאני - יו"ר עמותת "סיוע 48", ובאשיר סעודי - חבר ברשימת רע"מ לכנסת ה־25, הצטלמו למזכרת. באירוע הוצג שלט שבו נכתב כי הוא מתקיים במימון "סיוע 48".

ל"סיוע 48" גם קשרים עם "האגודה האסלאמית דורא לטיפול ביתומים", שהוכרזה על ידי שר הביטחון לשעבר אהוד ברק כהתאחדות בלתי מותרת ב־2009, הכרזה שתקפה עד היום, כך על פי המט"ל. ב־27 בינואר 2019 פרסמה "האגודה האסלאמית דורא לטיפול ביתומים" פוסט בנוגע למפגש בין מנהליה לבין בכירי עמותת "סיוע 48", אשר התקיים יום קודם לכן. בין המשתתפים בפגישה מטעם "סיוע 48": עלי כתנאני - יו"ר העמותה, ראזי עיסא - מנכ"ל העמותה, זאהר עיסא - חבר בוועד המנהל של העמותה ואימאן חטיב־יאסין - היום חברת כנסת מטעם רע"מ. הארבעה, כולם ברשימת רע"מ לכנסת ה־24, דנו בדרכי שיתוף הפעולה עם עמותה שהוצאה מחוץ לחוק. נראה כי הישיבה נשאה פרי, מאחר שביולי 2019 פרסמה "האגודה האסלאמית דורא לטיפול ביתומים" פוסט שבו הודיעה על חלוקת שקי קמח שהגיעו מתמיכת "סיוע 48".

ביוני 22' פרסם "המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה" דו"ח של יונתן דחוח־הלוי, שממצאיו עולים בקנה אחד ומצטרפים עם ממצאי דו"ח "בוחרים בחיים" שהבאנו כאן. בדו"ח נכתב כי "העמותה האסלאמית למען יתומים ונזקקים, זרוע הסיוע ההומניטרי של התנועה האסלאמית הפלג הדרומי, מקיימת קשרים עם אגודות צדקה באיו"ש, שחלקן מזוהות עם תנועת חמאס ונכללות ברשימות ההתאחדויות הבלתי מותרות של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור". בדו"ח הובאו עדויות על קשרים לכאורה של שלוש אגודת צדקה לא חוקיות, שעמותת "סיוע 48" תמכה בהן ושיתפה איתן פעולה בשנים 2017 ו־2018: אגודת הצדקה האסלאמית בחברון, אגודת הצדקה האסלאמית לטיפול ביתומים ביאטה ואגודת הצדקה בשיוח'.

האם כל הממצאים הללו, על קשרים ענפים ושיתופי פעולה של "סיוע 48" עם שתי עמותות בעזה, אחת מהן לא חוקית והשנייה משתפת פעולה עם גופי טרור, וארבע עמותות לא חוקית ביו"ש, הן רק קצה הקרחון? מדובר בממצאים שהצליחו גורמים אזרחיים לדוג מתוך מה שפורסם באופן גלוי באינטרנט. באילו עוד גורמים תומכת "סיוע 48"? איזה סיוע היא מעבירה לעוד גופים תומכי טרור? שאלנו אותה. לא זכינו למענה.

"צריך לפתוח בחקירה"

"יש פה חשד לפלילים. נדרשת בדיקה מעמיקה של רשם העמותות, ונדרשת חקירה פלילית", אומר עו"ד יהודה שפר, לשעבר המשנה לפרקליט המדינה וכיום יועץ בינלאומי למאבק בהלבנת הון ובכספי טרור. שפר בחן את חומרי הגלם של התחקיר.

"על פי חוק המאבק בטרור, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, הוא מי שעושה פעולה ברכוש במטרה לסייע, לקדם או לממן ביצוע של עבירת טרור חמורה או במטרה לתגמל בעבור ביצוע של עבירת טרור חמורה. אסור לתגמל בכסף אן בשווי כסף, בעבור ביצוע של עבירת טרור, אף אם מקבל התגמול אינו מי שביצע את עבירת הטרור או התכוון לבצעה, כמו למשל תגמול למשפחות שאהידים.
חשוב להדגיש כי פעולה ברכוש הוגדרה בצורה רחבה ביותר, וכוללת לכאורה את פעולות עמותת 48 במקרה דנן".

אבל בסוף־בסוף, גם אם פעלו דרך עמותה לא חוקית, הם רק חילקו פיתות ליתומים ולנשים. מה הבעיה בזה?
"הכללים הבינלאומיים וגם החוק הישראלי בנושא הזה הם מאוד נוקשים. אסור לממן ארגוני טרור, גם לא למטרות הומניטריות. יש לכך כמה סיבות: א. תמיכה כזו מאפשרת הסטה של משאבים אזרחיים למטרות צבאיות. ב. זה עוזר לארגוני הטרור לצבור תמיכה ציבורית וכוח פוליטי. ג. זה נותן להם לגיטימציה מקומית ובינלאומית כגוף שלטוני שפועל ועוזר לאנשים. ד. זה עוזר להם ממש לגייס פעילים לטרור. מה שהכי חמור הוא שאם התמיכה היא ביתום שהוא בן של מחבל או באלמנה שבעלה הוא מחבל, זהו תגמול עבור מעשה טרור - שגם זה אסור על פי חוק מימון הטרור.

עו"ד יהודה שפר, צילום: גדעון מרקוביץ

"התשתית המשפטית בישראל בתחום המאבק במימון טרור תואמת את הסטנדרטים של ארגון FATF - כוח המשימה הבינלאומי למאבק בהלבנת הון ובמימון טרור. החקיקה מטילה חובות הנוגעות למניעת מימון טרור. האמריקנים מובילים את זה. גם על פי הכללים הבינלאומיים וגם בחקיקה הישראלית, אין דבר כזה פעילות לגיטימית של צדקה לארגוני טרור. זה נותן לגיטימציה לחמאס, זה מחזק את מעגל התמיכה בו כאשר רואים שהוא הארגון החזק והחשוב שמסייע להם. כשמשאבים נכנסים לשם, אתה לא יודע מה הולך לפעילות צבאית ומה לא. צריך להיות ריאליים.

"מצד שני צריך להביא בחשבון שני דברים. אחד, שכרגע האסטרטגיה היא לאפשר סיוע הומניטרי לעזה, ולא לגרום שם להרעבה. כל עוד מאפשרים סיוע הומניטרי, אז חלק מסוים יילקח כמס על ידי חמאס, אולם בכל זאת חשוב להקפיד על הוראות החוק ולנסות למזער את זה ולהחליש את כוחם של ארגוני הטרור ובהם חמאס. כאשר תומכים בעמותות שעוסקות בצדקה שלא קשורות לחמאס, אנחנו מניחים שחלק גדול יותר של המצרכים ושל הפיתות יגיע לנזקקים.

"הדבר השני הוא הכספים הקטאריים שממשלות ישראל העבירו לחמאס, אם באופן ישיר ואם דרך האו"ם. זוהי טעות חמורה, שכן הדבר נותן לכאורה לגיטימציה לתמיכה הומניטרית של ערביי ישראל באחים שלהם שרעבים ללחם. לצערי, המדיניות של ממשלת ישראל לא קוהרנטית".

מהבחינה הזו הסיוע ושיתוף הפעלה של עמותת "סיוע 48" עם עמותות ביו"ש שהוצאו מחוץ לחוק הוא הרבה יותר בעייתי, לא?
"נכון. דווקא הפעילות הזו ביהודה ושומרון היא הרבה יותר חמורה, מפני שבשונה מעזה, ביו"ש יש להם אפשרות לסייע שלא דרך עמותות שהוצאו מחוץ לחוק. ביו"ש, בלי קשר לעמדה פוליטית, יש לנו פרטנר ביטחוני שכן נלחם בחמאס מדי פעם. אם אנחנו מאפשרים לחמאס להתעצם שם, זו תקלה חמורה. זה חמור ביותר".

אז למה השב"כ לכאורה מאפשר את זה?
"עצם העובדה שהשב"כ מאפשר לדברים לקרות לא אומר שזה חוקי לפי דיני ישראל. יכול להיות שברמה הטקטית יש לשב"כ שיקולים שמטבע הדברים לא ניתן להרחיב עליהם את הדיבור, אבל ברמה האסטרטגית זו תמיד טעות לאפשר העברת סיוע לגופים תומכי טרור. אני משוכנע שאם היינו מייבשים את הטרור כלכלית, מטפלים בחשוב ולא רק בדחוף, העוצמה של ארגוני הטרור היתה מצטמצמת".

"לסייע לילדי השאהידים"

בינתיים, נראה כי "סיוע 48" דווקא מסייעת להתעצמות שלטון חמאס בעזה. לבד מהכספים שהעמותה מעבירה ישירות למשפחות, בשנים 2019, 2020 ו־2021 ארגנה העמותה שיירות ענק עם ציוד הומניטרי לרצועת עזה בשווי מיליוני שקלים. כך, למשל, שבעה ימים אחרי סיום מבצע שומר חומות, כשחמאס סוף־סוף חדל לירות טילים, יצאה ב־27 במאי 21' שיירת סיוע דחופה בשווי מיליון וחצי שקלים מישראל לרצועת עזה. צילומים של השיירות מופעים באתר העמותה.

למי מגיע הציוד? ראזי עיסא הודה בראיון לרביב דרוקר, שאת שמות הנזקקים בעזה הם מקבלים מהמשרד לפיתוח חברתי של חמאס. מדובר במשרד שאחראי לחלוקת מיליונים לאסירים, לפצועים ולבני משפחות של הרוגים שהשתתפו בפעולות טרור. משרד שמתפקד כזרוע השלטונית־ביצועית של חמאס מול ארגוני "קואליציית הצדקה", מערך שעל פי דו"חות שב"כ הוא התשתית לפעילות הטרור של חמאס.

מתגאים בהעברת חבילות לרצועת עזה, צילום: צילום מסך: מתוך אתר "סיוע 48"

כעת אולי אפשר להבין טוב יותר מדוע בכנס בעזה לסיכום פעילות עמותת "סיוע 48" לשנת 2020, שהתקיים בעזה בפברואר 2021, אמר בכיר חמאס: "בשם המשרד לפיתוח חברתי אנחנו מודים להם מקרב לב ובמלוא ההערכה והכרת התודה על מאמציהם המבורכים, שאותם אנו מרגישים יום־יום... אני רוצה בהזדמנות זו להגיד תודה לאחים שלי בעמותת 'סיוע 48'... שהיו דוגמה מצוינת במתן סיוע, ונתינה ללא גבולות. (...) הם עושים עבודה אפקטיבית ונהדרת כלפי מגזרים שונים כמו מגזר היתומים, הסטודנטים, האסירים, משפחות עניות ובעלי צרכים מיוחדים".

כן, קראתם היטב. גם לאסירים. זאת לא פליטת פה. פליטת הפה היתה דווקא של מנסור עבאס לעמית סגל בפברואר 21', אז נשאל על ביקורי מחבלים בבתי הכלא וענה: "מי שמפרסם שהלכתי לבתי הכלא וביקרתי מחבלים וחיבקתי אותם - זה לא היה ולא נברא". בעקבות שימוש בטרמינולוגיה של המראיין, כלי התקשורת הערביים געשו. הפלג הדרומי של התנועה האסלאמית מיהר להוציא הודעה ובה הבהרה ש"התנועה האסלאמית באמצעות מוסדות הסיוע (כלומר בעיקר עמותת "סיוע 48", י"א). היא נותנת חסות לאלפי משפחות חללים ושבויים של עמנו הפלשתיני בגדה המערבית ובעזה".

באותה הרוח מוצגת "סיוע 48" באתר האינטרנט בטורקית של פורום IDSB של האחים המוסלמים. מדובר בפורום שחברים בו ארגונים שהוכרזו כארגוני טרור בישראל ובארה"ב (לדוגמה, IRW ,IHH ,WAMY ותנועת האיחוד והרפורמה). כך מתוארת בו עמותת "סיוע 48": "עמותה אשר נוסדה בשנת 1996 על ידי צעירים מהתנועה האסלאמית הפלשתינית כדי לעזור ליתומים ולנזקקים, לאחר שישראל סגרה את אגודת הסיוע האסלאמית... העמותה שואפת להושיט יד של חמלה ורחמים לבנות הזוג, לאימהות ולילדים של השאהידים והאסירים".

דבורה גונן, פורום "בוחרים בחיים": "לצערנו אנחנו רואים תהליך של נרמול, ואנשים שאינם מתמצאים לא מבינים את הסכנה הגדולה שבשיתוף של התנועה בפוליטיקה הישראלית"

 

"הציבור בישראל אינו מבין מיהי התנועה האסלאמית ומה מטרותיה בישראל", אומרת דבורה גונן, אמו של דני גונן ז"ל, מראשי פורום "בוחרים בחיים", שמאגד בתוכו מאות משפחות שכולות ופצועים מפעולות איבה שהחליטו להיאבק בטרור כדי למנוע את הפיגוע הבא. "לצערנו, אנחנו רואים תהליך של נרמול, ואנשים שאינם מתמצאים לא מבינים את הסכנה הגדולה שבשיתוף התנועה בפוליטיקה הישראלית בכלל ובקואליציה בפרט".

"רוב הציבור הישראלי עושה הבחנה בין עמותת 'סיוע 48' לבין הנציגות הפוליטית של רע"מ, ולא מבין שמדובר בהונאה ובהסחת דעת", מוסיף הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר חג'אג', מראשי הפורום. "לכן הושבנו חוקרים ומומחים, שמצאו ראיות לכך ש'סיוע 48' היא שמוציאה לפועל את האג'נדה של התנועה בתמיכה ובסיוע של מפלגת רע"מ, ומה שהן עושות הוא תמיכה במשפחות מחבלים ובגופי טרור באופן שיטתי ובהיקפים עצומים"״.

פנינו לח"כ עבאס, לדוברות רע"מ ולדוברות "סיוע 48", בבקשה לחשוף את העמותות שעימן הם פועלים בעזה וביו"ש. בתגובה לדברים השיב ראזי עיסא, יו"ר עמותת "סיוע 48": "העמותה לא מעבירה כסף לעמותות אחרות, הכסף מועבר אך ורק לזכאים פרטיים, בדיוק כפי שאנו רואים בתמונת הצ'ק המצורף, שעליו רשום שמה של אישה זכאית. היום כבר שינינו את אופן התשלום, והכסף מועבר בהעברה בנקאית לחשבונות פרטיים מפוקחים לפי חוק.

"בקשר לחלוקת מוצרי מזון, קמח וכדומה, המוצרים האלה מועברים בתיאום מלא עם הנהלת מחסום ארז, ובידיעתם ובאישורם כל המוסדות הרלוונטיים, ובגלל גודל שטחה של עזה אין ביכולתנו כעמותה לחלק את כל המוצרים, ולכן נעזרים בשירותיהן של עמותות מקומיות שמחלקות לפי רשומות קבועות מראש. נדגיש שעבודתנו בעמותה מפוקחת על ידי כל המוסדות הרלוונטיים בזרועות המדינה השונות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר