אורית סטרוק לא לבד: ההתבטאויות החריגות של חברי הקואליציה נגד מערכת הביטחון

השרה להתיישבות הצליחה לעורר סערה כשהשוותה את כוחות הביטחון לכוח ואגנר • אך היא אינה לבדה, מאז כינון הממשלה גורמים בקואליציה התבטאו במספר התבטאויות בעייתיות וקשות כנגד מערכת הביטחון

אורית סטרוק, בצלאל סמוטריץ', שלמה קרעי, עמיחי אליהו, איתמר בן גביר. צילום: יהונתן שאול, אורן בן חקון, אוליבייה פיטוסי, יונתן זינדל\פלאש 90, עמיחי שאבי

חצי שנה של מתקפות: שרת ההתיישבות אורית סטרוק הצליחה לעורר סערה כשתקפה היום (שני) את הרמטכ"ל הרצי הלוי, המפכ"ל יעקב שבתאי וראש השב"כ רונן בר, שפרסמו הודעה משותפת נגד הפורעים ביו"ש. לדברי סטרוק, "הם הוציאו הודעה על טרור לאומני יהודי. מי אתם, כוח ואגנר?, הם לא אלה שאמורים ללמד אותנו לא מוסר ולא לקבוע נורמות. זאת בושה וחרפה לקרוא לאירועים האלה טרור לאומני".

אך אורית סטרוק לא לבד, מאז כינון הממשלה גורמים בקואליציה התבטאו במספר התבטאויות בעייתיות וקשות כנגד מערכת הביטחון. 

אורית סטרוק, צילום: אורן בן חקון

"כשלו בשמירה על רבין"

בצלאל סמוטריץ', בעצמו שר במשרד הביטחון, תקף את שירותי הביטחון בהאשמות חמורות. בישיבת האזכרה לרצח רבין ב06.11.22 אמר סמוטריץ' כי "מי שכשל בשמירה על ראש הממשלה יצחק רבין הם לא אנשי הימין והציונות הדתית והמתנחלים, אלא שירותי הביטחון שלא רק כשלו בשמירה עליו אלא גם השתמשו במניפולציות חסרות אחריות, שעד היום לא נחשפו במלואם, כדי לעודד את הרוצח לבצע את זממו".

סמוטריץ' במליאה לזכר רבין: "שירותי הביטחון השתמשו במניפולציות כדי לעודד את יגאל עמיר לבצע את זממו" \ ערוץ הכנסת

"שבויה בקונספצית אוסלו"

בחודש פברואר האחרון כתב בצלאל סמוטריץ בהודעת ווטסאפ לאנשי מפלגתו כי "יש אכן ויכוח בתוך הממשלה ומול מערכת הביטחון ששבויה עדיין בקונספציות אוסלו".

"מדיניות של איפה ואיפה"

השר בן גביר תקף את עמדת מערכת הביטחון כנגד מחאת המתיישבים ביו"ש על רקע הפיגועים האחרונים ואמר "לא ייתכן שמערכות אכיפת החוק יגלו מדיניות של איפה ואיפה בין מגזרים שונים. לא ייתכן כי יתקפלו בפני אלימות הדרוזים מחד ויגלו יד ברזל כנגד המתיישבים מאידך. לא ייתכן כי בכלי של מעצרים מנהליים ייעשה שימוש רק כנגד מתיישבים, ונגד גורמי פשיעה בחברה הערבית לא".

"לא ייתכן כי יתקפלו בפני אלימות", איתמר בן גביר (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

"מי שמסרב שילך לעזאזל"

על מחאת הסרבנות של אנשי המילואים אמר השר שלמה קרעי בחודש מרץ האחרון כי "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל".

שלמה קרעי (ארכיון),

"מרד במערכת הביטחון"

השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית אמר בחודש אפריל השנה כי "בכירים במערכת הביטחון פועלים במתכונת מרד".

עמיחי אליהו (ארכיון), צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר