שקמה ברסלר: "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא"

אחת ממנהיגות המחאה באמירה מקוממת בפאנל שנערך בנהלל, כשהיא רומזת ככל הנראה למפלגות של סמוטריץ' ובן גביר • היא התנצלה על כך בציוץ: "השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח" • על הנשיא הרצוג אמרה: "הוא מחבל במחאה במשך חודשים"

שקמה ברסלר. צילום: קוקו

שקמה ברסלר, אחת ממנהיגות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, תועדה אתמול (שישי) כשהיא אומרת בכנס "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא יהודים".

לאחר מכן התנצלה על כך ברסלר בציוץ: "טעיתי אתמול בהתבטאות שלי. השתמשתי במילה שאין לה מקום בשיח. אני מצרה ומתנצלת על האמירה הזו. גם טעויות הן חלק מהחיים ומהמאבק שלנו על המדינה שלנו והעתיד שלנו. רק מי שלא עושה לא טועה. מתקנת וממשיכה".

לפני אותה אמירה קשה, טענה ברסלר ש-80% מהעם מוקיעים "גזענים ופאשיסטים" ושואף להסכמה רחבה. בדבריה רמזה ברסלר ככל הנראה למפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר בהתאמה. 

בפאנל שנערך בנהלל האשימה עוד ברסלר כי נשיא המדינה יצחק הרצוג "כבר חודשים מחבל במחאה כדי להציל את נתניהו, גם אם מכוונת טובות". היא ביקרה גם את הח"כ מהמחנה הממלכתי מתן כהנא, שפרסם את המתווה שלו לממשלת אחדות לאחרונה, ואמרה שעל אף שהם כאמור באים ממקום טוב הם "לא עושים את ההבחנה. הם לא אומרים נוציא מחוץ לגדר ומחוץ למחנה את כל הגזענים, כמו שאנחנו דורשים שכל אנטישמי בעולם יוקצה מחמת מיאוס".

הדברים נאמרו על רקע החרפת הטונים גם מצד גורמים בקואליציה כלפי אנשי מערכת המשפט לקראת הדיון בבג"ץ על צמצום עילת הסבירות ביום שלישי הקרוב. כזכור, שלשום בהפגנת הימין בירושלים, מול בית המשפט העליון, פנה לנשיאה אסתר חיות שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אל תעזי לפסול חוקי יסוד".

על דברים אלו הגיבה ברסלר אתמול בחשבונה ברשת החברתית X: שמישהו יגיד לגרנדמייזר (רפרנס לנאום שלו באנגלית שהפך ויראלי) שלא יעז לאיים על שופטי בג"ץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר