יירוטים נראים בשמי גוש דן // צילום: משה בן שמחון

המתקפה האיראנית: יירוטים במוקדים רבים ברחבי הארץ

התרעות נשמעו בין היתר בדרום, בצפון ואף בירושלים • מוקדם יותר פורסם כי בישראל העריכו שהטילים יכוונו לרמת הגולן ולנגב • מד"א: עד כה אין דיווח על נפגעים • דובר צה"ל: "מטוסים רבים של חה״א פועלים כעת בשמיים ומוכנים מול כל איום"

ישראל תחת מתקפה: יירוטים נראו הלילה (בין שבת לראשון) באזורים נרחבים בצפון, בדרום, במרחב ים המלח, בירושלים, באילת ובשומרון. זאת, דקות לאחר אישור דובר צה"ל כי האיראנים שיגרו בין היתר גם טילים.

ממד"א נמסר באזור 01:55, כי בהמשך לאזעקות שנשמעו ברחבי הארץ בדקות האחרונות: נכון לרגעים אלו לא התקבלו קריאות על נפגעים למעט מקרים של חרדה ושל אנשים שנחבלו בדרך למרחב מוגן. עדכון בהמשך במידת הצורך

לאור ההערכה על היעדים שאליהם מכוונים הכטבמ"ים האיראניים במתקפה הלילה (בין שבת לראשון), בצה"ל הוחלט להנחות את תושבי צפון רמת הגולן, אזור נבטים, דימונה אילת ובאר שבע (מזרח) לשהות בקרבת מרחבים מוגנים.

יירוטים מעל ירושלים // צילום: שיטור קהילתי פסגת זאב

כזכור, על פי דיווח בניו יורק טיימס המתקפה האיראנית מכוונת לבסיסים של צה"ל ברמת הגולן וכן לבסיס של חיל האוויר בנגב. לטענת העיתון האמריקני, הדיווח מגיע מפי מקורות בתוך קהילת המודיעין הישראלי.

 

עוד דווח בעיתון האמריקני כי צה"ל יקיים הערכת מצב בשש בבוקר להחליט מה תהיה התגובה הישראלית למתקפה האיראנית. עוד פורסם כי עשרות מטוסי קרב ישראליים המריאו מבסיסיהם במטרה יירט את המל"טים האיראניים.

הצהרת דובר צה"ל

"לפני זמן קצר איראן שיגרה טילים משטחה לשטח מדינת ישראל. אתם מתבקשים לגלות ערנות ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. מערך ההתראה של פיקוד העורף יודע לספק התראה בזמן אמת באזור בו נשקפת סכנה. אני מזכיר זה לא משנה מהיכן האיום משוגר בהישמע אזעקה עליכם להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו לפחות עשר דקות. לא פחות.

עדכון דובר צה"ל בעיצומה של המתקפה האיראנית // צילום: דובר צה"ל

"אנחנו נעדכן בזמן אמת במידה ותידרשו להישאר שם זמן ארוך יותר. מערך ההגנה האווירית פועל במלואו ומיירט איומים בכל מקום בו נדרש, גם ברגעים אלו. מטוסים רבים של חה״א פועלים כעת בשמיים ומוכנים מול כל איום. ייתכן שתשמעו פיצוצים מקורם ביירוטים או נפילות.

"מאחר ומדובר באיומים מסוגים שונים יתכן וההתראות יפעלו באזורים נרחבים. אני קורא לכם להימנע מהפצת שמועות ודיווחים לא מאומתים, התעדכנו בהודעות דובר צה"ל והנחיות פיקוד העורף הרשמיות בלבד. תמשיכו לנהוג באחריות, בקור רוח, כפי שעשיתם עד כה ותקפידו לפעול על פי ההנחיות. אנחנו חזקים ויכולים גם לאירוע הזה. צה"ל יעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. בשעה הקרובה אני אופיע כאן שוב ואעדכן אתכם בכל ההתפתחויות״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו