במשטרה נערכים להלוויה הגדולה של הרב קנייבסקי, צבא רוסיה מתקדם למרכז העיר מריופול

הלווייתו של גדול הדור תתקיים מחר בצהריים בבני ברק, וצפויה לגרום לעומסי תנועה כבדים • דיווח: לפחות 40 חיילים אוקראינים נהרגו בתקיפת בסיס בדרום המדינה • בן 35 נפצע קל בפיגוע דקירה בירושלים • הרוג בהתהפכות טרקטור בכפר ויתקין • גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין • בית החולים שדה של המרכז הרפואי שיבא שממוקם באוקראינה, מתוכנן להיפתח ביום שלישי • הודלפו מסמכי מס עדכניים של ראש המוסד

סגירת צירי תנועה מרכזיים, אבטחה נרחבת ומאות אלפים: המשטרה החלה להיערך כבר עם היוודע דבר מותו של גדול הדור הרב חיים קנייבסקי  אתמול (שישי), למסע הלוויה שיתקיים ביום ראשון בשעות הצהריים.

לאחר הערכת המצב הוחלט כי כמעט כל הכבישים הפנימיים בבני ברק ייחסמו. כמו כן, ייסגרו חלקים מכבישים 2, 4 ו-6. בשבת יישארו כוחות משטרה באזור הביתאלפי שוטרים וחיילים ישתתפו במבצע. תינתן אבטחה משמעותית לרכב שיסיע את גופת הרב. 

קצין משטרה בכיר אמר ל"ישראל היום": "זו צפויה להיות ההלוויה הכי גדולה בתולדות מדינת ישראל".

מאות התאספו סביב בית הרב קנייבסקי בבני ברק לאחר פטירתו צילום: משה בן שמחון

דיווח: לפחות 40 חיילים אוקראינים נהרגו 

לפחות 40 חיילים אוקראינים נהרגו בעקבות הפצצה של חיל האוויר הרוסי על בסיס צבאי בעיר הדרומית מיקולאייב, כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית. במקביל, דיווחים בכלי התקשורת באוקראינה מצביעים על כך שהצבא הרוסי מתקדם לכיוון מרכז העיר מריופול. קרבות שריון תועדו מתרחשים בעיר וגובר החשש כי היא תיפול בידי הצבא הרוסי.

כמו כן,  הנשיא וולודימיר זלנסקי הכריז הבוקר (שבת) כי המאמץ לשיחות על הפסקת אש הן "ההזדמנות האחרונה של רוסיה להימנע מנזק שילווה אותה לדורות רבים קדימה".

אזרחים במריופול סמוך לטנק רוסי, צילום: רויטרס

גבר כבן 35 נפצע בפיגוע דקירה בירושלים

גבר כבן 35 נפצע הבוקר (שבת) קל בפיגוע דקירה שהתרחש ברחוב דוד רמז פינת דרך חברון בירושלים.

חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהגיעו לזירת הפיגוע העניקו לפצוע טיפול רפואי, ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" עם פצע דקירה.

תיעוד פיגוע הדקירה בירושלים

הרוג בהתהפכות טרקטור בכפר ויתקין

גבר בן 56 נהרג היום (שבת) בהתהפכות טרקטור בשטח חקלאי בכפר ויתקין הסמוך לנתניה.

חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירת התאונה, שהתרחשה בסביבות השעה 12:50, העניקו במקום טיפול רפואי לפצוע וביצעו בו פעולות החייאה, שבסופן הם נאלצו לקבוע את מותו.

זירת התהפכות הטרקטור בכפר ויתקין צילום: תיעוד מבצעי מד"א

גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקני: "דנו על הסכם הגרעין"

לאחר המתקפה של שותפיו על הממשל: שר הביטחון בני גנץ שוחח אתמול עם מזכיר המדינה האמריקני. כך נמסר מלשכת שר הביטחון.

על פי ההודעה מטעם גנץ, שר הביטחון הודה למזכיר ההגנה על אישור הסיוע לישראל בסך 4.8 מיליארד דולר, כולל התוספת למיירטי כיפת ברזל כפי שסיכמו בפגישתם לפני כשנה בוושינגטון.

השניים דנו בפרטי הסכם הגרעין המתגבש ובעמדת ישראל לגבי רכיביו. שר הביטחון אמר למזכיר ההגנה כי יש חשיבות מיוחדת בעת הזו להדק את התיאום ושיתוף הפעולה בין המדינות ומדינות נוספות באזור מול התוקפנות האיראנית.

שר הביטחון גנץ ומזכיר ההגנה אוסטין (ארכיון), צילום: שמוליק עלמני

"17 טון ציוד רפואי": בניית ביה"ח הישראלי באוקראינה בעיצומה

בית החולים הישראלי המופעל על ידי שיבא, שמוקם בחצר בית ספר בעיירה מוסטיסקה הסמוכה לגבול עם פולין, מתחיל לקרום עור וגידים. כאשר האוהלים הוקמו וכעת ממתינים לציוד שאמור להיכנס הלילה (בין שישי לשבת) מפולין.

הפועלים נערכים לקליטת 17 טון של ציוד הרפואי. "הלילה מגיעות המשאיות עם 17 טון של ציוד רפואי, מעבדות ועוד. הצוות בבוקר יתחיל לפרוק ולמלא את האוהלים במכשור ומעבדות. ביום שני המשלחת מתוכננת לצאת מישראל וביום שלישי בבוקר נפתחת את בית החולים", אמר ל"ישראל היום" יהודה קטורזה, סמנכ"ל לוגיסטיקה במרכז הרפואי שיבא, שמנהל את כל האופרציה.

הקמת בית החולים הישראלי בגבול אוקראינה-פולין // צילום: יהודה פרץ

הודלפו מסמכי מס עדכניים של ראש המוסד

כמה ימים לאחר שערוץ טלגרם אנונימי בשם "Open Hands" ("ידיים פתוחות" בעברית, ל"ש) פרסם סרטון שבו הופיעו תמונות ומסמכים אישיים של ראש המוסד דוד ברנע, בטענה כי החומרים הגיעו מטלפון ישן של רעייתו, היום (שבת) פורסמו באותו ערוץ טפסי מס עדכניים של ברנע לשנת 2020.

המסמכים לוו בכיתוב: "כנראה יש בנייד הישן של אשת רמס"ד טופס 106 שלו! שולחים המסמכים החדשים שלך, מר ברנע, בנייד ישן של אשתך? אתה בטוח שרק הנייד הישן נפרץ? בן אדם, את 'טנט' (סרט מדע בדיוני של הבמאי-תסריטאי כריסטופר נולאן, ל"ש) צפית בימים האלה, מר ברנע?" (השגיאות במקור, ל"ש).

האקרים איראנים טוענים: פרצנו למכשיר של ראש המוסד דדי ברנע // קרדיט: ידיים פתוחות

הערכה: בן 38 מת"א ניסה להתחמם בעזרת מנגל - ונחנק למוות

גבר בן 38, נתין זר מסודן, נמצא היום מחוסר הכרה וללא רוח חיים בביתו שברחוב מבשר בתל אביב. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותו. בסמוך אליו נמצא מנגל גחלים, שממנו ככל הנראה נחנק מהרעלת פחמן דו-חמצני שמקורו בגז שנפלט מהמנגל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר