השב״כ לראש הממשלה: מתנגדים לוועדת חקירה בעניין פגסוס

ביום ראשון לוין צפוי לעלות לסדר היום מתן סמכויות חקירה לוועדה שתעסוק בנושא • בסביבת שר המשפטים אומרים כי חלק מהדיונים יהיו חסויים ואין סיבה לחשוש מחשיפת כלים סודיים • על פי עמדת השב"כ הדיון יעכב את האפשרות לצאת למאבק אגרסיבי בארגוני הפשיעה

משרדי NSO, מפתחת פגסוס . צילום: אי.אף.פי

לאחר הפרסום ב"ישראל היום": ביום ראשון יריב לוין צפוי לעלות לסדר היום מתן סמכויות חקירה לוועדה שתבחן את פרשת פגסוס. בתגובה, בשב"כ העבירו את התנגדותם לוועדה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמל"ל.

בשב"כ מתנגדים להקמתה הוועדה מכמה סיבות, הכוללות גם את השימוש במשטרה וגם את חשיפת היכולות בהם משתמשים.

על פי עמדת השב"כ, בימים אלו מבקשים את עזרתם בסיוע למשטרה מול הפשיעה במגזר הערבי. בשב"כ חושבים שנכון יותר לתת למשטרה מכלול כלים רחב יותר, בהם הם משתמשים במלחמה בטרור הערבי, ובין הכלים גם שימוש בתוכנות סייבר מתקדמות, וחוששים כי וועדת הבדיקה תעכב אפשרות של מתן כלים ושימוש בהם במשטרה בתקופה הקרובה שבם צריכים לצאת למאבק אגרסיבי בארגוני הפשיעה.

שר המשפטים לוין, צילום: אלכס קולומויסקי

בנוסף, חוששים בשב"כ מחשיפת הכלים בהם משתמשים מעצם העלאת הנושא על סדר היום הציבורי. הטענה של שירות הביטחון הכללי, כי עיסוק בנושא ועצם העלאתו על סדר היום הציבורי עלול לגרום לחשיפה.

בשב"כ הסבירו כי כשהוועדה תתחיל לדון בנושא, יתקיימו דיונים שונים בתקשורת כמו בשאלות של איך יודעים שטלפון "נדבק" בתוכנה, או דיונים של איכון כמו שנעשו בתקופת הקורונה והנתונים הללו יסייעו לאויב. עוד טוענים כי וועדת מררי כבר דנה בסוגיה, שמעה את העדויות, ולכן חשיפה נוספת של הכלים הללו היא מיותרת ומזיקה.

בסביבת לוין אומרים כי מדובר בוועדה אחראית מאד בראשות שופט מחוזי. חלק מדיוני הוועדה יהיו חסויים ויישמעו בדלתיים סגורות ואין סיבה לחשוש מחשיפת כלים סודיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר