השרה סטרוק אמרה ש"הכיסים של קציני המילואים שמנים" - ולאחר מכן פרסמה הבהרה

בראיון בחדשות 12 התייחסה שרת ההתיישבות לביקורת על תקציב משרדה: "הבאתי כדוגמא את 'הגדלות הרמטכ"ל' - תוספות בלתי חוקיות לפנסיות של קצינים בדימוס, שמזמן לא נלחמים וכבר מקבלים עשרות אלפי שקלים" • עוד לפני ההבהרה לפיד תקף: "על נתניהו לפטר אותה"

בסביבת השר לוין אומרים כי בכוונתו להאריך את כהנותה. אורית סטרוק . צילום: אורן בן חקון

שרת ההתיישבות אורית סטרוק הבהירה אחר הצהריים (שלישי) את דבריה בראיון לחדשות 12 בהתייחסות לתקציב המיועד לקציני המילואים, כשאמרה כי "הרמטכ"ל מצ'פר את הכיסים השמנים שלהם".

"בראיון בערוץ 12 אמרתי שבתקציב 24 יקוצצו 'שומנים בתקציב". הבאתי כדוגמא את 'הגדלות הרמטכ"ל' - תוספות בלתי חוקיות לפנסיות של קצינים בדימוס, שמזמן לא נלחמים וכבר מקבלים עשרות אלפי שקלים. זו הכוונה, ולא קיצוץ מקצינים משרתי מילואים (יש לי בן 1 כזה מתוך 8 משרתי מילואים כרגע). הבהרתי. הלאה".

בראיון נשאלה סטרוק על התקציב לקציני המילואים והשיבה: "הגדלות הרמטכ"ל, שזה דבר לא כתוב בשום חוק, מצ'פר את הכיסים השמנים שלהם. זה מתוקצב בהרבה הרבה יותר, פי כמה וכמה מתקציב הזהות היהודית שלי, העומד על סך מאה מיליון שקלים בלבד. נעשה חושבים מחדש כשיקצצו להם בתקציב".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לאחר הראיון: "ראש הממשלה צריך לפטר מיד את השרה סטרוק. אמירה בזויה ומקוממת של זלזול בלוחמי וקציני צה״ל שנלחמים ומסכנים את חייהם ממי שלא שירתה בצבא, סחטנית חסרת בושה שיושבת באולפנים ומשמיצה את לוחמינו הגיבורים. מי שפוגעת בבטחון הלאומי בזמן מלחמה לא יכולה להמשיך לכהן בממשלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר