השר ארבל: "המציאות השתנתה - הציבור החרדי צריך לעשות חשבון נפש"

שר הפנים משה ארבל התייחס לסוגיית הגיוס בראיון לפודקאסט של תנועת הרבעון הרביעי • "החברה החרדית צריכה לעבור שינוי" • לדבריו: "יש לכל הפחות 1,500 חרדים שיכולים להתגייס מדי שנה" • "אחרי 7 באוקטובר - אין אפשרות מוסרית להמשיך ככה"

שר הפנים משה ארבל. צילום: אורן בן חקון

ההתבטאות החריגה של שר הפנים משה ארבל: בריאיון בפודקאסט של תנועת הרבעון הרביעי, קרא השר ארבל למגזר החרדי לשנות את הגישה בנושא הגיוס לצה"ל. עוד אמר כי לדעתו יש לכל הפחות 1,500 חרדים שיכולים להתגייס מדי שנה, ושאחרי 7 באוקטובר "החרדים צריכים לעשות חשבון נפש".

"לכלא ולא לצבא": עשרות חרדים חוסמים את כביש 4 בשל חוק הגיוס

"סוגיית הגיוס מחייבת מהלך אמיתי של חשבון נפש אמיתי של הציבור החרדי," אמר ארבל בראיון. "המציאות הזו אחרי 7 באוקטובר היא מציאות שהציבור החרדי צריך להבין ולהפנים שאין אפשרות מוסרית להמשיך ככה".

תפארת של ערבות הדדית

"יש 1,500 ברי גיוס בשנה, הם חייבים להיות חלק מהנושאים בנטל. בנוסף אליהם יש לא מעט מוסדות שמוגדרים נוער נושר. כל המוסדות הללו - אין הצדקה בעולם שמי שבהגדרה תורתם לא אומנותם, לא יהיו חלק מהצבא".

"הצבא קודם כל שומר עלינו ומאפשר לנו את כל הטוב שקיים". גדוד נצח יהודה, צילום: אי.פי.אי

בנוגע לתנועה הקיבוצית מאז 7 באוקטובר ציין ארבל: "התנועה הקיבוצית שעתרתי נגדה בפתיחת שערי האסי, פתאום גיליתי תנועה קיבוצית בתפארתה של ערבות הדדית. גם אם הייתי מספר לעצמי לא הייתי מאמין למה שאני רואה בעיניים".

עוד סיפר השר כי בהקרנת סרט הזוועות בכנסת ישב לידו מנסור עבאס, יו"ר מפלגת רע"מ, ש"בכה כמו ילד".

טקסט קבלת הכומתה של הגדוד החרדי, צילום: דוברות נצח יהודה

במכתב ששלח ארבל למנכ"ל עמותת "נצח יהודה", יוסי לוי, לפני כחודשיים הבטיח לסייע לשלב חרדים בשירות קרבי בצה"ל. ארבל כתב: "שמחתי מאוד לשמוע מכבודו בשיחתנו על גידול משמעותי בהתעניינות בגיוס לשירות קרבי בקרב צעירים בני המגזר החרדי".

השר ארבל ציין כי "משימתם המרכזית בעת זו היא לשלב חרדים בשירות קרבי ארוך ומשמעותי עקב הצורך הלאומי הגדול שקם בעקבות המלחמה". השר קרא לעבודת העמותה "עבודת קודש שמקדשת שם שמים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר