בסביבת זועבי טוענים: "היא לא רוצה להתפטר והיא לא מעוניינת בשום תפקיד"

דיון סוער בישיבת הממשלה על תקנות יו"ש • השר סער: "אם החוק לא יעבור - יו"ש יהיה מקלט לעבריינים" • השרה תמנו-שטה פנתה לרה"מ בנט: "מה הפתרונות? אם תקנות יו"ש לא יעברו - תהיה פה התנתקות 2"

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי , צילום: אורן בן חקון

בפתחו של שבוע חדש של מהמורות בקואליציה, נערך היום (ראשון) דיון על חוק תקנות יו"ש, במהלכו אמרה חברת הכנסת המורדת ממרצ, ג'ידא רינאווי זועבי, כי "‏השר גדעון סער החליט לא להביא את חוק יהודה ושומרון להצבעה בכנסת השבוע, מאחר שהוא הבין שאני מתנגדת נחרצות לחוק". כזכור, זועבי הצביעה נגד תקנות יו"ש כשעלו בשבוע שעבר להצבעה במליאה.

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, רז נזרי, אמר כי אם התקנות לא יעברו בכנסת עד סוף החודש, "כאוס זה אנדרסטייטמנט". זועבי הוסיפה: "ההתנגדות שלי היא עקרונית. אני לא מוכנה להתפשר או לדון בנושא זה כלל".

זועבי בשיחה צפופה עם ווליד טאהא. חברת הכנסת ממרצ נשארת בעמדתה., צילום: אורן בן חקון
זועבי בשיחה צפופה עם ווליד טאהא. חברת הכנסת ממרצ נשארת בעמדתה., צילום: אורן בן חקון

בישבת הממשלה חלו דין ודברים בין השרים לרה"מ בנט. תמנו שטה אמרה: "אם לא מעבירים את תקנות יו"ש זה התנתקות 2". 

ראש הממשלה בנט: "בדיוק, הליכוד מסתובבים עם ג'ריקנים ואומרים נשרוף את המדינה".
תמנו שטה: "אז מה הפתרונות על השולחן?".

גדעון סער: "אל תבנו על הפתרון המשפטי, צריך שהכנסת תעביר את התקנות, אי העברת החוק יהפכו את יו"ש לשטח הפקר ולקרקע פורייה לעבריינים".

גדעון סער. לא מצליח להשיג רוב לתקנות יו"ש, צילום: אורן בן חקון

ראש הממשלה בנט נשאר בשלו וממשיך להאשים את הליכוד, על אף שהקואליציה שברשותו היא זו שלא מצליחה להעביר את החוק: "תצאו ותסבירו לציבור מה הליכוד עושים, הם הפכו אופוזיציה נגד המדינה", אמר לשרים.

בסביבת זועבי מסרו כי "היא לא רוצה להתפטר והיא לא מעוניינת בשום תפקיד".

בתוך כך, חבריו למפלגה של הח"כ המתנדנד ניר אורבך, המבקשים ממנו להמתין עם ההודעה על פרישתו, טוענים כי אין מה למהר וצריך למצות את התהליכים מול שני הח"כים הסוררים מאזן גנאים וזועבי.

שיקול נוסף המלווה את אורבך הוא העובדה שעל פי ההסכמים הקואליציוניים  אם אורבך, מהגוש של בנט, יפרק את הממשלה יאיר לפיד יהיה ראש ממשלת המעבר ואילו אם זועבי תעשה זאת נפתלי בנט ימשיך לכהן כראש הממשלה גם בממשלת המעבר. אלא שאם זועבי תפרק את הממשלה אורבך יפסיד את ההבטחה שיש לו מהליכוד לשיריון ברשימה ותפקיד מטעם המפלגה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר