הרמטכ"ל נגד ח"כ מהליכוד: "אמירה ראויה לכל גינוי"

ח"כ אביחי בוארון עורר סערה לאחר שאמר כי אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס "לאפשר חופש תנועה לפלשתינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים"• לגינוי הרמטכ"ל הצטרף שר הביטחון גלנט: "כל התקפה על קציני צה"ל על ידי אישי ציבור מערערת את ביטחון ישראל"

הרמטכ"ל הרצי הלוי וח"כ אביחי בוארון. צילום: דובר צהל, אורן בן חקון

שוב התקפות על קציני צה"ל מצד גורמים פוליטיים: ח"כ אביחי בוארון (ליכוד) עורר הערב סערה לאחר שתקף את מפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס בראיון שערך ברשת ב'. לפני כחודש השרה סטרוק תקפה את בכירי מערכת הביטחון - וזכתה לגינוי נרחב במערכת הפוליטית והצבאית. בחודש מאי נתלו שלטי חוצות נגד פוקס ועליהם נכתב כי הוא "מתנכל להתיישבות"

הסערה החלה כאשר ח"כ בוארון התראיין לכאן רשת ב' ואמר על מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס כי "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלשתינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים".

"השתלחות חסרת רסן": הרצוג נגד השרה סטרוק (ארכיון) // צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוגזלו

שר הביטחון יואב גלנט מיהר לגנות את דבריו. "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות", כתב גלנט בציוץ והוסיף "האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל - מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות. כל התקפה על קציני צה"ל על ידי אישי ציבור מערערת את ביטחון ישראל".

בהודעה של דובר צה"ל נמסר כי "הרמטכ״ל מגנה בכל תוקף את האמירה של חבר הכנסת אביחי בוארון כלפי מפקד פיקוד המרכז". עוד נכתב בהודעה כי "האלוף יהודה פוקס, הוא מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, אשר תחת פיקודו, מפקדי צה״ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון. כל אמירה אשר מטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר".

בעקבות הסערה התייחס ח"כ בוארון לדבריו. "ככל גוף או נושא משרה בישראל גם אלוף פיקוד מרכז חשוף לביקורת. ביקורת עניינית ומכבדת -כזו היא הביקורת שמתחתי על פעילותו של פוקס בניהול גזרת איו"ש, בדגש על הכלת אוכלוסיית הרש"פ ואפשור תנועה חופשית של אוכלוסיה זו במרחב תוך חשיפת אזרחי ישראל תושבי יו"ש לסיכונים מיותרים", נכתב בהודעה.

שלטים שנתלו כחלק מקמפיין של מתיישבים נגד האלוף פוקס,

על אף זאת, ח"כ דחה את הביקורת כנגדו: "צר לי שפוקס ואחרים מפרשים ביקורת עניינית כהשתלחות אישית, גם כשהביקורת נאמרת מתוך כבוד והערכה ולא מתייחסים לביקורת עצמה. בתקופה בה גרף הפיגועים הגיע לשיאים חדשים היה נכון לעסוק בביקורת בצורה עניינית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר