סוגיית ההדלפות מהקבינט: הואצה חקיקת חוק הפוליגרף לשרים

רה"מ נתניהו זועם על הדלפות חומרים מהקבינט הביטחוני לעיתונאים, והורה לקצר את ההליכים לחקיקה • הזמן להערות קוצר מ־21 יום לשבוע • הערכה: בתוך כחודשיים השרים ייקראו לפוליגרף

ישיבת הקבינט. צילום: חיים צח/לע"מ

סוגיית ההדלפות מהקבינט מכעיסה במיוחד את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהורה לאנשיו להילחם בתופעה – ולזרז את תיקון החוק שיאפשר לחקור שרים בפוליגרף. 

קבינט המלחמה מתכנס בקריה (ארכיון). צילום: רועי אברהם / לע״מ

ל"ישראל היום" נודע כי תיקון החוק בעניין מתקדם בקצב מהיר. על פי הערכה, בתוך כמה שבועות יועבר תיקון החוק בכנסת, ולאחר חקיקתו נחושים בלשכת ראש הממשלה להתחיל בבדיקות פוליגרף לשרים.

מדובר למעשה בתיקון מזערי אך משמעותי מאוד של חוק השב"כ. החוק המקורי קובע כי בסמכות השב"כ לערוך בדיקת פוליגרף לנושאי משרות בשירות הציבורי, "למעט" נבחרי ציבור. התיקון שמבקש ראש הממשלה יקבע שהשב"כ יוכל לערוך פוליגרף, "לרבות" נבחרי ציבור, ובכך יסלול את הדרך לבדיקת פוליגרף לשרים.

להפעיל את הצנזורה

בלשכת ראש הממשלה הפיצו את דבר תיקון החוק על מנת לקבל תגובות, וקיצרו את הזמן להגשת תגובה מ־21 יום לשבוע בלבד. השבוע הזה הסתיים שלשום. יצוין כי חוות הדעת החשובה ביותר היא של שירות הביטחון הכללי, שהביע את תשובתו ותמיכתו במהלך - אך גם ביקש להמשיך לקיים דיונים עם המל"ל בעניין.

זועם על ההדלפות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם

מדובר בהצעת חוק ממשלתית שצפויה להגיע לוועדת השרים לחקיקה, וממנה להליכי חקיקה בכנסת. על פי הערכה, תהליך החקיקה יארך בין חודשיים לשלושה. בלשכת ראש הממשלה לא מתכוונים רק לנופף בהליך כאיום על השרים, אלא מתכוונים לבצע בדיקת פוליגרף לשרים ולראש הממשלה מייד עם תיקון החוק.

כזכור, לפני פחות מחודש פורסם ב"ישראל היום" כי ראש הממשלה זועם על ההדלפות מישיבות הקבינט, שכן מאז תחילת המלחמה דלפו פרטים מכמה ישיבות שערך הקבינט לעיתונאים. ראש הממשלה הטיל על ראש הסגל, צחי ברוורמן, ועל ראש המל"ל, צחי הנגבי, לקדם את הליך החקיקה ובד בבד לבדוק אם מידע שכבר הודלף - לדוגמה, מהלכים צבאיים - ייאסר לפרסום באמצעות הצנזורה הצבאית.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "לא נתייחס לעמדות שב"כ כפי שמובאות בפני הדרג המדיני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר