רון קופמן על הציבור החרדי: "הם סרטן"

העיתונאי והשדר התבטא בצורה מזעזעת ב-103FM אך מיהר לחזור בו: "ברור שאין לי בעיה עם החרדים עצמם, רק עם ההנהגה שלהם" • דרעי: "זה שפל, מזכיר מה שעשו האויבים שלנו בגולה" • בעקבות הדברים, "הרשות השנייה" פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד תחנת הרדיו 103

רון קופמן. צילום: גדעון מרקוביץ'

"13% מהציבור הם סרטן", כך אמר הבוקר (שלישי) העיתונאי והשדר רון קופמן על הציבור החרדי ב-103FM.

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הגיב: "לכנות ציבור יהודי ענק כ'סרטן' הוא שפל נורא המזכיר את מה שעשו האויבים שלנו בגולה, כששללו צלם אנוש מהיהודים והתירו את דמם. אלו אמירות מחרידות ומזעזעות שחייבים להוקיע אותן מכל וכל. אסור לתת לשום חילוקי דעות לדרדר את השיח להסתה קשה שכזו".

שי גליק מנכ"ל בצלמו דורש לחקור את קופמן בחשד להסתה: "דם החרדים הותר הבוקר בשידור חי. מי שקורא לחרדים סרטן שלא יתפלא שמישהו מחר פוגע פיזית בחרדים. על הרשות השנייה לנקוט מידית בהליך הפרה, על רדיו 103 להשעות מיידית את את קופמן ועל היועמ"שית להורות למשטרת ישראל לחקור אותו באופן מידי"

זמן קצר לאחר הביקורות החריפות נגד ההתבטאות שלו, מיהר קופן להבהיר את דבריו ואמר במהלך תוכניתו: "ברור שאין לי בעיה עם החרדים עצמם. עם ההנהגה החרדית, אוקיי? יש לי בעיה עצומה. אני חוזר בי מההכללה".

בהמשך, קופמן חזר בו מדבריו: "מתנצל בפני הציבור החרדי על הדברים וחוזר בי מהם. כוונתי הייתה ביקורת כלפי אייכלר וההנהגה החרדית, איתם יש לי בעיה עמוקה".

למרות דברי ההתנצלות חיצי הביקורת על דבריו המשיכו להגיע. "רון קופמן, אתה מוזמן להצטרף לסרטן שמחלק מזון לאלפי משפחות רעבות בכל רחבי הארץ". אמרו בעמותת "בית לחם יהודה" והוסיפו: "סרטן שמושיט את זרועותיו לכל אדם באשר הוא. אצלנו לא בודקים בציציות, אלא מסתכלים לנשמה. אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים למול ההסתה המכוערת נגד החברה שלנו, הפסקנו להתנצל".

בעקבות הדברים שנאמרו הבוקר בשידור על ידי רון קופמן, "הרשות השנייה" פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד תחנת הרדיו 103.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר