לפני שפסח מגיע: חוק החמץ אושר בקריאה ראשונה

החוק שיאפשר למנהלי בתי חולים לאסור הכנסת חמץ עבר במליאה ברוב של 51 ח"כים • ח"כ גפני: "מתערבים בחוצפה בענייני דת" • מאי גולן למירב בן ארי: "קוקוריקו - זה מה שאת, תרנגולת קרקרנית"

ח"כ משה גפני, צילום: אורן בן חקון
מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין ראשון לשני) בקריאה ראשונה את חוק החמץ, שלפיו מנהל בית חולים יהיה רשאי להחליט לאסור או להגביל הכנסה של חמץ למבנה המוסד הרפואי בחג הפסח. 51 ח"כים תמכו בהצעת החוק ו-46 התנגדו לה. כעת תוחזר ההצעה לוועדת הבריאות, לדיונים להכנתה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.
 

יוזם החוק, ח"כ משה גפני, אמר אמש במליאה: "למה אנחנו צריכים לעמוד פה עכשיו ולהתווכח, קואליציה ואופוזיציה? מה אנחנו הולכים לשנות? אנחנו הולכים לכפות על מישהו אורח חיים? למה התערב בג"ץ בעניין הזה? שכרון הכוח של השופטים, שהכול הם יכולים לעשות".

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, כתב בטוויטר על העברת החוק: "כמו גנבים בלילה, הקואליציה הצביעה על חוק החמץ. הממשלה הזו בת חודשיים, היא לא העבירה שום דבר למען הציבור, אבל הכי דחוף הלילה - כפייה דתית". לפני כן הוא אמר בדיון: "אנחנו לא צריכים לשאול את עצמנו מה יקרה אם החוק הזה יעבור - אנחנו יודעים, כי זה כבר קרה כשעבר חוק החמץ המקורי בשנת 1986.

 
"כשאני הייתי ילד, איש מעולם לא חשב אפילו לאכול חמץ בפרהסיה בחג הפסח - גם חילונים גמורים, שלא שמרו כשרות, מתוך כבוד למסורת ומתוך הבנה שאתה לא רוצה לפגוע בשכניך שהם שומרי מסורת".
 

השרה מאי גולן נאמה, ובמהלך דבריה פנתה לח"כ מירב בן ארי: "מירב קוקוריקו בן ארי, את מפריעה לי, הקרקורים שלך מאוד מפריעים". היא הוסיפה: "יום ולילה את מקרקרת, קרקרנית, קוקוריקו, מה עם הצ'קלקה? הסגנון שלך הוא הנחות ביותר, הירוד ביותר. קוקוריקו - זה מה שאת, תרנגולת קרקרנית".

"יש לו רולקס ומרצדס"

ח"כ דודי אמסלם מהליכוד נאם אמש במליאת הכנסת, ותקף את השופטים ואת המפגינים נגד הרפורמה המשפטית.
 

ערוץ הכנסת

 
"שופט בבית משפט השלום רואה מפגין, אומר: 'הבחור הזה, יש לו תואר שני ומשקפיים - לא נראה לי שהוא מסוכן'", קרא מעל דוכן המליאה.

"יש לו רולקס ומרצדס והוא אוכל קוויאר. אתה מבין? זה שופט. זה לא משנה שאותו אחד עם משקפיים נשך שוטר", הוסיף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר