שרת ההסברה גלית דיסטל התפטרה: "ללא סמכויות שעברו למשרד התפוצות - זה בזבוז של כספי ציבור"

קצרה, מורכבת וקשה הייתה הקדנציה של שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן • מי שעד לפני כמה שבועות הצליחה להתעמת עם מחנות רבים בחברה הישראלית ובהם גם אנשי צבא ומילואים, "שמה את המפתחות" לאחר שמשרד התפוצות קיבל לידיו את ההסברה הבינ"ל • "הפעלת משרד ממשלתי היא עניין יקר ועם ישראל זקוק לכל שקל; כשאני רואה את משרד ההסברה שהתרוקן מסמכויות אין לי אלא להודות ביושר שכל יום בו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור"

"אני מאוד מבקשת מכם להפסיק", שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן. צילום: אורן בן חקון

‏שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן התפטרה מתפקידה.

קצרה, מורכבת וקשה הייתה הקדנציה של אטבריאן שהספיקה להתעמת עם המפגינים נגד הרפורמה המשפטית, בהם גם טייסים ואנשי צבא שהיו בין המפגינים. כמו כן דיסטל אטבריאן ספגה ביקורת רבה על תפקודה מאז פתיחת מלחמת "חרבות ברזל", וכעת כאמור הגיעה להחלטה "לשים את המפתחות" ולהתפטר מתפקידה.

"מנסים לחסל אותי ברשימה": גלית דיסטל בפריימריז בליכוד// אמיר אטינגר

בנימוק להחלטתה כתבה שרת ההסברה היוצאת, כי זו מבוססת על העברת הסמכויות להסברה הבינלאומית לידי משרד התפוצות. "בתחילת השבוע, ראש מערך ההסברה החליט למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית לצד הפעילות השוטפת של משרד החוץ. ‏אני מכבדת את ההחלטה הזאת", כתבה.

‏"למשרד התפוצות יש הרבה יותר משאבים, כוח אדם, סמכויות ויחידות סמך מאשר למשרד ההסברה שקיבל את התקציב הראשוני שלו רק לפני 17 שבועות ונמצא עדיין בשלבי הקמה. אגו בצד - טובת ישראל לפני הכל, בטח בשעת מלחמה קשה כל כך. ‏על משרד ההסברה הוטלה המשימה של חיזוק החוסן הלאומי, ‏אלא שקיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה.

"הפעלת משרד ממשלתי היא עניין יקר ועם ישראל זקוק לכל שקל. וכשאני רואה את משרד ההסברה שהתרוקן מהסמכויות שניתנו לו מלכתחילה – אין לי אלא להודות ביושר שכל יום בו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור.

‏"בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכל. בשל כל אלה החלטתי להתפטר מתפקידי כשרת ההסברה.

‏"אני מאחלת לידידי הטוב עמיחי שיקלי הצלחה גדולה בהסברת מדינת ישראל בעולם ומשוכנעת שהוא ימשיך לעשות עבודה מצויינת. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ומפצירה בו להעניק את תקציב המשרד כולו ישירות לאזרחים בדרום.

הפרשה האחרונה

יוזכר, כי רק לפני יומיים, בעיצומה של המלחמה, הספיקה דיסטל להיכנס לעימות מול התקשורת הישראלית בראיון שנתנה לרביב דרוקר (רשת 13), בו הטילה אחריות דווקא על מגיש חדשות 12 דני קושמרו שדיבר על חיל האוויר לפני מספר חודשים בימי המחאה נגד הרפורמה, בהתייחס לטייסי חיל האוויר. 

"‏לסיום חשוב לי לציין את הצוות המצומצם במשרד שלי שפתח חמ"ל כבר בשבת בבוקר ועבד לילות כימים ביצירת סרטונים, הקמת קבוצות משפיענים תוך הדהוד את הנרטיב הישראלי ביעדים אסטרטגים בעולם. הם עשו עבודה שקטה, אפקטיבית ויעילה מאחורי הקלעים. אלף אלפי תודות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר