הודלפו מסמכי מס עדכניים של ראש המוסד

כמה ימים לאחר שפורסמו תמונות ומסמכים אישיים של דוד ברנע, ערוץ הטלגרם "Open Hands" פרסם טפסי מס עדכניים של ראש המוסד לשנת 2020 • הפרסומים העדכניים לוו בכיתוב: "כנראה יש בנייד הישן של אשת רמס"ד טופס 106 שלו! שולחים המסמכים החדשים שלך, מר ברנע, בנייד ישן של אשתך?" • עוד נכתב: "אתה בטוח שרק הנייד הישן נפרץ?"

ראש המוסד הנכנס דוד ברנע, צילום: עמוס בן גרשום

כמה ימים לאחר שערוץ טלגרם אנונימי בשם "Open Hands" ("ידיים פתוחות" בעברית, ל"ש) פרסם סרטון שבו הופיעו תמונות ומסמכים אישיים של ראש המוסד דוד ברנע, בטענה כי החומרים הגיעו מטלפון ישן של רעייתו, היום (שבת) פורסמו באותו ערוץ טפסי מס עדכניים של ברנע לשנת 2020.

המסמכים לוו בכיתוב: "כנראה יש בנייד הישן של אשת רמס"ד טופס 106 שלו! שולחים המסמכים החדשים שלך, מר ברנע, בנייד ישן של אשתך? אתה בטוח שרק הנייד הישן נפרץ? בן אדם, את 'טנט' (סרט מדע בדיוני של הבמאי-תסריטאי כריסטופר נולאן, ל"ש) צפית בימים האלה, מר ברנע?" (השגיאות במקור, ל"ש).

האקרים איראנים טוענים: פרצנו למכשיר של ראש המוסד דדי ברנע // צילום: "Open Hands"

מוקדם יותר השבוע, פורסמו בערוץ כמה גרסאות של סרטון, עם תרגום לעברית, ערבית ואנגלית, שבו תמונות אישיות של ברנע, שבחלקן הודבקו לו מסכות של תחפושות לרגל חג פורים. כמו כן, בעמוד פורסמו צילומי כרטיסי טיסה של ראש המוסד בחופשה משפחתית בקופנהגן במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014, צילום תעודת זהות שלו, מסמכי מס שלו ושל בני משפחתו, וצילום לווייני של מה שנטען כביתו הפרטי. בערוץ פורסם גם ציטוט מהקוראן.

ממשרד ראש הממשלה נמסר אז בשם המוסד: "החומרים המדוברים ישנים ואינם ממכשיר הטלפון של ראש המוסד".

פרסום התמונה של דדי ברנע שעלה לטלגרם,

 

נכון לעת הזו, אף גורם לא לקח אחריות על הפרסום, אך יש לראות אותו על רקע עליית המדרגה בעימות הגלוי בין ישראל ואיראן בימים האחרונים, זאת בזמן ששיחות הגרעין בווינה זוכות להתקדמות משמעותית.

לפני מספר ימים פורסמה ידיעה בעיתון "הארץ", שהתבססה בסיס מידע בערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", כי בתקיפה האווירית שאירעה באיראן בחודש שעבר נגרם נזק כבד למערך המל"טים של איראן. על פי ההערכות, באותה תקיפה נהרסו מאות מל"טים איראניים בגדלים שונים. עד הימים האחרונים שתי המדינות לא התייחסו לאירוע.

מל"טים איראניים בבסיס בדרום המדינה (ארכיון), צילום: Gettyimages

 

ניתן להניח כי אם ישראל היא אכן זו שביצעה את התקיפה, מדובר היה במבצע מורכב שבו השתתף גם המוסד, שעליו כאמור מפקד ברנע. עוד דווח ב"אל-מיאדין" כי התקיפה שיוחסה לישראל הייתה העילה למתקפת הרקטות האיראנית לעבר העיר ארביל בחבל הכורדיסטני בעיראק בתחילת השבוע, אז טענה איראן כי שיגרה 12 רקטות ופגעה ב"בסיסים ישראליים סודיים".

לאחר הדיווח, האיראנים טענו כי הם סיכלו ניסיון של המוסד הישראלי לחבל במתקן הגרעין בפורדו, ועצרו כמה חשודים במעשה. בהמשך דווח בישראל על תקיפת סייבר נרחבת נגד אתרים ממשלתיים ישראליים רבים, גם במקרה זה ללא נטילת אחריות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר