השר אמסלם במתקפה על דן חלוץ: "הרמטכ"ל הכושל ביותר בתולדות צה"ל"

בעקבות התבטאויותיו האחרונות של הרמטכ"ל לשעבר והשתתפותו התדירה בהפגנות נגד הממשלה, השר תקף אותו בחריפות: "אני בספק אם יהיה בתפקיד מישהו כושל יותר ממנו גם בעתיד" • את הרמטכ"ל הנוכחי, אמסלם דווקא שיבח: "אני מעריך אותו מאוד, וגם מפקד חיל האוויר אדם מרשים ואיכותי"

השר דודי אמסלם. צילום: אורן בן חקון

השר דודי אמסלם תקף היום (ראשון) בחריפות את הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, שפעיל מאוד בהפגנות נגד הממשלה, בראיון ברדיו גלי ישראל: "הרמטכ"ל הכושל בתולדות צה"ל".

אמסלם נגד היועמ"שית: "הבן אדם הכי מסוכן היום במדינת ישראל" \\ צילום: ערוץ הכנסת

השר אמסלם אמר: "דן חלוץ אחד האנשים הצבועים שיש, הוא היה הרמטכ״ל הכי כושל בתולדות צה״ל, אני בספק אם יהיה רמטכ״ל כושל ממנו בעתיד. אנחנו נמצאים במצב בלתי נסבל, לכן האנשים שנמצאים בצמרת הצבא אמורים לטפל בתופעת הסרבנות כהבנתם, אני מאמין שהם עושים את זה אבל עם ישראל מחכה לתוצאה״.

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, צילום: ליאור מזרחי

על התבטאויותיו בעניין הצבא ותופעת הסרבנות אמר: "תפקיד ערוצי התעמולה זה להוציא מילה אחת שלא קשורה לעניין ועליה בונים עולם ומלואו, זה מה שהם עושים איתי מאז ומתמיד. ולעצם העניין: בלי קשר לדעה שלי - יש עכשיו בצה״ל מרד, לא משנה איך תקרא לזה, פתח מיליון ותראה מה הפירוש למילה מרד. מעשית - יש מרד בצה״ל. זה לא מישהו קם בבוקר באופן ספונטני והחליט למרוד, יש קבוצת אנשים שעובדים בכך מבוקר עד לילה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

לאחר שתקף את דן חלוץ, אמסלם שיבח את הרמטכ"ל הנוכחי הרצי הלוי: "אני מעריך מאוד את הרמטכ״ל וחזקה עלי שגם מפקד חיל האוויר איש מרשים ואיכותי. בצה״ל אין אף תרחיש להתמודדות עם מרד, למה? כי באף מדינה דמוקרטית אין מרד בצבא. יום אחד יכתבו היסטוריונים ספרים על גבי ספרים על מה שקרה כאן. אני בטוח שהרמטכ״ל רוצה לגדוע את המרד הזה. השאלה איך מטפלים בזה, מכניסים לכלא או עושים להם מסאז, אני לא מדבר על טקטיקה, אני מחכה לתוצאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר