"עוול של שנים בא על תיקונו": אושר פטור מתור לילדים ולבוגרים עם מוגבלויות פיזיות

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה פה אחד את התקנות החדשות • בנוסף תהיה זכאית אוכלוסיית היעד לפטור מתשלום על מלווה • בועז הרמן, מנכ"ל עמותת איל"ן: "הגיע הזמן להסתכל על כל המוגבלויות באופן שוויוני"

תור לחיסונים בתל אביב. גם ילדים ומבוגרים עם מגבלות יוכלו לקבל פטור מתור (למצולמים אין קשר לידיעה) , צילום: יהושע יוסף

לאחר מאבק עיקש שניהלה עמותת איל"ן, אושר הבוקר (שני) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, נוסח הצעת תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות המעניק פטור מתור לילדים ובוגרים המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות.

לאחר ארבע שנים של מאבק לשוויון זכויות, חברי ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אפרת רייטן אישרו את זכאותם של ילדים ובוגרים עם מוגבלות פיזית ומוטורית לפטור מתור ופטור מתשלום על מלווה, כחלק מכלל אוכלוסיית אנשים עם צרכים מיוחדים, שלהם אלו הן זכויות טבעיות. וועדת העבודה והרווחה אישרה פה אחד את הצעת תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות וכחלק מכך הענקת פטור מתור לילדים ובוגרים המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות.

על פי החלטה, מי שיקבל פטור מתור: כל ילד הנושא תו נכה, כל אדם המקבל קצבת שר״ם או הטבת ניידות, כל אדם הנזקק למלווה לטיפול רפואי עפ"י תקנות בטל״א, כל אדם שנקבעו לו 100% נכות רפואי מיוחד. בנוסף, מי שיהיה זכאי לפטור מתשלום עבור מלווה: ילד הנושא תעודת נכה מגיל 8, בוגר המקבל קצבת שרם, כל אדם המזקק למלווה לטפול רפואי עפ״י בטל״א, אדם שנקבעו לו 100% אחוזי נכות רפואי מיוחד.

אהוד רצאבי, יו"ר עמותת איל"ן: "אני שמח שלמרות חילוקי הדעות, הצדק עושה את שלו ועוול של שנים רבות בא על תיקונו היום. מאות אלפי ילדים ובוגרים עם מוגבלויות פיזיות שנמנעו לצאת מהבית מחשש לעמוד בתורים, דווקא בימים קריטיים אלה של תורים ארוכים לבדיקות קורונה, קיבלו את המגיע להם. אנו מודים לחברי וועדת העבודה והרווחה ולשר המשפטים גדעון סער על זירוז הטיפול בנושא הכה כואב וצודק הזה".

בועז הרמן, מנכ"ל עמותת איל"ן, בירך על החלטת הוועדה והודה לחברי הוועדה: "זכויות ילדים ובוגרים עם מוגבלות פיזית מוטורית עוצבו כטלאי על טלאי ולרוב נשכחו בין שאר המוגבלויות. הגיע הזמן להסתכל על כל המוגבלויות באופן שוויוני ואנו מצפים שזה יהיה הסטנדרט גם בחקיקות הבאות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר