נתניהו התייחס להסתה נגדו: "נחצה הגבול - שמענו איום מפורש ברצח ראש ממשלה"

רה"מ נחת בישראל אחרי ביקור מדיני בן שלושה ימים בפריז • לפני ההמראה הגיב נתניהו להתבטאויות האלימות שנשמעו נגדו ונגד חברי ממשלתו: "מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול נגד מי שמסית ומאיים ברצח"

נתניהו על הפוסט נגדו: ״איום מפורש ברצח, סכנה אמיתית לדמוקרטיה״

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת הבוקר (ראשון) בישראל אחרי ביקור בן שלושה ימים בצרפת. ביום חמישי האחרון המריא נתניהו לפריז במסגרת ביקורו המדיני הפומבי הראשון ונפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון לראשונה מאז 2020 בארמון האליזה בעיר. בין היתר, דנו השניים בגרעין האיראני ובהסכמי אברהם.

רגע לפני ההמראה לארץ, התייחס נתניהו להתבטאויות האלימות שנשמעו נגדו ונגד חברי ממשלתו, ואמר כי "מדי יום נחצים גבולות - שמענו איום מפורש ברצח של ראש ממשלה. אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון בוויכוח - זו סכנה אמיתית לדמוקרטיה". לדבריו, "אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול נגד מי שמסית ומאיים ברצח, ומצפה גם מראשי האופוזיציה לדבר באותה תקיפות שדיברתי נגד התבטאויות שנשמעו נגדם".

דבריו של נתניהו מגיעים בתגובה לפוסט שפרסם אל"מ (במיל') זאב רז, טייס קרב לשעבר ומהטייסים שהשתתפו בהפצצת הכור בעיראק ב-1981, ובו התייחס לחקירה שנפתחה נגד עורך הדין דוד חודק בחשד להסתה לאלימות.

אל"מ במיל' זאב רז (ארכיון), צילום: דודי ועקנין

רז כתב כי "מפליאה אותי מתינות הניסוח שלו". לדבריו, "אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, וכך גם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף". לאחר מכן פתחה המשטרה בחקירה בעקבות הפוסט של אל"מ (במיל') רז. החשד נגדו הוא הסתה ואיומים, ובמשטרה מסרו כי התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433.

כבר אתמול בערב שוחח ראש השב"כ רונן בר עם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי עקב העלייה בשיח אלים ומסית כנגד נבחרי ציבור ככלל ונגד רה"מ נתניהו בפרט. לפי הודעת הארגון, בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף ובחומרת התבטאויות פומביות הקוראות לפגיעה פיזית ולאלימות כנגד נתניהו ונבחרי ציבור נוספים.

מדיניות של אפס סובלנות/ ראש השב"כ רונן בר, צילום: יוסי זליגר

לפי הסיכום בין השניים, תנקט מדיניות של אפס סובלנות מצד מערכת אכיפת החוק כלפי מסיתים או קוראים לפגיעה באישי ציבור, נבחרי ציבור ומפגינים. בארגון הדגישו כי "זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר