אבו עמר במהלך טבח 7 באוקטובר . צילום: רשתות ערביות

ה"עיתונאי" שהשתתף בטבח 7 באוקטובר - הוטס לקבלת טיפול רפואי בקטאר

המחבל איסמאעיל אבו עמר, שהועסק גם ככתב "אל-ג'זירה", איבד את רגלו בתקיפת צה"ל • אחרי אשפוז בבית חולים מקומי, הוא הוטס לאמירות במפרץ • בעבר נחשף בתור מפקד שטח בחמאס

רק לפני כארבעה חודשים איסמאעיל אבו עמר השתתף בטבח 7 באוקטובר. הוא חצה יחד עם אלפי מחבלים את הגבול לישראל ותיעד את מעשי הזוועה בקיבוץ ניר עוז בעוטף. לאחרונה, הוא שילם במעט על מעשיו, כשאיבד רגל בתקיפה של צה"ל. אלא שהערב (ראשון)התאפשר לו לטוס כל הדרך לטיפול רפואי בקטאר.

אל-ג'זירה שידרו בטעות מחבלי חמאס בבית החולים האינדונזי מנופפים בנשק

אבו עמר נפצע באורח קשה לפני יותר משבוע. על פי דיווחים פלשתיניים, חיל האוויר הפציץ אותו ואת הצלם המלווה שלו באזור רפיח. בתחילה הוא הוצג בתור כתב נוסף של הרשת הקטארית "אל־ג'זירה", שנפגע במהלך המלחמה על לא עוול בכפו. אלא שבתוך זמן קצר, זהותו האמיתית נחשפה על ידי צה"ל.

על פי דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, אבו עמר שימש בתור סגן מפקד פלוגה בגדוד המזרחי של חטיבת חאן יונס בחמאס. כלומר, מדובר בלא אחר מאשר מפקד שטח של ארגון הטרור, שהשתתף בטבח 7 באוקטובר, תיעד את מעשי הזוועה, ואחר כך גם ניהל כנראה באופן ישיר קרבות מול חיילי צה"ל.

אבו עמר אושפז בבית חולים מקומי ובתקשורת הערבית התרבו הדיווחים על "הידרדרות במצבו". כמובן, מבלי להזכיר את היותו מחבל. מוקדם יותר הערב, הכתב הבכיר של "אל־ג'זירה", וואיל א־דחדוח, דיווח כי התאפשר לאבו עמר לצאת מרצועת עזה ולקבל טיפול רפואי בחו"ל.

מטה אלג'זירה בקטאר, צילום: רויטרס

בהמשך לכך, הרשת הקטארית אישרה כי הוא נחת בדוחא ויטופל בבית חולים באמירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו