המשטרה פינתה בכוח מפגינים ליד ביתו של נתניהו; עצורים בהפגנה מול תחנת המשטרה בחדרה

כמה מאות מפגינים הגיעו לקיסריה, עם רמקולים גדולים • במקום התפתחו עימותים עם כוחות הביטחון • אפו של מפגין נשבר • 3 מפגינים נעצרו, ומאות מפגינים הגיעו ליד תחנת המשטרה בחדרה, לשם הובאו העצורים • מספר מפגינים נעצרו גם במוקד השני של ההפגנה

מפגינים בקיסריה מתעמתים עם כוחות הביטחון

עימותים אלימים בקיסריה: כמה מאות מפגינים הגיעו הערב (שישי) לקיסריה כדי להפגין נגד רה"מ נתניהו. 3 מפגינים נעצרו, ביניהם פעיל המחאה משה רדמן, שלפי תיעוד שהופץ נראה כי בעת מעצרו הוכה לכאורה על ידי קצין משטרה. לאחר מעצרם הגיעו מאות להפגין מול תחנת המשטרה בחדרה, אליה הובאו העצורים. במקום התפתחה מחאה המונית לאחר שמפגינים רבים הגיעו מכל רחבי הארץ, ומספר אנשים נעצרו גם במוקד זה. 

מפגינים צרים על הכניסה למשטרת חדרה, צילום: לפי סעיף 27א'

מארגני ההפגנה קראו ברשתות החברתיות להגיע לקיסריה ולחדרה, ולמקום הגיעו מפגינים נוספים רבים. 

מפגינים מול ביתו של נתניהו בקיסריה | לפי סעיף 27א'

כמאתיים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית הגיעו סמוך ל-21:30 לקיסריה להפגנה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים גילו כי נתניהו עושה את השבת בקיסריה והגיעו עם דגלים וזמבורות. שוטרים ממשטרת חדרה הוזעקו למקום ולפי המפגינים השוטרים נקטו באלימות נגד המפגינים וניסו לפזר אותם.

מפגינים מול שוטרים בקיסריה, צילום: מטה המחאה

המפגינים הגיעו עם רמקולים גדולים, והמשטרה החלה להחרים אותם. בעקבות זאת התעמתו המפגינים עם השוטרים, שפינו אותם בכוח. לטענת המפגינים השוטרים נהגו באלימות, ואף שברו את אפו של אחד המפגינים. במשטרה אומרים כי מדובר בהפגנה לא חוקית, והמפגינים חסמו כביש ותקפו שוטרים.

ההפגנה בקיסריה, צילום: מטה המחאה

אחד המפגינים סיפר: "השוטרים פועלים באלימות. שברו לאחד המפגינים את האף. הם מנסים בכל דרך לפנות את המפגינים מכאן. יש כאן בלאגן גדול שהמשטרה מנסה לפתור באלימות״.

המפגין שאפו נשבר, צילום: לפי חוק 27א'

מובילי ההתנגדות לדיקטטורה מסרו בתגובה: "אלימות המשטרה והיס״מ הערב בהפגנה בקיסריה מתאימה למשטרים דיקטטורים. הניסיון לדכא באלימות את המחאה לא יצלח. אם ההפיכה המשטרית תעבור, אלימות משטרתית נגד מי שמוחים נגד השלטון תהיה עניין שבשגרה. יש רק דרך אחת לעצור את זה - להתנגד. אנו קוראים לכולם לצאת מחר לקפלן להפגין נגד ניסיון ההפיכה הדיקטטורית".

מהמשטרה נמסר: "בשעה האחרונה מתקיימת מחאה בלתי חוקית מול בית ראש הממשלה בקיסריה, בהשתתפות מאות מפגינים. חלק מהמפגינים החלו מפרים את הסדר הציבורי במקום וסרבו לבקשות קצין משטרה לחדול ממעשיהם ואף תקפו שוטרים באגרופים ובאמצעות חפצים. בשעה זו החלו השוטרים להדוף את המפגינים שחסמו את הציר ופיזור ההפגנה. עד כה נעצרו 3 חשודים שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר