סילמן ונויבואר. צילום: נתנאל כהן, אורן בן חקון

רשות החברות תבדוק: סילמן מקדמת מועמד בעל קרבה אישית ללא דיווח

סילמן והמועמד מטעמה ליו"ר רשות הטבע והגנים לא דיווחו לועדת המינויים הממשלתית על כך שילדיהם מקיימים לאחרונה קשר זוגי • נויבואר אירח את סילמן ביישוב שבו הוא גר בשבת לפני כמה שבועות והשניים חברים כבר זמן רב • ברשות החברות מסרו כי היה צריך לדווח על כך וכי הוועדה תערוך בירור בעניין

השרה עידית סילמן מקדמת את מינויו של מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון אהרוני נויבואר ליו"ר רשות הטבע והגנים לאישור הממשלה, וזאת מבלי לדווח על כך שהבן של סילמן והבת של נויבאור מקיימים קשר זוגי זה כמה חודשים - כך נודע ל"ישראל היום".

מדובר אמנם בצעירים בני 20-19 ולא בטוח שהקרבה הייתה פוסלת את המינוי. עם זאת, על פי הנחיית הייעוץ המשפטי לממשלה, מועמד אשר מקודם למינוי בחברות הממשלתיות נדרש להצהיר על קשר אישי או פוליטי לשר בפני ועדת בדיקת המינויים לחברות הממשלתיות.

מקורות ביישוב נווה דניאל שבגוש עציון מספרים ל"ישראל היום" כי השרה סילמן התארחה לפני כמה שבועות בשבת ביישוב נווה דניאל - שם מתגורר אהרוני נויבואר - והסתובבה איתו בין בתי כנסת, וכי השניים מכירים זמן רב והם חברים.

סילמן התארחה בנווה דניאל, שם מתגורר נויבואר, צילום: יהושע יוסף

המינוי של נויבואר אושר בתאריך 26 בפברואר בוועדה לבדיקת המינויים הממשלתית בראשות השופטת בדימוס שלומית דותן.

ברשות החברות הממשלתיות אמרו בתגובה רשמית ל"ישראל היום" כי נויבואר היה נדרש לדווח על הקשר ומסרו: "כעובדה, בפני רשות החברות הממשלתיות וממילא בפני הוועדה לבדיקת מינויים לא היה המידע כמצויין בפנייתך". עוד הוסיפו: "מחובתו של המועמד לדווח לוועדה אם קיים בינו או בין קרוב משפחתו מדרגה ראשונה קשר לשר משרי הממשלה. לאור פניית 'ישראל היום', הוועדה תבקש לערוך בירור בעניין".

השרה סילמן סירבה להגיב לפנייתנו. אהרוני נויבואר לא הגיב לכמה פניות של "ישראל היום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו