ראש העיר המיתולוגי של אשדוד, צבי צילקר, הלך לעולמו: "אהב את העיר, והיא אהבה אותו"

יחיאל לסרי, ראש העירייה המכהן, ספד לראש העיר הוותיק שנפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן: "צבי צילקר הוא שם נרדף לאשדוד, הנהיג אותה והניח את יסודותיה האיתנים לדורות, אהבנו אותו הוא יחסר לנו ולי אישית מאוד"

ראש העיר המיתולוגי של אשדוד, צבי צילקר

העיר אשדוד אבלה עם היוודע דבר מותו של ראש העיר המיתולוגי, צבי צילקר, שהלך לעולמו בגיל 88 אחרי מאבק ממושך במחלת הסרטן. ראש העירייה המכהן, יחיאל לסרי, ספד לו ומסר: "צבי צילקר הוא שם נרדף לאשדוד, הנהיג אותה והניח את יסודותיה האיתנים לדורות, אהבנו אותו הוא יחסר לנו ולי אישית מאוד". צבי צילקר הותיר אחריו אישה, חנה, שלושה ילדים, ונכדים. הדגלים בבניין עיריית אשדוד הורדו הבוקר (חמישי) לחצי התורן.

בשנים האחרונות נאבק צילקר במחלת הסרטן שהתפשטה בגופו, ולאחר פרישתו ממועצת העיר התמקד בכתיבת ספר על חייו שאמור היה לראות אור בקרוב. ראש העירייה הוסיף: "צבי היה מנהיג יחיד בדורו, נוף תבניתה של אשדוד, העיר שהוא אהב והיא אהבה אותו".

הדגלים הורדו לחצי התורן בעיריית אשדוד לאחר פטירתו של ראש היער המיתולוגי צבי צילקר, צילום: עיריית אשדוד

צבי צילקר נולד ב-1933 בגרמניה ועלה לישראל עם משפחתו ב-1935. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני עם התמחות במערכות תכנון מטעם הטכניון חיפה. צילקר עבד במשך מספר שנים כמהנדס במשרד השיכון וכמהנדס המועצה המקומית בית שמש, ולפני שנבחר למועצת העיר אשדוד שימש כמהנדס העיר במשך שבע שנים. ב-1969 נבחר לראשות העיר וכיהן שבע קדנציות (עם הפסקה של קדנציה אחת). בשנת 2008 הוחלף על ידי ד"ר יחיאל לסרי, ונשאר לכהן במועצת העיר עד שנת 2018.

בשנים האחרונות צילקר חלה במחלת הסרטן והוא נלחם בה בכל הכוח. "יש לי פה ארון עם תרופות. זה לא מסוג הסרטנים הקלים וצריך לעבור אותו. צריך להילחם, להשיב מלחמה ואני נלחם בו", אמר בראיון העיתונאי האחרון שלו ב"כאן דרום" בספטמבר השנה.

האהדה הגדולה לצילקר ופועלו הביאה אותנו במועצת העיר, קואליציה ואופוזיציה בצעד ייחודי, לקרוא לקריית התרבות בעיר על שמו של צילקר בעודו בחיים. בקריית צבי צילקר פועלים בית הספר למוזיקה, גלריות אמנות, מרכז מונארט, המכרז לאמנויות הבמה, מוזיאון אשדוד לאמנות ובית יד לבנים.

בנוסף, ראש עיריית אשדוד עוד התייחס לאבל הכבד שנפל על העיר ומסר: "אמרת צילקר, אמרת אשדוד. צמחתי לצדו ולמדתי המון מניסיונו חוכמתו ותבונתו, במיוחד מהיכולת הנדירה שלו לחבר בין הקצוות השונים של אוכלוסיית העיר, וגם בימים של מחלוקות ידענו למצוא את הגשר ואת המחבר לטובת העיר אשדוד האהובה על שנינו. צבי יחסר לי ולמשפחתי ולעיר אשדוד כולה ולכל תושביה. אהבתי אותו. תנחומיי בשם תושבי העיר לדורותיהם, לרעייתו חנה לילדיו ונכדיו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר