ח"כ כסיף: "ההתקפה על שיפא היא פשע מלחמה"; ח"כ אלמוג כהן הגיב: "אתה לא שווה את הסוליה של החיילים"

חבר הכנסת מטעם חד"ש-תע"ל גרם למהומה בכנסת לאחר שהאשים שוב את צה"ל בפשעי מלחמה בעזה • "עם יציאת הכוחות מבית החולים מתחילות להגיע העדויות הקשות, תמונות ההרס והחורבן וסיפורי הזוועה של הניצולים" • כסיף, שנגרר מהמילאה על ידי משמר הכנסת, תקף את ח"כ מיליביצקי שניהל את הדיונים: "התנהלותו של האיש האלים הזה לא תפחיד אותי"

"ההתקפה על שיפא פשע מלחמה": עופר כסיף במליאת הכנסת

ממשיך בשלו: ח"כ עופר כסיף עורר היום (רביעי) מהומה במליאת הכנסת אחרי שנשא דברים, ואמר בין היתר כי "בתי חולים לעולם לא צריכים להפוך לזירות קרב. ההגנה על פעוטות, חולים, הצוות הרפואי ושאר האזרחים, חייבת להיות בראש סדר העדיפויות. טרם הפלישה לבית החולים, מצאו בו מקלט אלפי פלשתינים, עקורים ופליטים שחיפשו מחסה מאימת המלחמה, אך אימת המלחמה, פשעי המלחמה רדפו אחריהם לבית החולים".

"חיילי צה"ל נכנסים לבתי חולים ותוקפים. עם יציאת הכוחות מבית החולים מתחילות להגיע העדויות הקשות, תמונות ההרס והחורבן וסיפורי הזוועה של הניצולים", הוסיף כסיף שבסיום דבריו זעק: "אני קובע מעל דוכן זה. ההתקפה על שיפא הייתה - והיא פשע מלחמה. התקפה על בית חולים היא פשע מלחמה". 

עימות במליאה בין חברי הקואליציה לעופר כסיף, צילום: ערוץ הכנסת

דבריו של עופר כסיף הובילו לכך שמספר חברי כנסת מהקואליציה, ביניהם צבי סוכות, לימור סון הר מלך, טלי גוטליב ואלמוג כהן, התקדמו לעבר הדוכן בצעקות וקראו להוציא את כסיף מהמליאה. ח"כ אלמוג כהן זעק לעבר כסיף: "הסוליה של החיילים שווה יותר ממך, אפס. מי אתה שתדבר עליהם? אפס, תומך טרור".

ח"כ אלמוג כהן קרא לח"כ חנוך מליביצקי להוריד את כסיף מהדוכן: "אתה לא תתן לו לדבר עליהם ככה". הדבר הוביל לעימוק בין מליביצקי לכסיף: "החוצה, חבר הכנסת כסיף. פושעי מלחמה אתה לא תקרא לחיילי צה"ל פה", הודיע מליביצקי לכסיף, שנגרר על ידי שלושה מאבטחים ממשמר הכנסת מחוץ למליאה.

כסיף נגרר מהמליאה, צילום: ערוץ הכנסת

לאחר שהוצא מהמליאה בכוח, צייץ כסיף: "שלוש פעמים הוריד אותי ח"כ מילביצקי, בשבתו כיו"ר ישיבת המליאה, באמצע נאומיי. בשלוש הפעמים פעל בשרירותיות ואלימות, וכנגד תקנון הכנסת. התנהלותו של האיש האלים הזה לא תפחיד אותי. אמשיך להעלות קול של שלום, שחרור וצדק ללא מורא, על אפם וחמתם של ביריוני הפשיזם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר