לאחר מינוי יו"ר חדש לרשות הטבע והגנים - מתקפה על השרה סילמן: תקלה קשה לסביבה בישראל

ראש ארגון "אדם, טבע ודין" תקף את אישור המינוי של אהרוני נויבואר לתפקיד יושב ראש הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים • לדבריו: "מינוי לתפקיד של אדם נעדר זיקה וקישורים יתווסף לשורת החלטות פסולות, פוליטיות ואנטי סביבתיות של סילמן" • מהשרה נמסר: "הניסיון של ארגוני שמאל לטרפד כל מינוי של אדם מקצועי היא פרקטיקה מגונה שאינה מקובלת עליי"

עידית סילמן נאמה בוועידת האקלים של"הארץ" - והושתקה על ידי הקהל // שחר ויינברג

אנשי המקצוע נגד השרה: מנכ"ל ארגון "אדם, טבע ודין", עמית ברכה, תקף באופן כמעט חסר תקדים את השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן. דברי המנכ"ל מגיעים על רקע אישור המינוי של אהרוני נויבואר ליושב ראש הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים. נזכיר כי, נויבאר היה המועמד מטעם סילמן שמועמדותו לתפקיד נבחנה. מדובר בתפקיד שלא היה מאוייש שנים רבות, לאחר קביעת המינוי היום (רביעי) של נויבאר בירכה על כך השרה.

אלא, שבעמותת "אדם, טבע ודין" הגיבו אחר הצהריים בהתקפה חסרת תקדים על השרה. בהודעת מנכ"ל ארגון אדם טבע ודין נכתב כי "זה לא חדש שהסביבה מעניינת את השרה סילמן כשלג דאשתקד. אם נכונים הפרסומים לפיהם תמנה לתפקיד יו״ר מליאת הרשות לשמירת הטבע והארגונים הלאומיים (רט"ג) אדם הנעדר זיקה של ממש לסביבה, יצטרף המינוי לשורה של החלטות אנטי סביבתיות של סילמן בתקופת כהונתה. רט״ג היא אחת הרשויות החשובות והראויות ביותר להגנה על הסביבה בישראל". 

יו"ר ארגון "אדם, טבע ודין", עו"ד עמית ברכה, צילום: דודו גרינשפן

לדבריו "מינוי לתפקיד של אדם נעדר זיקה וקישורים יתווסף לשורת החלטות פסולות, פוליטיות ואנטי סביבתיות של סילמן". ביניהן ציין ברכה את ההשלמה עם ביטול המיסוי על הכלים החד פעמיים, תמיכה בבניית ישובים חדשים בניגוד להגיון הסביבתי והלאומי, קידום הצעת חוק אקלים מוטת אינטרסים של התעשייה והאוצר ועוד. הוא מסביר כי הם רק חלק ממחדליה ופעולותיה הבעייתיים.
את דבריו חתם כך:"השרה סילמן היא תקלה קשה לסביבה בישראל ומה שמניע אותה הוא בראש ובראשונה הוא השיקול הפוליטי ולא הדאגה לסביבה".

מהשרה עידית סילמאן נמסר תגובה: "הניסיון של ארגוני שמאל לטרפד כל מינוי של אדם מקצועי רק בגלל שהוא מתגורר ביהודה ושומרון היא פרקטיקה מגונה שאינה מקובלת עליי. לשמחתי אהרוני נויבואר אושר ע"י הועדה לבדיקת מינויים בראשות השופטת בדימוס שולמית דותן לאור ניסיונו העשיר והמקצועי ובהתאם להמלצת היועצת המשפטית של המשרד. הוא משמש כחבר ועדת הכספים ברט"ג וחבר בפורום ראשי החברות בישראל ויש מאחוריו שנים של הצלחה . ב-5 השנים האחרונות שימש כמנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון והוא בעל ניסיון ניהולי של מאות עובדים והצלחה מרובה בעיתות משבר".

השרה עידית סילמן (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

בדבריה אמרה השרה סילמן כי "הרוני הוא האדם הנכון בשעה מאתגרת זו של רט"ג, ויוכל לרתום את ניסיונו העשיר לטובת המטרה. הוא מחוייב לשמירה והגנה על הטבע והמורשת של עם ישראל בארצו', נויבואר (52), נשוי לשושי, אב לשמונה, גר בנווה דניאל. ביוני 2023 מונה כחבר במליאת הרשות לשמירת הטבע והגנים הלאומיים. כן הוא משמש כמנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון החל משנת 2018 וחבר בפורום ראשי החברות בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר