"אסור לנו להיות רופסים": במערכת הפוליטית מגיבים למתקפה האיראנית

שרי ליכוד רבים טוענים - זה הזמן לתקוף ביד חזקה נגד איראן, מדובר ב"הזדמנות פז" • "אזרחי ישראל מחכים כעת לתגובה שתירשם בדפי ההיסטוריה", טוענת טלי גוטליב • "עכשיו חייבים התקפה מוחצת", הדגיש בן גביר • לעומתם, גדעון סער ביקש לזכור מה סדר העדיפויות: "צריך לדעת לאמץ גם סבלנות אסטרטגית, ישראל לא חייבת למהר בתגובתה"

מה חושבים הפוליטיקאים על המתקפה והתגובה הצפויה. נתניהו, טיל וחמינאי . צילום: מארק ישראל, איי.אף.פי

מאורעות ליל הטילים האירני אמש (בין שבת לראשון) מביאים את הפוליטיקאים מכל הקשת הפוליטית להגיב, לשבח את צה"ל ולהביע את דעתם לגבי מה תהיה בעיניהם התשובה הנכונה של ישראל להתקפה חסרת התקדים.

יירוטים נראים בשמי גוש דן // משה בן שמחון

רוב השרים בממשלה התייחסו למתקפה של איראן על ישראל וקראו להגיב בתקיפות. ראש הממשלה בנימין נתניהו שיגר מסר קצר של כוח, עם עמימות לגבי התגובה שתבוא - "יירטנו. בלמנו. יחד ננצח". השר מיקי זוהר טען כי "ישראל קיבלה הלילה לגיטימציה בינלאומית רחבה להכות באיראן בעוצמה חסרת תקדים. המשטר הקיצוני שם הסיר את הכפפות ואסור לנו להיות רופסים כנגד ראש הנחש שפועל להשמיד את ישראל".

טלי גוטליב מעוניינת בתגובה עוצמתית: "כמה פעמים נתניהו איים שישראל תתקוף באיראן. אזרחי ישראל מחכים כעת לתגובה שתירשם בדפי ההיסטוריה". שר החינוך יואב קיש משבח את התמודדות הכוחות עם האיום ומדגיש כי זה הזמן להתקפה: "הצלחה בהגנה. ‏פעילות חיל האוויר, ההגנה האווירית, שיתוף הפעולה עם ארה"ב וגורמים אזוריים הביאו לבלימה מרשימה של התקפת איראן. ‏בקור רוח ושיקול דעת - זה הזמן לעבור להתקפה".

הטון של השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' חד וברור: "הגנה מרשימה עד עתה - עכשיו חייבים התקפה מוחצת", אמר השר לביטחון לאומי. יו״ר הציונות הדתית טען: "כפי שהזהרתי, הוויתור על הקווים האדומים של ישראל והרדיפה אחרי החמאס לעסקה רק מרחיקים את הסיכוי להחזיר את כולם הביתה. הגיע הזמן להפיק לקחים, לשנות כיוון, להמשיך לרפיח עכשיו ולהחזיר את השליטה הישראלית המלאה בכל רחבי רצועת עזה".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק מזהירה מפני אפשרות לשגרת איום תמידית: "עם כל ההודיה לקב"ה שמצילנו מידם, ועם כל ההצדעה לכוחות הביטחון שלנו על בלימת המתקפה, וגם עם מלוא התודה לשותפינו האמריקאים - ישראל לא יכולה להיכנס לסטטוס קוו חדש, בו מותר לתקוף אותה ולא לחטוף. על מתקפה רצחנית כזו לא מגיבים רק בדיפלומטיה. זכותנו וגם חובתנו להגיב, ובעוצמה".

לעומתם, יו״ר הימין הממלכתי גדעון סער בתגובה מתונה, כשלטענתו זה איננו הזמן להגיב באיראן: "ההגנה האוירית המרשימה נתנה אמש לישראל מרחב תמרון וגמישות אסטרטגית. כך גם הכשלון האירני. צריך לדעת לאמץ גם סבלנות אסטרטגית. ישראל לא חייבת למהר בתגובתה ולשבש את סדר הקדימויות שקבעה לעצמה".

"כעת צריך להשיב את המיקוד להכרעה בעזה: מיטוט החמאס ושחרור החטופים. זה הדבר הנכון והחכם לעשות. זמן איראן - יגיע", חתם את דבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר