שרים יצאו נגד נתניהו, רה"מ: "מבקש קצת אחדות"; אושרה סגירת אל-ג'זירה

ישיבת ממשלה סוערת במיוחד • סטרוק תקפה: "אמרת שמנהלים מו"מ תחת אש - זה לא מה שקורה" • נתניהו: "אנחנו הולכים לחסל את חמאס" • קודם הישיבה, שרים מהליכוד ומהציונות הדתית הצטרפו להפגנת פורום הגבורה, שקורא להיכנס לרפיח

ישיבת הממשלה. צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ישיבת ממשלה סוערת במיוחד: השרים דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו תשובות על עיכוב הפעולה ברפיח. השרה אורית סטרוק תקפה: "אמרת שמנהלים מו"מ תחת אש. זה לא מה שקורה". נתניהו הדגיש שפעולה ברפיח תצא לדרך וביקש מהשרים "קצת אחדות". במסגרת הישיבה הוחלט על סגירת ערוץ אל-ג'זירה. שרי המחנה הממלכתי לא הגיעו לישיבת וההחלטה התקבלה ללא נוכחותם.

השר קרעי חתם על הצווים לסגירת אל-ג'זירה

בישיבה התייחס נתניהו לדיווחים לגבי העסקה. "אם מישהו חושב שאנחנו נוותר על כוונתנו לחסל את החמאס הוא טועה - משום שזה תנאי הכרחי לקיום שלנו. יש מהמורות, יש עיכובים - אבל אנחנו הולכים לחסל את חמאס. לגבי השאלה שנשאלה כאן על סיום המלחמה - זה לא בא בחשבון, זה גם קיבל תוקף בקבינט".

"החמאס מנסה לעקוף את זה בכל מיני מכבסות ופטנטים - זה לא יהיה. יש לחמאס דף מסרים מאוד מסודר ואני פוגש אותו בכל מיני מקומות ובהרבה אולפנים. הם גם רוצים בחירות ושזה יהיה כמו סבב גדול ואחרי זה הם יחזרו - איך אנשים יחזרו ליישובי הדרום?!

משפחות שכולות בצעדה למשרד רה"מ בדרישה להיכנס לישיבת הממשלה: "להסתכל לשרים בעיניים" // צילום פורום הגבורה

נתניהו חזר והדגיש כי השמדת חמאס לא ירדה מהפרק. "אנחנו מבינים את זה - יש איזשהו מסך עשן וערפל - אבל אני אומר את זה פה - זה הולך לקרות בלאו הכי. אז אני מבקש משרי הממשלה קצת אחדות - נראה את זה בעשייה ובחתירה לניצחון. הם רוצים את הכניעה שלנו ואת הניצחון שלהם, אנחנו רוצים את הניצחון שלנו ואת הכניעה שלהם - זה פשוט מאוד".

במהלך הישיבה, עימות סוער התפתח בין בן גביר לנתניהו וגלנט. שר הביטחון תקף את השרים שלא מרוצים מהתנהלות הממשלה וחזר והדגיש את מטרות המלחמה. עוד אמר כי "גם בזמן הפעולה בשיפא היו כותרות בתקשורת שאנחנו מדשדשים".

בן גביר: "הפעולה בשיפא הייתה לפני הרבה זמן. אתם כבר חודש לא נותנים לחיילים שלנו להגיב. תוקפים אותם ואתה והרמטכ״ל אומרים להם להישאר בשקט".

בן גביר בהפגנת פורום הגבורה, צילום: אורן בן חקון

עמיחי אליהו אמר: "שמעתי את אליעזר טולדנו מדבר על זה שהסתיימו הימים של הניצחונות שלנו כמו במלחמת ששת הימים או עם דגל הדיו".

אחרי שגלנט יצא בהפגנתיות מהישיבהף בן גביר אמר לנתניהו: "לא ראיתי דבר כזה. השר הזה עושה מה שהוא רוצה - מילא אתה לא מפטר אותו, אבל תנזוף בו, הוא חוצפן".

נתניהו התרגז: "אל תטיפו לי מוסר, ומי שמטיף שיאמץ קריטריונים על עצמו. מספיק שמאיימים כאן כולם בטריקת דלת. אני לא צריך את האיומים כדי להיכנס לרפיח, הבטחתי שניכנס לרפיח ואנחנו נעשה את זה בקרוב מאוד".

בתוך כך, עשרות משפחות שכולות מפורום הגבורה דרשו הבוקר להיפגש עם השרים טרם ישיבת הממשלה. לאחר שדרישתם לא נענתה, החלו המפגינים לחסום את כניסתם של המשתתפים למשרד ראש הממשלה שבירושלים. שרים מהליכוד ומהציונות הדתית הגיעו להפגנה ובהם השר בצלאל סמוטריץ', השר איתמר בן גביר, השר שלמה קרעי, השרה אורית סטרוק, השר עמיחי אליהו, השר אופיר סופר, השר מיקי זוהר, השרה מירי רגב והשר עמיחי שיקלי.

השתתפו בהכנת הידיעה: אמיר אטינגר ויורי ילון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר