אמנסטי מציג: חולצות וסטיקרים נגד ישראל

קמפיין הדה־לגיטימציה מגיע לשיאים אבסורדיים • הארגון השיק קו מוצרים בתשלום תחת הכותרת: "סוף לאפרטהייד" • מקורב ל"אמנסטי ישראל": "זו יוזמה של סניף בריטי, לא שלנו"

הפגנה בלונדון נגד ישראל. אמנסטי מחולל דה־לגיטימציה, צילום: איי.אף.פי.

ארגון אמנסטי השיק לאחרונה קו מוצרים חדש ("מרצ'נדייז") תחת הכותרת "לסיים את האפרטהייד הישראלי" ("End Israeli Apartheid").

המוצרים בקמפיין, צילום: אמנסטי

בציוץ שפרסם כריסטיאן בנדיקט, מנהל קמפיינים של אמנסטי, נכתב: "השקנו חולצות טי חדשות של אמנסטי בריטניה, עלוני מידע ומוצרים נוספים כדי לתמוך בקמפיין הגלובלי לסיום האפרטהייד הישראלי".

לציוץ צורפה תמונה שמציגה חולצות בצבעים שונים עם הכיתוב "End Israeli Apartheid", לצד סטיקרים וכרזות עם הכיתוב, ועלון מידע שהפיץ הארגון תחת הכותרת "האפרטהייד של ישראל נגד הפלשתינים - פשע נגד האנושות". 

לאחרונה פורסם דו"ח חריף של משרד החוץ, שקבע כי אמנסטי הפך ל"מחולל דה־לגיטימציה מרכזי בשיח האפרטהייד שמתנהל נגד מדינת ישראל".

על פי הדו"ח, הארגון "משמש קטר של האשמת ישראל בהיותה מדינת אפרטהייד ומהווה 'מקור סמכות'".

עמנואל נחשון, סמנכ"ל דיפלומטיה ציבורית ודובר משרד החוץ, הוסיף כי "אמנסטי מתגלה כאחד הארגונים העוינים ביותר לישראל בעולם, אויב של ממש יחד עם איראן, חיזבאללה ויתר שונאי ישראל".

20 שנה של הכפשה

ג'ראלד שטיינברג, מייסד ונשיא NGO Monitor, אמר ל"ישראל היום" בתגובה להשקת קו המוצרים: "20 שנה שאמנסטי מנהל קמפיין מכפיש על כל דבר שקשור בישראל. הדוח"ות שלהם אינם אמינים, ולבכירי הארגון יש אג'נדה אישית שמשלבת בין שמאל קיצוני לאנטישמיות".

גורם המקורב לפעילות אמנסטי בישראל מסר כי "תנועת אמנסטי מייצרת כבר שנים רבות מוצרים לקידום מגוון של קמפיינים, והסניפים ברחבי העולם עושים זאת גם באופן עצמאי. נראה שהמוצרים הללו הם של הסניף הבריטי שמקדם את קמפיין האפרטהייד בכללותו. הסניף הישראלי, בנפרד, עוסק בסוגיית האפרטהייד אך ורק בשטחים הכבושים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר