הקו האדום של גנץ: "אם חוק הגיוס יעבור בכנסת - לא נהיה חברים בממשלת החירום"

יו"ר המחנה הממלכתי והשר פרסם הצהרה שבה הבהיר כי סיעתו לא תוכל להישאר בממשלה במידה שחוק הפטור מגיוס יעבור • ב"ישראל היום" פורסם לראשונה כי בקואליציה מוסיפים סעיף מיוחד שלפיו יעלו את גיל הפטור לגיל 35 או אפילו ל-40 • לדבריו, "העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור"

דברי גנץ, היום

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר היום (ראשון) הציב קו אדום ואמר כי אם חוק הגיוס יעבור הוא ומפלגתו יפרשו מממשלת החירום שהוקמה בתחילת המלחמה.

השר גנץ בוועידת מקור ראשון לביטחון ולחברה, צילום: לירון מולדובן

נזכיר כי ב"ישראל היום" פורסם לראשונה כי בקואליציה מגבשים סעיף מהפכני ודרמטי במיוחד שנמצא בדיונים לקראת הכנסתו לחוק, ולפיו מערכת הביטחון ממליצה להעלות את גיל הפטור לגיל 35 או אפילו לגיל 40.

מה כוללת הטיוטה?, צילום: אורן בן חקון
הדרך לחוק הגיוס, צילום: אורן בן חקון

גנץ: "חוק הגיוס המתגבש - כשל ערכי חמור"

גנץ הסביר מדוע הוא מתנגד באופן גורף לטיוטת ההצעה ויצא בקריאה חריגה לחברי הליכוד, בצל התנגדותו הפומבית של שר הביטחון גלנט לחוק.

"חוק הגיוס כפי שמגבשת הממשלה הוא כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק בתוכנו, בשעה שאנו צריכים להילחם ביחד מול אויבינו", אמר גנץ שציין כי הוא פועל לבלימת החקיקה.

שוטרים מפנים חרדי מהפגנה נגד הגיוס (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

גנץ הוסיף: "לא נוכל להסתכל בעיניים ללוחמים שנמצאים בגבולות ומעבר להם, ומתבקשים להאריך את שירותם", ואמר כי "העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור".

"העם לא יוכל להשלים איתה, הכנסת לא תוכל להצביע בעדה, וחבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור בכנסת", אמר.

"זה לא יעבור, וזה יפגע קודם כל בחברה החרדית, שגם בשמה ובשבילה, עלינו לקדם פתרונות שיביאו להגדלת ההשתתפות בשירות המדינה והעם". גנץ טוען כי חרף המחלוקות בממשלה "אפשר להביא חוק נכון והוגן שייתן מענה לצרכים המבצעיים של צה"ל כאן ועכשיו".

נציין כי מדובר באיום ריק. הדד ליין שהציב גנץ הוא רק עד שתהיה חקיקה בכנסת והחוק יכנס לספר החוקים. בנוסף, גם אם יפרוש אחרי הקריאה הראשונה, הפרישה תקרה בחודשי יוני-יולי, אז הכנסת תיכנס לפגרת קיץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר