"תוריד את הידיים": הפוסט של קרוב החטופים נגד בן גביר

השר בן גביר פרסם תמונה שלו מחובק עם גיל דיקמן שקרובות משפחתו נחטפו מבארי, דיקמן כתב: "אמרתי לך לא לחבק אותי" • חברי כנסת ושרים בביקורת על התנהלות הוועדה לביטחון לאומי מול משפחות החטופים: "אין גבול לאטימות ולחוסר הבושה" • יו"ר הקואליציה: "ההצעה לא תעלה להצבעה במליאה לפני דיון ואישור בקבינט"

החיבוק של בן גביר ודיקמן. צילום: מתוך טוויטר

מהומה פרצה היום (שני) בדיון הוועדה לביטחון לאומי בכנסת בחוק עונש מוות למחבלים. נציגים של משפחות החטופים שהגיעו לדיון ביקשו לפזרו. אחרי מהומה שכללה ויכוחים, צעקות ועימותים, הודיעו בליכוד שאין כל כוונה לקדם את החוק כעת - ולמעשה הדיון כולו היה מיותר.

מהומה בדיון על חוק עונש מוות למחבלים: "תפסיקו לדבר על להרוג ערבים, תדברו על להציל יהודים!" // ערוץ הכנסת

תגובת חברי הכנסת מרחבי המפה הפוליטית לא איחרו להגיע. בזמן הדיון, חברי כנסת ושרים הביעו את מורת רוחם בחשבונות ה-X שלהם (טוויטר לשעבר) ותקפו את התנהלות הדיון, חברי כנסת שהשתתפו בוועדה ואת קידום החוק עצמו.

קצת אחרי הדיון פרסם השר בן גביר תמונה מחובק עם גיל דיקמן, קרוב משפחה של כרמל וירדן גת שנחטפו לעזה מבארי. דיקמן הגיב: "תוריד ממני את הידיים. אמרתי לך 'אל תחבק אותי' ובכל זאת חיבקת, הכול בשביל תמונה. אין לך שום גבול, כולם רואים שאתה עושה קרקס על הדם של המשפחות שלנו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את אלמוג כהן, לאחר שזה צעק על משפחות החטופים, וכתב בחשבון ה-X שלו: "משפחות החטופים זועקות את כאבן ואת כאבה של מדינה שלמה. אין גבול לאטימות ולחוסר הבושה של חברי קואליציית המחדל שמטיפים מוסר למשפחות. מה שעשה היום אלמוג כהן יזכר לדיראון עולם. הוא צריך להתבייש בעצמו".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, גם הגיב על המהומה סביב דיון הצעת חוק המוות למחבלים: "יש דרכים לדון על חוקים, יש דרכים לחוקק חוקים. הכנסת היא אינה במה למופעים – ודאי שלא בעת הזו. כולנו פועלים תחת האקסיומה שלא מתעסקים בפוליטיקה, אז ודאי שלא מתעסקים בפופוליזם".

גם שר החינוך, יואב קיש, כתב בחשבון ה-X שלו: "‏חוק עונש מוות למחבלים לא יעבור עכשיו. ‏זה ברור לכולם. ‏התמונות היום מהכנסת הן מיותרות, פוגעות במאמץ המלחמתי ובעיקר פוגעות במשפחות החטופים שנמצאות בשעה הכי קשה שלהן. ‏תחדלו מהעיסוק בפוליטיקה קטנה".

השר חילי טרופר כתב: "לב כל עם ישראל עם משפחות החטופים בימים אלה. מצער ומבייש שיש חברי הכנסת שבחרו לקיים דיון מיותר ולתקוף אותם ולהכאיב להם עוד קצת בימים כה קשים. זה לא הזמן לדיונים פופוליסטיים, זה לא הזמן להכאיב למי שאין להם יום ואין להם לילה. זה זמן של חיבוק גדול למשפחות".

גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר בחשבון ה-X שלו: "מאז ומעולם תמכתי בחוק עונש מוות למחבלים אך העיסוק בזה כעת בזמן שבנינו ובנותינו בידי המרצחים הנאצים, הוא טעות חמורה שפוגעת במשפחות החטופים. די עם הפוליטיקה הזו עכשיו, אנחנו חייבים להתמקד רק בניצחון במלחמה ובהחזרת החטופים הביתה".

ראש עיריית מודיעין מכבים-רעות, חיים ביבס, ככתב: "הדיון בכנסת בנושא עונש מוות למחבלים מיותר ומזיק בעת הזאת. יהיה זמן לעסוק בזה, לא עכשיו. כואב הלב לראות את המראות מהכנסת ואת הכאב והדאגה העצומה של משפחות החטופים שמחכים לרגע שיקיריהם יחזרו הביתה. זה לא זמן לפוליטיקה, אין מקום להטפות מוסר למשפחות החטופים וזה לא זמן לריבים בינינו - בטח כשהחיילים שלנו נמצאים בחזית ונלחמים. זה הזמן למעשים ולא לדיבורים".

ממטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים נמסר: "ישנם חברי כנסת מופקרים שמעדיפים לסכן חיי אדם ולעסוק בפוליטיקה צינית על גבן וכאבן של המשפחות החרדות לגורל יקיריהם".

"הצעקות של ח״כ אלמוג כהן על משפחות החטופים הם חציית כל הקווים האדומים. הדיון שמתנהל כרגע בכנסת הוא מופקר וחסר אחריות שעלול להעמיד את חייהם של החטופים בסכנת חיים. עצוב מאד שבמקום לפעול להחזרתם הביתה, ישנם חברי כנסת מופקרים שמעדיפים לסכן חיי אדם ולעסוק בפוליטיקה צינית על גבן וכאבן של המשפחות החרדות לגורל יקיריהם".

יו"ר הקואליציה אופיר כץ, מסר הודעה במקביל לדיון וביקש להבהיר כי הדיון לא הכרחי: "הצעת חוק עונש מוות למחבלים לא תעלה להצבעה במליאה לפני דיון ואישור בקבינט הבטחוני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר