בן גביר מבקש לבקר מחבלים בכלא - ולהתעמת איתם

אישור המתווה החדש לפיו חברי כנסת יוכלו לבקר אסירים ביטחוניים קורץ דווקא לח"כ איתמר בן גביר • בכוונתו להגיע כדי להתעמת איתם ולעמוד על התנאים שהם מקבלים • "המתווה נועד לאפשר לחברי הכנסת הערבים קשר עם רוצחים - אבל אני מתכוון לקלקל את החגיגה"

בן גביר בצעדת הדגלים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מבקש לנצל את המתווה לביקור האסירים הביטחוניים, שנחשף לראשונה ב"ישראל היום, על מנת להתעמת איתם בבתי הכלא.

בעקבות אישור המתווה החדש שנחשף ב"ישראל היום", ולפיו יו"ר הכנסת מיקי לוי והשר עמר בר־לב סיכמו על ביקורי חברי כנסת אצל אסירים ביטחוניים, הגיש ח"כ בן גביר בקשה לנציבת שב"ס, שלפיה הוא מבקש לפגוש את מאזן ומוחמד עוואד, רוצחי משפחת פוגל, שמרצים את עונשם בבית כלא ביטחוני. יצוין כי לפי המתווה, ההחלטה אם לאשר מפגש של ח"כ עם אסיר ביטחוני נתונה בידי השר לביטחון הפנים והנציבה.

על הכוונת של בן גביר עוד כמה מחבלים שהיו שותפים ומעורבים במעשי רצח, ובן גביר מבקש לפקוד את הכלא שבו הם שוהים. בן גביר מתכוון להתעמת עם הרוצחים ולבדוק את התנאים שהם מקבלים בבתי הכלא. לדבריו, "בעולם עושים מאיתנו צחוק. הפכנו את בתי הכלא שלנו למלונות 'הכל כלול', ורוצחים שהיו צריכים לשבת על הכיסא החשמלי זוכים לתנאים מפליגים. בכוונתי לנצל את המתווה האומלל של השר בר־לב ומיקי לוי, להגיע לבתי הכלא, להתעמת עם חלאות האדם וגם לעמוד על התנאים שלהם בכלא".

עוד הוסיף בן גביר: "המתווה נועד להקל את חופש התנועה של חברי כנסת מרע"מ והמשותפת ולאפשר להם קשר עם רוצחים, אבל אני מתכוון לקלקל את החגיגה. לא אתן שדם האחים שלנו זועק מן האדמה - והרוצחים יקבלו מבקרים שיכבדו אותם. אני מגיע כדי לעשות ההפך ממה שבר־לב ומיקי לוי התכוונו: לצעוק עליהם, לבדוק שאף אחד לא מתבלבל ומפנק אותם, לראות שאין יותר סוהרות שהמחבלים מזמינים לאגף ופוגעים בהן, ובעיקר להזכיר לכולנו שמול הטרוריסטים צריך לעמוד בנחישות ולא בהתרפסות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר