הממשלה המעופפת: בחודש מאי בלבד - 13 שרים טסו ל-21 יעדים בעולם

את רשימת הטסים מוביל מטבע הדברים שר החוץ אלי כהן • בין היעדים המועדפים מרוקו אליה טסו שר הכלכלה ברקת, השרה להגנת הסביבה סילמן ושר המורשת עמיחי אליהו • הרשימה המלאה בפנים

ישיבת הממשלה. מחתימים דרכון מסביב לעולם. צילום: שירית אביטן כהן

דו"ח חודש מאי שפורסם על ידי מזכיר הממשלה יוסי פוקס שופך אור על חיבתם של שרי ממשלת ישראל לטיסות מסביב לעולם. בחודש אחד בלבד טסו 13 שרים ל-21 יעדים שונים, וכל זאת ללא המצעד בניו יורק לרגל חגיגות 75 שנים למדינת ישראל שלא נכלל בו, שאליו טסו נציגי ממשלה רבים.  

נתב"ג. רכבת אווירית של שרי ממשלה במאי, צילום: משה שי

ברשימה שבה מצוין כי כל השרים טסו "בענייני משרדם" מפורטות טיסות השרים לחו"ל. על פי הדו"ח, בחודש מאי טס שר החדשנות מדע וטכנולוגיה, אופיר אקוניס לאיטליה.  

שר החוץ אלי כהן. מטבע הדברים מוביל בטיסות לחו"ל, צילום: אורן בן חקון

מטבע הדברים, המוביל בטיסות הוא שר החוץ אלי כהן שטס לבלגיה, הודו, שוודיה, קרואטיה, סלובקיה, הונגריה ואוסטריה. שר הכלכלה ניר ברקת טס למרוקו ושר הביטחון גלנט טס לקפריסין ויוון.

השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר טס לאיחוד האמירויות ואילו שר החינוך יואב קיש טס לבריטניה. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן טסה לספרד, ושר התיירות חיים כץ טס לארצות הברית.

ח"כ דיסטל-אטבריאן. ביקרה בספרד "בענייני משרדה", צילום: צילום: אורן בן חקון
ח"כ עידית סילמן. השרה להגנת הסביבה טסה למרוקו, צילום: צילום: אורן בן חקון

שרת המודיעין גילה גמליאל טסה לארצות הברית ושר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי טס לספרד וצרפת. השרה להגנת הסביבה עידית סילמן טסה למרוקו, כמו גם שר המורשת עמיחי אליהו. שר הפנים והבריאות משה ארבל טס לאזרבייג'ן, לביקור ממלכתי עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. 

יצוין כי גם ממשלת המעבר בזמנה, בראשותו של יאיר לפיד, שברה שיאי טיסות לחו"ל. באוקטובר 2022 טסו 14 שרי ממשלה ל-19 יעדים שונים בחו"ל - פי שלושה מהקצב שבו טסו השרים בימי ממשלת בנט עד לחודש ינואר של אותה השנה.

טיסות אלו כללו ביקורים מדיניים של ראש הממשלה, ביקורים ביטחוניים של שר הביטחון וגם השתתפות בכנס של "הג'רוזלם פוסט". מדובר בהוצאה לא קטנה מקופת המדינה: בכל ביקור רשמי שכזה חלק מהשרים מלווים בפמליה של עוזרים ומאבטחים, כל שר על פי הצורך הביטחוני או לפי אופי הביקור. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר