נתונים מדאיגים: עלייה של מאות אחוזים במקרי אנטישמיות נגד סטודנטים בארה"ב

על רקע התבטאויות ראשי האוניברסיטאות בארה"ב, יוצגו הנתונים בוועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה • יו"ר הוועדה ח"כ אלקין: "תוצאה של פעילות שיטתית, ענפה וארוכת־שנים של גורמים עוינים"

הפגנה פרו-פלשתינית באוניברסיטת קולמביה. צילום: רויטרס

נתונים חדשים שיוצגו היום (שלישי) בכנסת בוועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה, בראשות ח"כ זאב אלקין, מראים עלייה חדה באנטישמיות ובאנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב. הנתונים מתארים מציאות מבהילה - 37 אחוזים מהסטודנטים היהודים מסתירים את יהדותם בשל אנטישמיות בקמפוסים. מתחילת המלחמה נרשמה עלייה של 700 אחוזים בתקריות האנטישמיות נגד סטודנטים יהודים.

אנטישמיות בארה"ב: עובדי בית קפה מונעים מיהודיה להשתמש בשירותים (ארכיון) // ישראל היום

הנתונים הקשים, שיוצגו על רקע התבטאויות ראשי האוניברסטאות בארה"ב, מראים כי מתחילת המלחמה ההערכה היא ש־%80 מהמקרים לא מדווחים לרשויות, מתוך חשש לחשיפה. כלומר, גם העלייה החדה בתקריות לא משקפת את תמונת המצב האמיתית. נוסף על כך, סקר שערכה אוניברסיטת הרווארד העלה שכשליש מבני ה־18 עד 24 בארה"ב לא מכירים בזכותה של ישראל להתקיים וכשני־שלישים סבורים שהיהודים הם מעמד הגורם לדיכוי. מנגד, מתחילת המלחמה יותר מ־110 אלף סטודנטים השתתפו באירועים פרו־ישראליים.

"תוצאה של פעילות שיטתית וארוכת־שנים של גורמים עוינים למדינת ישראל". ח"כ זאב אלקין, צילום: גדעון מרקוביץ

בדיון המיוחד יוצגו גם דוחות עדכניים בנושא ויישמעו עדויות של סטודנטים מהקמפוסים השונים. בדיון ייקחו חלק נציגי משרדי הממשלה, ארגוני הסברה אזרחיים שפועלים בקמפוסים בארה"ב וחברי הוועדה על מנת לאמוד את הנושא ולמצוא דרכי התמודדות אפקטיביים מול מגמות אלו.

ח"כ אלקין אמר ל"ישראל היום" כי "הגל הפרוע של אנטי־ישראליות ואנטישמיות שוטף את הקמפוסים בארה"ב וחושף את עומק הבעיה ביחס למדינת ישראל במקומות שבהם צומח דור חדש של האליטה האמריקנית. המצב הוא תוצאה של פעילות שיטתית, ענפה וארוכת־שנים של גורמים עוינים למדינת ישראל, שהושקעו בה תקציבים רבים. מתן מענה הולם למגמה המסוכנת הזאת הוא צורך אסטרטגי של מדינת ישראל. גורמי הממשלה האמונים על הנושא, יחד עם גופי החברה האזרחית, חייבים להוביל תוכנית משמעותית עם תקציבים רציניים לשינוי האווירה ביחס למדינת ישראל בקמפוסים בארה"ב. זה צו השעה ויפה שעה אחת קודם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר