ברוב של 71 ח"כים: החוק לסגירת "אל-ג'זירה" אושר במליאה

החוק קובע כי ניתן יהיה לסגור ערוצי תקשורת זרים בישראל שהוגדרו על ידי שר התקשורת או ראש הממשלה ככאלה ה"פוגעים בביטחון המדינה" • הערוץ הקטארי יפסיק את פעילותו בישראל בימים הקרובים

כתב אל ג'זירה משדר ממקומות שהופצצו ע"י חיזבאללה בצפון// מתוך שידורי אל ג'זירה

"החוק למניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה" שזכה לכינוי: "חוק אל-ג'זירה", אושר אחר הצהריים (שני) במליאת הכנסת ברוב של 71 ח"כים מול עשרה מתנגדים. 

החוק קובע כי אם השתכנע ראש הממשלה שערוץ זר פוגע במדינה, יוכל שר התקשורת, לאחר קבלת חוות דעת ביטחונית אחת לפחות ובאישור הממשלה או הקבינט לפעול נגד ערוץ זר שפועל נגד המדינה.

כתב אל ג'זירה משדר ממקומות שהופצצו ע"י חיזבאללה בצפון, צילום: מתוך שידורי אל ג'זירה

משמעות החוק היא שערוץ "אל-ג'זירה" הקטארי, שכתביו שידרו בין השאר מבתים בשבעה באוקטובר וחלקם אף השתתפו בטבח ייסגר בימים הקרובים. הפעולות יאושרו בצווים שעליהם יחתום שר התקשורת, ויכללו בין היתר: סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו ועוד.

עם זאת, בחודש פברואר האחרון, ארגון העיתונאים והעיתונאיות הגיש ליועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה וליועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפק, את התנגדויותיו להצעה, ואמרו כי "מתן האפשרות לסגירת כלי תקשורת בידי הממשלה או גוף פוליטי כלשהו יביא למדרון חלקלק העלול לפגוע אנושות בחופש העיתונות, ובלעדי חופש עיתונות לא יכולה להתקיים דמוקרטיה, ולכן יש להוריד את המסך על הצעת החוק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר