סיבוב פרסה: השר ארבל חוזר בו מאמירותיו על הצורך ב"שינוי גישה" מצד החרדים

שר הפנים אמר בפודקאסט שאלו שאינם עונים על ההגדרה "תורתם אמנותם" צריכים להתגייס לצה"ל • מאז ספג ביקורת חריפה מצד מועצת חכמי התורה של ש"ס • כעת הוא כבר נשמע אחרת "לומדי התורה הם שבט הלוי של הדור, הם לא רק אינטרס דתי אלא אינטרס לאומי"

שר הפנים משה ארבל (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ

נכנע ללחץ: ארבעה ימים אחרי שאמר כי "מי שתורתו לא אומנותו - צריך להתגייס לצה"ל", שר הפנים, משה ארבל מיישר קו (הערב) עם ראשי מפלגת ש"ס, אליה הוא משתייך ומכריז: "לומדי התורה הם שבט הלוי של הדור, הם לא רק אינטרס דתי אלא אינטרס לאומי. "בכל נושא, כולל בגיוס, יש לנו את מועצת חכמי התורה וכולנו כפופים אליה באופן מלא בלי כחל וסרק".

ללא קרדיט

כזכור, ביום חמישי האחרון קרא שר הפנים בריאיון בפודקאסט של תנועת "הרבעון הרביעי" למגזר החרדי לשנות את הגישה בנושא הגיוס לצה"ל. עוד אמר כי לדעתו יש לכל הפחות 1,500 חרדים שיכולים להתגייס מדי שנה, ושאחרי 7 באוקטובר "החרדים צריכים לעשות חשבון נפש".

חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

אמירותיו הובילו להתקפות חריפות נגדו מצד מועצת חכמי התורה של ש"ס שאמרו: "נושא חוק הגיוס ומעמדם של בני הישיבות, מופקד אך ורק בידי מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט"א ומנוהל על ידי יו"ר התנועה אריה דרעי ונציגו למו"מ אריאל אטיאס. נציגי התנועה הונחו שלא להתבטא בנושא כלל. עמדתה של ש"ס מוצגת אך ורק בכלים הרשמיים של תנועת ש"ס".

הערב כאמור, החליט השר ארבל ליישר קו עם מפלגתו.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר