סמוטריץ' נגד גלנט: "מעצר מנהלי למתיישבים - צעד לא דמוקרטי"

לאחר שגורמים בקואליציה כינו את המהלך "פשע מוסרי", שר האוצר והשר במשרד הביטחון תקף: "אפליה קשה"

סמוטריץ' וגלנט. צילום: אורן בן חקון

שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' תקף הערב (שבת) את שר הביטחון יואב גלנט, על רקע כוונת גלנט ומערכת הביטחון להטיל צווי מעצר מנהלי כנגד מתיישבים לאחר הפיגוע הקשה בעלי. סמוטריץ' צייץ: "מעצרים מנהליים כנגד מתיישבים הם צעד דרקוני ולא דמוקרטי, והעובדה שהם מופעלים רק כנגד המתיישבים ביהודה ושומרון ולא נגד קבוצות אלימות אחרות במדינת ישראל היא אפליה קשה".

מוקדם יותר היום גורמים בקואליציה מתחו ביקורת חריפה נגד גלנט. לדבריהם, הטלת מעצרים מנהליים היא איוולת ופשע מוסרי שרק יביא להתלקחות השטח.

"נקיטת צעד דרקוני של צווי מעצר מנהלי כנגד מתיישבים שרק לפני ימים בודדים שכלו את חבריהם בפיגוע רצחני, הוא פשע מוסרי ממדרגה ראשונה שרק מתעצם נוכח היחס הסלחני שנוקטת מערכת הביטחון כלפי פורעים ערבים מהצד השני. צעד כזה, אם יקרה, יהווה אות קלון בוהק על שמה של ממשלת הימין שנבחרה כדי לקדם את ההתיישבות ולא לפעול כנגדה", מסרו הגורמים.

אזרחים מתפללים במקום הפיגוע בעלי

לדבריהם, "צעד כזה לא רק שלא יתרום להרגעת השטח, אלא יביא לליבוי הרוחות וייצר תסיסה בקרב אזרחים רבים ביהודה ושומרון שחווים כבר תקופה ארוכה את אוזלת היד הביטחונית אל מול הטרור הערבי".

הגורמים אף הזכירו כי בעבר יצאו 50 שרים וח"כים מהקואליציה כנגד צווי המעצר המנהלי שהטיל גלנט, וקראו לו להימנע מהטלת צווים נוספים. "כבר לפני מספר חודשים הביעו מרבית חברי הקואליציה את דעתם באופן ברור, ומתחו ביקורת חריפה על השימוש בצווי מעצר מנהלי כנגד מתיישבים וקראו לגלנט להורות על ביטול הצווים שהוציא. גם כעת, בטח כשמדובר בימים מדממים להתיישבות, מצופה מגלנט ליישם את מדיניות הימין שלשמה נבחר ולא לפעול כנגד דעתה של הקואליציה", הוסיפו הגורמים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר