"או שאת חוזרת בך או שסיימת לדבר": עימות בין ח"כ רוטמן לנציגת הנהלת ביהמ"ש בוועדת חוקה

ועדת חוקה, חוק ומשפט מתכנסת לבחינת ניגוד העניינים החלים על שופטים • ח"כ רוטמן מנע מחגית אברהם בכר, נציגת הנהלת בית המשפט לדבר לאחר שטענה: "המטרה היא אחת - להוביל לפגיעה באמון הציבור ובתי המשפט" • ח"כ רוטמן הוסיף: "זה שאת מהנהלת בתי המשפט לא אומר שהדם שלך כחול"

ועדת החוקה (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, סירב היום (רביעי) לאפשר לנציגת הנהלת בתי המשפט, עו"ד חגית אברהם בכר, להשתתף בדיון לאחר עימות ביניהם. אברהם-בכר התייחסה לטענות שהעלו ח"כים לגבי ניגודי עניינים מצד שופטים, ואמרה כי מדובר בטענות סרק שנבדקו בעבר ושהעלעתן אינה עניינית.

"אני אאלץ לבקש שתוגש עלייך תלונה", אמר ח"כ רוטמן לאברהם בכר, לאחר שציינה כי "המטרה היא אחת - להוביל לפגיעה באמון הציבור ובתי המשפט". ח"כ רוטמן ענה: "או שאת חוזרת בך מהמשפט הזה, או שסיימת לדבר". ועדת החוקה, חוק ומשפט התכנסה היום (רביעי) בבוקר, לבחינת כללי ניגוד העניינים החלים על השופטים.

רוטמן ביקר את אברהם-בכר ודרש ממנה להתנצל: "אין לך סמכות, זה שאת מהנהלת בתי המשפט לא אומר שהדם שלך כחול".

גם במהלך הדיון בבג"ץ על עילת הסבירות ביום שלישי שעבר, התפתח עימות חסר תקדים. במהלך דבריו של יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, ענתה נשיאת העליון, אסתר חיות: "אנחנו לא עוסקים בכבודנו אלא באינטרסים החיוניים של הציבור". רוטמן השיב: "אתם בניגוד עניינים" וזו ענתה לו: "חבל לי שאתה מדבר במונחים של כבוד".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר