גדעון סער: "נורמליזציה תוכל להתקיים רק בחסותו של קיר ברזל חזק"

לרגל 100 שנים לפרסום "על קיר הברזל", פרסם השר פוסט שבו קישר את המאמר הידוע של ז'בוטינסקי למלחמה הנוכחית, ופירט כיצד על המדינה לאחות את שקרה • "קיר הברזל של ישראל נפרץ ב-7 באוקטובר, אירוע מסוכן בתפיסת אויבינו – משימת דורנו תהיה לבנות אותו מחדש ולסתום בו כל פרצה"

הצירוף בעייתי מבחינה קואליציונית, ח"כ גדעון סער. צילום: אורן בן חקון

יומיים לפנים ציון 100 שנים לפרסומו של "על קיר הברזל", מאמר העמדה הידוע שכתב זאב ז'בוטינסקי, השר גדעון סער פרסם היום (חמישי) בעמודי הרשתות החברתיות שלו פוסט הנוגע למאמר, אותו הוא הגדיר "אחד החשובים ביותר בתולדות התנועה והמחשבה הציונית, אולי החשוב שבהם" – וקישר אותו למלחמת "חרבות הברזל" שבה ישראל נמצאת בחודש האחרון.

"הסכמה ערבית מרצון לציונות ולהתיישבות יהודית הוגדרה בו כ'הזיה'. המסקנה מכך היא שההתיישבות יכולה להמשיך ולהתפתח רק בחסותו של כוח מגן. 'כל עוד יש לערבים אפילו זיק של תקווה להיפטר מאיתנו, הם לא ימכרו את תקוותם זו לא בעד אי אילו מילים מתוקות ולא בעד שום פרוסה מזינה של לחם בחמאה. עם חי מסכים לוויתורים בשאלות עצומות וגורליות כאלו רק כאשר לא נשארת לו כל תקווה'. ב-100 השנים שחלפו, נבנה קיר הברזל הציוני והישראלי נדבך אחרי נדבך, כשבמרכזו עוצמתה הביטחונית של ישראל. הסכמי שלום ונורמליזציה עם מדינות ערביות, החל מהסכם השלום עם מצרים, נחתמו בחסות קיר הברזל. ב-7 באוקטובר, נפרץ קיר הברזל", כתב.

"‏פריצתו היא אירוע מסוכן בתפיסת אויבינו ושכנינו. משימת דורנו תהיה לבנות מחדש את קיר הברזל ולסתום בו כל פרצה. הדרך לכך עוברת בנחישות להשגת ניצחון במערכה הנוכחית, אך לאחריו (כמעט) הכל יצטרך להשתנות. שיח האחריות הוא שיח חשוב, הוא אינו יכול לבוא במקום שיח המהות", הוסיף.

קולות קשר של חיל האוויר במהלך תקיפות ברצועת עזה // צילום: דובר צה"ל

"‏נידרש לחזור לתפיסת הביטחון האקטיביסטית של דוד בן גוריון ומנחם בגין", המשיך לכתוב סער. "תפיסת ביטחון שמבוססת בעיקר על יוזמה והתקפיות במקום על הגנה; על מהלומות מנע במקום הערכות מתי יתקוף האויב; על העברת המלחמה לשטח האויב והוצאתו משיווי משקל. נצטרך לשוב ולשנן, כי בטווח הזמן הנראה לעין כל שטח בארץ ישראל שנמסר לפלשתינים, חד-צדדית או בהסכם, יהפוך בוודאות לבסיס חמוש לתוקפנות פראית נגד ישראל ואזרחיה, כפי שקרה בעבר. לכן, בשום תנאי אין לחדש את תהליך הנסיגות – גם מכל שטח שאינו בשליטתנו אין אפשרות להתנתק באמת מאחריות ביטחונית ומפגיעה שוטפת בבניין כוח. תקציב הביטחון חייב לגדול דרמטית בשנים הבאות, צה"ל חייב להיות צבא גדול יותר והנוכחות הצבאית הקבועה בקווי העימות חייבת להיות רחבה".

עוד כתב השר: "חייבים לחזק את ההתיישבות היהודית בכל רחבי ארץ ישראל, ובדגש על קווי העימות. עלינו לחזור לתפיסה הציונית הקלאסית של פיזור אוכלוסייה במקום המשך ההתכווצות למדינת 'חדרה-גדרה'. התמודדות אמיתית עם בעיית המשילות בדרום ובצפון גם היא ממתינה לנו מעבר לפינה. עלינו לפעול לעלייה גדולה, וזה בהישג ידינו. כל אלה הם רק חלק מקווי המדיניות ההכרחיים לשיקומו של קיר הברזל. מעגל הנורמליזציה עם מדינות ערביות יוכל להתקיים ולהתקדם באמת רק בחסותו של קיר ברזל חזק. שילמנו מחירים כבדים מנשוא כדי להתעשת, נהיה חייבים לזכור אותם ואת לקחיהם גם בימים טובים ושקטים מאלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר